مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با اشاره به اینکه بازارهای کیش از امروز با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت های خود را آغاز می کنند گفت: با توجه به شاخص بالای فرهنگی در کیش بی تردید شهروندان از حضور غیرضروری  در بازارها پرهیز خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، رحمان سادات نجفی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به اینکه براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور مشاغل به سه دسته ضروری پرخطر مانند داروخانه، سوپرمارکت، نانوایی و غیره که مایحتاج ضروری مردم را تامین می کنند، مشاغل پرخطر غیر ضروری مانند آرایشگاه ها و کافی شاپ ها که همچنان تعطیلی آن ها به قوت خود باقی است و مشاغل کم خطر تقسیم می شوند اظهار کرد: برهمین اساس و بنابر مصوبه شورای سلامت کیش بازارهای جزیره در ساعت محدود(4 ساعت در روز) از 18 تا22 از امروز فعالیت های خود را آغاز می کنند.

وی افزود: براساس اعلام ستاد کرونای کشور مشاغل کم خطر با ثبت در سامانه و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی می توانند فعالیت های خود را آغاز کرده و به مردم خدمات ارائه کنند.

با رعایت کامل اصول بهداشتی بازارها فعال می شوند

مدیرعامل جامعه بازاریان با بیان اینکه مسئولان بهداشت، بازرسان جامعه بازاریان و بازرگانی سازمان بر رعایت اصول بهداشتی در زمان فعالیت های بازارها نظارت خواهند کرد ادامه داد: با توجه به مدت زمان طولانی تعطیلی بازارها و محدودیت های تردد در فضای شهری که خانواده ها را به ماندن در خانه مجبور کرده است پیش بینی برخی این است که در روزهای ابتدایی بازگشایی ممکن است با حضور گسترده مردم در بازارها روبرو شویم اما به نظر بنده با توجه به شاخصه بالای فرهنگی کیشوندان بی تردید شهروندان از حضور غیر ضروری در بازارها و تنها برای گشت و گذار پرهیز خواهند کرد تا شرایطی که هم اکنون به وجود آمده و بیماری تا حدودی کنترل شده است ادامه دار شود.

 وی با تاکید بر اینکه با عدم امکان حضور گردشگران و شرایط کنترل سفرهای غیرضروری پیش بینی می شود شاهد رونق زیادی در بازارها نخواهیم بود بیان کرد: بازگشایی بازارها برای خروج بازار از رخوت و سستی است ضمن اینکه بسیاری از مشاغل به دلیل تعطیلی های طولانی مدت در هفته های گذشته با کمبود نقدینگی برای گذاران امور روبرو شده اند و از سوی دیگر نیز بسیاری از کیشوندان نیازهایی دارند با بازگشایی بازارها می توانند نسبت به تامین آن ها اقدام کنند.

نظارت بر قیمت ها همچنان به قوت خود باقی است

سادات نجفی در رابطه با نظارت بر قیمت کالاهای ارائه شده در بازارهای کیش نیز با بیان اینکه در روزهای گذشته با وجود تعطیلی بازارها و بسیاری از کسب و کارها شاهد رشد قیمت سکه و ارز بودیم تاکید کرد: با توجه به اینکه رشد قیمت در بازارها تابع عرضه و تقاضاست و هم اکنون که تقاضا در بازارها به حداقل ممکن به ویژه در اقلام غیرضروری رسیده است افزایش قیمت نخواهیم داشت ضمن اینکه نظارت بر قیمت ها چون گذشته توسط بازرسان جامعه بازاریان و بازرگانی سازمان انجام می شود تا شاهد افزایش قیمت غیر متعارف نباشیم.

وی با بیان همه مردم در از شرایط کنونی آسیب دیدند افزود: همدلی و همراهی مردمی که به دلیل شیوع بیماری کرونا به وجود آمد موجب شد تا سرمایه های اجتماعی مانند همدلی در میان مردم افزایش پیدا کند.

مدیرعامل جامعه بازاریان با بیان اینکه مدیریت بازگشت کیشوندان به جزیره از مواردی است می تواند به کنترل شیوع مجدد بیماری در کیش کمک کند افزود: همدلی و همراهی همه مردم و مسئولان در کیش موجب شد تا بیماری کرونا در جزیره کیش کنترل شود و امیدواریم مدیریت خوب بازگشت کیشوندان موجب ادامه دار بودن روند کنترل شیوع بیماری باشد.

وی در رابطه با پیش بینی وضعیت و شرایط اقتصادی جزیره در سال 99 نیز گفت: برای ورود به ایام پسا کرونا نیاز به برنامه ریزی های مفصلی از سوی فعالان اقتصادی و سازمان منطقه آزاد کیش است تا بتوانیم بخشی از نیازهای اقتصادی جزیره را جبران کنیم زیرا با شرایط به وجود آمده بی تردید همه به شکل های مختلف متضرر شده اند.

اتاق فکر فعالان اقتصادی

سادات نجفی با اشاره به اینکه تحلیل های اقتصادی مبین این است که وضعیت اقتصادی در سال 99 نمی تواند چون سال های گذشته رشد داشته باشد افزود: نمی توان پیش بینی شرایط خیلی خوب و مثبتی داشت و به هر تقدیر درآمدها نسبت به سال گذشته با کاهش مواجه خواهد شد اما با همدلی و همراهی، کنترل هزینه ها و مدیریت درآمد می توان از این وضعیت عبور کرد

وی به تشکیل اتاق فکر با حضور مدیران بازارهای کیش در یک ماه اشاره کرد و افزود: گروه مدیران بازارها  با تغییر عنوان به اتاق فکر در رابطه با کنترل شرایط ویژه کرونا مباحث و راهکارهای مختلفی را مطرح کرده و به مشورت می گذارند تا هر چه بهتر بتوان تهدیدات به وجود آمده را از پیش پا برداشته و به فرصت تبدیل کنیم.

مدیرعامل جامعه بازاریان ادامه داد: مباحث و راهکارهای ارائه شده در این اتاق فکر در جلسات ستاد کرونا وشورای سلامت مطرح شده و در صورت اجرایی بودن، مصوب و پیگیری می شوند.

تقدیر از همراهی رسانه ها

وی همچنین با تقدیر از رسانه های جزیره کیش خاطر نشان کرد: رسانه ها در این مقطع حساس از تاریخ کشور و جزیره مرجانی کیش همراه و همگام با مسئولان و مردم در اطلاع رسانی، رصد و پایش شرایط و اعلام تذکرات بهداشتی و ایمنی گام های مثبتی برداشته و باید از آن ها به صورت ویژه تقدیر کرد.

 

 

 

کد خبر : 1917
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.