با افتتاح مجموعه چاپ و نشر نوآوران کیش برای نخستین بار امکان چاپ و نشر کامل روزنامه و کتاب در جزیره کیش عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار از فارس، صنعت چاپ و نشر با ظرفیت بالا و توان چاپ روزنامه ها و هفته نامه ها یکی از نیازهای مهم جزیره کیش بود که با افتتاح مجموعه چاپ و نشر نوآوران کیش، جزیره کیش به این مهم دست یافت.

در این مراسم که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، معاونت های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی کیش و جمعی از مدیران بخش های مختلف سازمان برگزار شد امام جمعه کیش با اشاره به نگاه مثبت مسئولان جزیره کیش به حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی در سال رونق تولید به فرموده مقام معظم رهبری اظهار داشت: گسترش و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی وحمایت مسئولان از تولید و صنعت نشان از توجه مسئولان به این حوزه دارد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت چاپ در انتقال دانش و علوم نقش بسزایی دارد تصریح کرد: تولید کنندگان و واحدهای صنعتی کیش باید با نگاهی به آینده زمینه صادرات را فراهم کنند که می تواند علاوه بر رونق اقتصادی جزیره کیش در توسعه و رونق اقتصادی کشور موثر باشد.

حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی با واگذاری قطعی زمین

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با تاکید بر حمایت سازمان منطقه آزاد کیش از واحدهای تولیدی و صنعتی بر تولید محصولات با کیفیت  واستاندارد تاکید کرد و افزود: یکی از دغدغه های واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک های صنعتی کیش به ویژه شهرک صنعتی 6 در بازدیدهایی که در روزهای گذشته صورت گرفت مسئله واگذاری زمین بود .

وی با بیان اینکه در سال های گذشته به بخش های مسکونی و هتل به جز مواردی که در حریم ساحل قرار داشت زمین به صورت قطعی واگذار می شد افزود: زمین به واحدهای تولیدی و صنعتی در گذشته به صورت اجاره بلند مدت داده می شد که برعکس باید به این واحدها زمین واگذار شود تا بتوانند با در رهن قرار دادن آن و دریافت تسهیلات مشکلات مالی خود را برطرف کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تغییر شیوه نامه و آیین نامه های واگذاری زمین به واحدهای صنعتی و تولیدی  ادامه داد: با توجه به این مسئله در نشست با معاونت اقتصادی که به تصویب هیئت مدیره هم رسانده شد زمین به واحدهای صنعتی تولیدی با واگذار شده و پس از آغاز بهره برداری به آن ها به صورت قطعی واگذار می شود.

وی با بیان اینکه ما مکلف و ملزم به حمایت از بخش های خصوصی و سرمایه گذاران هستیم تاکید کرد: سرمایه گذاران واحدهای صنعتی و تولیدی باید با اطمینان خاطر از بازگشت سرمایه به اقدام به سرمایه گذاری، کارآفرینی و اشتغالزایی داشته باشند.

مظفری با تاکید براینکه در شرایط سخت اقتصادی امروز که دشمن به ما تحمیل کرده است ما همچنان ایستاده ایم اضافه کرد: با وجود شرایط سخت سال های اخیر و تاکید مقام معظم رهبری بر تولید و اشتغال در جزیره کیش حدود 320 واحد صنعتی در حال فعالیت هستند که 9 واحد بزرگ تولیدی تا پایان بهمن ماه فعالیت خود را آغاز می کنند که یکی از این واحدها در نوع خود چهارمین واحد تولیدی جهان است که می تواند علاوه بر تامین نیازهای جزیره کیش به منطقه نیز خدمات رسانی کند.

وی با اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش از حمایت از سرمایه گذاران واحدهای صنعتی و تولیدی خاطر نشان کرد: صنعت چاپ و بسته بندی از صنایع ضروری کیش است که امیدواریم با کیفیت و استاندارد بالا بتواند خدمات رسانی کند زیرا شعار ما در جزیره کیش کار با کیفیت همراه با ارتقاء استانداردهاست.

تاریخ بشریت با صنعت چاپ ورق خورد

سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با اشاره به اینکه صنعت چاپ ورق بزرگی در تاریخ بشریت بود گفت: یکی از ماموریت های جزیره کیش شتاب بخشی به توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در منطقه است که این مجموعه می تواند در دستابی به این هدف تاثیر گذار باشد.

وی تسریع در اجرا و رونق فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در جزیره کیش را یکی از مواردی برشمرد که مجموعه چاپ و نشر نوآوران می تواند در آن تاثیر بسزایی داشته باشد و افزود: یکی از نیازهای امروز جزیره کیش در حوزه فرهنگی و اجتماعی با افتتاح این مجموعه مرتفع می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید براینکه رویکرد و سیاست سازمان بر حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی است تاکید کرد: در راستای حمایت از کسب و کارهای بخش خصوصی و رونق کسب و کار این واحد ، بخش هایی که نیاز به خدمات چاپ و نشر در جزیره کیش دارند به این سو هدایت می شوند.

وی کیفیت و قیمت در بازار رقابت را از مهمترین مواردی برشمرد که می تواند در جذب مصرف کنندگان خدمات چاپ و نشر موثر واقع شود.

مجموعه چاپ و نشر نوآوران کیش که  با سرمایه گذاری کامل بخش خصوصی در جزیره کیش فعالیت خود را آغاز کرده است مجهز به دستگاه های نوین انتشار است و نشریات جزیره کیش اعم از ماهنامه، روزنامه، کتاب و دیگر ملزومات چاپ و نشر خود را می توانند از طریق این مجموعه نیازهای خود را برآورده کنند.

به گفته مسئولان این واحد صنعتی این مجموعه با سرمایه ای بالغ بر یک میلیارد تومان در 600 متر مربع فضای استیجاری فعالیت خود را آغاز کرده است و در صورت تامین فضای مورد نیاز که حدود 2 هزار متر مربع است می تواند زمینه اشتغال 50 نفر را فراهم سازد.

توان تعمیر و نگهداری که یکی از اساسی ترین نیازهای واحدهای صنعتی و تولیدی است به ویژه در جزیره کیش که مشکلات گمرکی گاه واحدهای تولیدی و صنعتی را با مشکلات تعمیرات قطعه و ارسال قطعات برای تعمیر یا تامین آن ها مواجه است از مهمترین مواردی است که مسئولان این مجموعه از آن خبردادند

گفتنی است این واحد صنعتی با تجربه سی ساله در حوزه نشر و چاپ هم اکنون دارای 8 نیروی با تجربه و توانمند است که در اختیار ناشران روزنامه ها، مطبوعات و نویسندگان کتاب جزیره کیش قرار دارد که می توانند آثار خود را آسان تر و کم هزینه تر منتشر کنند.  

انتهای پیام/

عکس: سازمان منطقه آزاد کیش

 

کد خبر : 1836
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.