مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: تراز تجاری این منطقه در نیمه اول امسال ۷۷ میلیون دلار مثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا، مهدی کشاورز روز چهارشنبه در شورای اداری جزیره کیش که با حضور حجت الله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد برگزار شد اظهار کرد: توسعه صادرات یکی از اولویت های این سازمان بوده که در این راستا به دنبال ایجاد سکوی صادراتی محصولات دانش بنیان با همکاری سازمان توسعه صادرات و حداث دهکده تولید پوشاک ایرانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه مناطق آزاد تجاری و صنعتی در پیشانی اقتصادی کشور قرار دارند و باید مقاط قوت انها تقویت و چالش های آن نیز مرتفع شود افزود: تجارب موفق کشورهای مختلف، بخش خصوصی متعهد، فرهنک عمومی، مشوق ها و فرصت جذاب سرمایه گذاری از جمله پتانسیل این مناطق است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش یادآور شد: تحریم های یکجانبه، عدم اجرای ماده ۶۵، مقررات خلق الساعه، مشکلات زیر ساختی، ساختار و بروکراسی سنگین نیز از جمله نقاط ضعف در این مناطق است.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد کیش برون رفت از چالش ها و تقویت نقاط قوت در دستور کار خود قرار داده و امسال در راستای بهبود فرایندها، تناسب شغل و شاغل، اصلاح ساختار، تعیین تکلیف پرونده ها، حل مسائل اصناف، بومیان و فرهنگیان حرکت کرده است.

کشاورز افزود: این فرایندها تا رسیدن به جزیره ای هوشمند با گردشگری مقاوم و اقتصادی دانش بنیان، شفاف، درون زا و برون گرا ، توسعه علمی و متوازن و عدالت محور تداوم خواهد داشت.

وی یاداور شد: در این مدت ۵۳ طرح متوقف شده از ۲ تا ۱۴ سال تعیین تکلیف شده که با این اقدام ۵۷ هزار میلیارد ریال شامل ۳۵ هزار میلیارد ریال مطالبه راکد سازمان استحصال و ۲۲ هزار میلیارد ریال سرمایه تملیکی نیز برگشت داده شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ادامه تکمیل ترمینال جدید و باند جنوبی فرودگاه بین المللی، آماده سازی چهار زمین فوتبال چمن استاندارد، افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب، هزینه کرد ۲۰۴ میلیارد ریالی برای نوسازی و تعمیر ۲۴ مدرسه نیز از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری است.

وی افزود: همچنی ۱۸۴ هزار میلیارد ریال طرح سرمایه گذاری شده توسط دولت و بخش خصوصی برای بهره برداری تا پایان سال از دیگر اقدامات انجام شده در این جزیره بوده که عمده انها در بخش توسعه و نوسازی زیرساخت های جزیره است.

کد خبر : 3122
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.