پروژه دهکده ساحلی خلیج فارس جزیره کیش که از سال 82 فعالیت خود را آغاز کرده بود امروز پس از عبور از فراز و فرودهای بسیاربرخاسته از خاکستر بی تدبیری مدیران گذشته روزهای خوش امروز را مرهون تلاش های مردی کارآفرین و مدیری جهادی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، محمد احمد پورکارآفرین و جانباز شیمایی سال های دفاع مقدس و مالک و سرمایه گذار پروژه دهکده ساحلی که مدتی طولانی به دلیل مشکلات اقتصادی و قضایی در خوابی عمیق فرورفته و با تغییر مدیریت جانی دوباره گرفت در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه کیش برگزار شد پس از بازدید از روند رو به رشد و پیشرفت پروژه در بخش های مختلف مسکونی و تجاری اظهار کرد: پروژه دهکده ساحلی کیش مدت های طولانی غریب و مظلوم در خوابی عمیق فرو رفته بود که با تلاش و پیگیری های مجدانه توانستم آن را احیاء کنم.

ما وارث مشکلات بودیم نه واضع مشکلات

وی با بیان اینکه ما وارث پروژه ای با مشکلات فراوان شدیم ادامه داد: این پروژه سال 82 آغاز و تا سال 92 فعال بود اما از سال 92 تا 96 به دلایل قضایی متوقف بود و در سال 96 از طریق وزارت نفت به بنده واگذار شد.

این سرمایه گذاربا تاکید براینکه پروژه را درحالی تحویل گرفتم که با مشکلات مالی روبرو بود و طلبکاران بسیاری از جمله بانک های طرف قرار داد، پیمانکاران و سازمان داشت ادامه داد: ساکنان زون یک مجموعه در شرایط سختی زندگی می کردند و با معضل قطعی آسانسور، آب و برق و مشکل مبلمان شهری و فاضلاب روبرو بودند که در گام نخست سعی کردیم این مشکلات را برطرف کرده و شرایط مناسبی برای آنان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه زون 2 با 400 واحد مسکونی در حالی واگذارشده بود که تنها اسکلت و فندانسیون بود افزود: در زون 3 هم بدون هیچگونه عملیات اجرایی بیش از یکصد واحد واگذار شده و خریداران از 20 تا 100 درصد هزینه واحدها را پرداخت کرده بودند درحالیکه هیچ کاری در پروژه انجام نشده بود.

اعتماد سازی شاهراه حل مشکلات

احمد پور با بیان اینکه در شرایطی پروژه را تحویل گرفتم که بیشتر به ویرانه شبیه بود تا پروژه ای مسکونی افزود: با وجود بحران های موجود، تورم و مشکلات اقتصادی و عدم اعتماد سرمایه گذاران و پیمانکاران با اعتقاد به آنچه در طول سال های دفاع مقدس از شهدا آموخته بودم و با توکل به قادر متعال آستین همت بالا زدم و در سایه لطف الهی توانستم از مشکلات عبور کنم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات مالی گذشته پروژه امکان استفاده از دسته چک و اعتبارهای بانکی وجود نداشت با اعتبار شخصی و کمک های الهی بیش از 200 میلیارد تومان مبادلات مالی و تامین مصالح و تجهیزات برای پروژه انجام شد.

مالک دهکده ساحلی خلیج فارس کیش با تقدیر از همکاری مدیرعامل و معاونت های سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در گذشته کمتر مورد حمایت مسئولان قرار داشتیم اما هم اکنون شاهد تعاملات خوبی هستم و امیدواریم با توجه به اینکه تمام تلاش خود را صرف اتمام پروژه و واگذاری واحدها به خریداران و مردمی که سال ها در انتظار بازگشت سرمایه خود هستند کرده ایم این تعاملات بیش از گذشته ادامه یابد.

زون یک فارغ از مشکلات

وی با بیان اینکه نوکری مردم افتخار ماست افزود: امروز در زون یک به غیر از سند و مبلمان شهری مشکلی وجود ندارد اظهار کرد: امروز از طلبکاران خبری نیست و بدهکاری ها تسویه شده و با اعتمادسازی صورت گرفته تعامل خوبی با بانک ها داریم.

احمدپور با اشاره به اینکه بی تدبیری مدیریت های گذشته موجب سلب اعتماد سرمایه گذاران، سازمان، پیمانکاران و بانک ها نسبت به این پروژه شده بود افزود: امروز ضمن اینکه مشکلات زون یک برطرف شده و ساکنان در آرامش و آسایش به سر می برند  اعتماد سازی لازم صورت گرفته و مشاوران املاک که روزی مردم را از خرید و اجاره واحدهای دهکده ساحلی منصرف می کردند امروز علاوه بر معرفی واحدها به مشتریان خود نیز در این واحدها سکونت دارند.

به گفته مالک پروژه 2 برج از واحدهای مسکونی زون 2 دهکده ساحلی به خریداران تحویل شده و 3 برج نیز پس از گذشت ایام صفر تحویل خواهد شد و امید می رود تا پایان سال برج های باقی مانده زون 2 نیز به خریداران تحویل شود.

تامین مالی اسناد مالکیت زون یک در دست اقدام

طرح تامین مالی مورد نیاز آزاد سازی سندهای زون یک از مواردی است که احمد پور به آن اشاره کرد و افزود: با پرداخت بدهی 50 میلیاردی به بانک ها که تامین مالی آن نیز در حال انجام است سندهای زون یک به مالکان تحویل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوالات خبرنگاران با اشاره به اینکه در پروژه دهکده ساحلی که یکی از بزرگترین پروژه های جزیره کیش است تاکید کرد: در طراحی این پروژه با توجه به حجم جمعیتی که در این منطقه ساکن خواهند شد موارد فرهنگی مانند مدرسه، مطب و کلینیک دامپزشکی، مهد کودک و فضاهای آموزشی و تفریحی، مارینا پارک، فضای ورزشی و مسجد دیده شده است.

طرح استقرار کشتی تفریحی در شرایطی که طراحی ورودی برج ها رو به دریا صورت گرفته، با لوکیشینی بی نظیر می تواند رونق گردشگری در این بخش از جزیره کیش را در آینده ای نزدیک رقم زند .

وی در پاسخ به اینکه سرمایه گذاران و خریداران طرح با وجود مشکلات و طولانی شدن پروژه شاهد رشد قیمت در منطقه بوده اند یا خیر افزود: پروژه ای که فاقد کمترین امکانات اولیه باشد بی تردید با وجود تورم نیز رشد قیمت نخواهد داشت اما پس از اینکه مدیریت پروژه تغییر کرد با اعتماد سازی دوباره و احیاء طرح شاهد رشد قیمت در این منطقه هستیم.

گوش به فرمان رهبری در سال رونق تولید

استفاده 80 درصدی از مصالح داخلی با توجه به فرمان رهبری در راستای رونق تولید و محصولات داخلی از دیگر مواردی است که مالک و سرمایه گذار پروژه دهکده ساحلی خلیج فارس به آن اشاره و تاکید کرد: با افتخار از اجناس ایرانی مرغوب که قابلیت صادرات داشتند در تکمیل طرح استفاده شدهه است و توصیه من به همکاران هم این است که برای رونق بیشتر اقتصاد کشور از تولیدات داخل استفاده کنند.

وجود فاز خدماتی در سه طبقه با 22 غرفه که دو طبقه از آن پارکینگ با قابلیت استقرار 300 خودرو و مراکز خدماتی همچون سوپرمارکت، خشکشویی، نانوایی و دیگر نیازهای واحدهای مسکونی است از دیگر بخش های این پروژه فعال جزیره مرجانی است.

پروژه دهکده ساحلی کیش با مساحت بیست و یک و نیم هکتار در 120 متری حریم دریا در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد که در 5 زون تعریف شده و قرار است در آینده ای نزدیک با تکمیل زون های این پروژه و ایجاد جاذبه های دریایی و استقرار کشتی تفریحی کمک شایانی به رونق گردشگری جزیره مرجانی داشته باشد.

این پروژه که به مدت طولانی در میان هاله ای از مشکلات و معضلات مالی و بی تدبیری مدیران گرفتار شده بود با ورود سرمایه گذار جدید و احیاء طرح روزهای خوشی را سپری می کند و امید می رود در آینده ای نزدیک تمامی واحدها به سرمایه گذاران و خریداران تحویل شود.

حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی اولویت رونق

همت و تلاش محمد احمد پور سرمایه گذار و مالک جدید این پروژه که حدود 2 سال است با پذیرش مسئولیت مدیریت این پروژه ،کشتی شکسته دهکده ساحلی را ترمیم کرده و به ساحل آرامش رسانده است امروز با بیان اینکه راه طولانی است اما همت و اراده ای خدایی برای ادامه راه دارد تا مشکلات مردم با وجود بحران های اقتصادی که امروز کشور با آن دست و پنجه نرم می کند اعتماد و حمایت مسئولان را موجب دلگرمی ادامه راه و حل نگرانی های مردم می داند.

بی تردید بدون حمایت سازمان منطقه آزاد کیش که در دوره های مدیریت مختلف، مدیران عامل سازمان برآن تاکید داشته و دارند حل معضلات و مشکلات اقتصادی سرمایه گذاران و مردم و جذب سرمایه های سرگردانی که گاه بال پرواز به سوی کشورهای خارجی می گشایند امکان پذیر نخواهد بود.

امروز باید آستین همت بالا زد و فراتر از شعار در راه هدف های راستین و رونق ایران اسلامی و جزیره مرجانی کیش، این نگین خلیج همیشه فارس گام های اساسی برداشت.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 1724
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.