نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر کنترل سوداگری و سفته بازی در بخش مسکن گفت: مالیات عایدی بر مسکن راهکاری اساسی در حل مسکن های خالی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم اسفراین در مجلس شب گذشته در حاشیه افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت باید به سمت تولید مسکن ارزان قیمت برود اظهار داشت: مالیات بر خانه های خالی راهکار اساسی برای حل مشکل مسکن است.

وی با تاکید بر ورود بخش خصوصی به حوزه تولید مسکن ارزان قیمت افزود: باید زمین از دولت باشد و ساخت از بخش خصوصی تا بتوانیم مسکن ارزان قمیت تولید کنیم.

قوامی با بیان اینکه مالیات عمدتا بر مسکن های گران قیمتی که در شمال شهر خالی است اختصاص می یابد افزود: به این ترتیب به کسانی که فاقد مسکن هستند کمک می شود اما باید سیاست دولت به سمت و سوی ساخت مسکن ارزان قیمت سوق پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه بخش خدمات 50 درصد سهم تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده و 50 درصد دیگر به حوزه صنعت و کشاورزی مربوط است افزود: بخش مسکن محرک سایر بخش هاست که اگر تحرک پیدا کند دیگر بخش ها نیز فعال خواهند شد و می تواند ارزش افزوده بیشتری به همراه داشته باشد.

نایب رئیس کمسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه نقدینگی کشور از مرز 2 هزار میلیارد تومان عبودر کرده و می تواند سهم خود را در بخش ساختمان با ساده کردن قواعد و مقررات و ایجاد شرایط مناسب در ساخت و سازها بپردازد تصریح کرد: بخش مسکن محرک دیگر بخش هاست اما برخی به مسکن به عنوان یک تقاضای سفته بازی نگاه می کنند که این به اقتصاد کشور ضربه می زند

وی با اشاره به اینکه سه راهکار در این بخش وجود دارد که مجلس به دنبال آن است و در اصلاح بودجه 99 نیز به آن پرداخته شده است خاطر نشان کرد: مالیات عایدی بر سرمایه مسکن، کنترل سوداگری و سفته بازی در بخش مسکن و کنترل ساخت مسکن های با کیفیت و ارزان قیمت راهکارهایی است که مجلس به دنبال آن است تا در بخش مسکن تحرک ایجاد کند تا تحرک در سایر بخش های اقتصاد نیز بروز و ظهور داشته باشد.

انتهای پیام/

 

 

 

کد خبر : 1790
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.