به پاس ارج نهادن به تلاش‌ها و زحمات کادر درمانی خط مقدم مبارزه با کرونا و در یک اقدام هماهنگ و با نام "بوق امید"، بوق همه کشتی‌های حاضر در بنادر و لنگرگاه‌های کشور روز سه شنبه (۲۶ فروردین‌ماه) به صدا در می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار از سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر مرزبان مدیر کل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی و بین المللی اظهار داشت:  همه کشورهای جهان اکنون با اپیدمی فراگیر ویروس کرونا دست به گریبان هستند و در این میان شاهد حضور پر رنگ کادر درمانی سراسر جهان و نیز میهن عزیزمان اعم از پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستیم.

مدیر کل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: متأسفانه در جریان مبارزه و درمان بیماری کرونا، عده قابل توجهی از خانواده بزرگ بهداشت و درمان کشور به جمع شهدای خدمت پیوستند.

این مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: به پاس ارج نهادن به تلاش‌ها و زحمات کادر درمانی خط مقدم مبارزه با کرونا، در یک اقدام هماهنگ و به نشانه ادای احترام به این عزیزان، بوق همه کشتی‌های حاضر در بنادر و لنگرگاه‌های کشور با نام "بوق امید"روز سه شنبه ۲۶ فروردین ماه به صدا در می‌آید.

تقدیر از دریانوردان و دست‌اندرکاران تخلیه و بارگیری کالاها در شرایط کرونایی جهان

مرزبان همچنین از دریانوردان ایرانی و خارجی که در این شرایط کرونایی با جابجایی کالاها در اقصی نقاط دنیا، چرخ تجارت دریایی جهان را به حرکت در می‌آورند و مایحتاج ضروری و نیازهای اساسی مردم را تامین می‌کنند، قدردانی کرد و گفت: تلاش های این افراد نیز نوعی حماسه محسوب می‌شود چرا که آنها دور از خانواده و با به خطر انداختن جان خود، مشغول خدمت هستند.

مرزبان با اشاره به مشکلات دریانوردان گفت: یکی از مهمترین مشکلات آنها، دسترسی به مرخصی خشکی و نیز خدمات پزشکی در بنادر مقصد است که متأسفانه شیوع بیماری کرونا باعث شد که این مشکلات و نگرانی‌های ناشی از آن بیشتر نیز شود و در همین راستا، سازمان‌های بین المللی نظیر سازمان بین المللی دریانوردی و سازمان بین المللی فدراسیون حمل و نقل از همه دولت ها خواسته اند تا با رعایت پروتکل های بهداشتی، دریانوردان را از این حقوق طبیعی شان محروم نکنند.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 1912
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.