مدیرعامل شرکت کیش دوحه گیت از شروع ساخت پروژه‌ای در آینده نزدیک خبر داد که با اجرایی شدن آن شاهد مدرن شدن جاده ساحلی جزیره کیش خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، بابک حق‌شناس مدیر عامل شرکت کیش دوحه گیت اظهار کرد: شرکت دروازه دوحه کیش ثبت جزیره کیش بوده و ۳۵درصد سرمایه‌گذاری آن توسط شرکت قطری انجام شده است. این شرکت به صورت سهامی خاص مدیریت می‌شود و چندین پروژه مهم را پیگیری کرده تا اتفاق بزرگی را در کیش رقم بزند.

وی اضافه کرد: با راهنمایی و حمایت دکتر مظفری به اتفاق بزرگی نزدیک شدیم و پروژه‌ای را تعریف کردیم که از آن به عنوان جاده ساحلی کیش یاد خواهد شد. در اکثر کشورهای دنیا چنین مرکزی وجود داشته و ما آن را می‌توانیم با فضاهای تفریحی، گردشگری و سیاحتی اجرایی نماییم.

این فعال حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: در این پروژه بزرگ بسیاری از کاربری‌های خدماتی، رفاهی، نمایشگاهی و تجاری در ساحل دیده خواهد شد تا از فضای بهینه منطقه گرمسیر و طبیعت آن در جزیره نهایت استفاده بشود و این اتفاق در پایان منتج به جذب گردشگر خواهد شد.

وی با بیان اینکه با این اتفاق می‌توان کیش را به عنوان یک قطب بزرگ برای جذب گردشگر معرفی کرد افزود: بررسی‌های ابتدایی این پروژه توسط مشاور داخلی و خارجی انجام شد و کار در گذشته در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به دکتر بانک، دکتر مظفری و دکتر آخوندی معرفی شد ولی متاسفانه به خاطر تحریم‌های شدید پروسه کمی به تاخیر افتاد.

مهندس حق‌شناس با اشاره به اینکه بلافاصله اعضای هیئت مدیره دروازه دوحه کیش شرکتی به نام کیش اند دوحه گیت اینونسمنت را افتتاح کردند بیان کرد: بعد از این اتفاق جزئیات را بررسی کرده، مطالعات محیط زیست و جمعیتی آماری و آمارهای توریستی جزیره کیش تهیه شد و با فشار طرف داخلی، مشاوران خارجی فرانسه و لبنان نیز عملا وارد کار شدند.

مدیرعامل شرکت کیش دوحه گیت اضافه کرد: شرکت آرت کیش نیز به عنوان یک شرکت باتجربه که از جزیره شناخت بسیاری دارد نیز وارد عمل شد و بر این شدیم که پروژه به صورت ارزی و ریالی کلید بخورد و در نهایت بعد از مذاکره با چندین هلدینگ و شرکت سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی موفق شدیم توافقنامه همکاری را با شرکت گنجینه آتیه که وابسته به صندوق ذخایر کارکنان شهرداری تهران است منعقد نماییم.

وی با تاکید بر این مهم که برای شروع کار به حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد نیاز داریم افزود: این پروژه ۳۷۰ شغل مستقیم و ۲۲۰ شغل غیرمستقیم را ایجاد خواهد کرد و فضاهای مدرن در حوزه گردشگری را به بهره‌برداری خواهد رساند.

مهندس حق‌شناس اضافه کرد: سینما، نمایشگاه، موزه فصلی، سالن همایش، سایت پرواز بالن، انواع فودکورت‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مجتمع اقامتی هتل پنج ستاره و خانه‌های شناور روی آب که کار جدیدی است در این مجموعه به بهره‌برداری می رسند.

وی گفت: طرح اولیه به سازمان منطقه آزاد کیش ارائه شد تا شرایط کار مهیا شود و این نوید را می‌دهم با حمایت‌های دکتر مظفری و دکتر آخوندی ظرف ۲ تا چهار ماه آینده این پروژه کلنگ بخورد و در نهایت در پنج فاز اجرایی بشود.

مدیرعامل شرکت کیش دوحه گیت خاطرنشان کرد: فاز پنجم این پروژه هتل و مجموعه خانه‌های شناور آبی و اسکله مارینا را شامل خواهد شد که این فاز با حضور قطری‌ها ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: در فاز یک به صورت بای بک با سازمان منطقه آزاد کیش کار را پیش خواهیم برد و در فاز دو، سه و چهار نیز به صورت یوزانس یا ریفاینانس کار می‌کنیم.

مهندس حق‌شناس با اعلام این خبر که تا پایان فاز یک حتی یک متر طرح به فروش نمی‌رسد گفت: تصمیم گرفتیم کار بومی‌سازی شود و با فرهنگ داخلی سازگار شده و بعد از آن مراسم افتتاحیه را برگزار خواهیم کرد و فکر می‌کنیم پروژه کلیاتش ظرف سه سال به پایان برسد.

وی افزود: حسن بزرگ این پروژه این است که بعد از اتمام فاز یک آن، به صورت کامل قابل بهره‌برداری خواهد بود و گردشگر بیشتری را به جزیره کیش خواهد آورد.

این فعال حوزه گردشگری با اشاره به اینکه با برندهای مختلف اسلامی مذاکرات اولیه صورت گرفته است افزود: بعد از پایان فاز اول، جزیره کیش از یک پروژه در خور شان استفاده خواهد کرد.

وی افزود: پروژه‌های عمرانی زیادی در کیش در حال انجام است، وقتی به سمت کشتی یونانی یا دماغه جزیره پیش می‌رویم حجم سرمایه‌گذاری تغییر کرده است. کشورهای دیگر در بخش سرمایه‌گذاری جلوتر از ما هستند و باید نیازهای بخش‌های مختلف کیش شناسایی بشود و با ایجاد و احداث امکانات، موقعیت‌های رفاهی و سرگرمی‌های متنوع، گردشگر بیشتری را به کیش بیاوریم تا در نهایت از خروج سرمایه به کشورهای دیگر جلوگیری کنیم.

مهندس حق‌شناس اظهار کرد: علیرغم تحریم‌های شدید، تمام پروژه‌های کیش با مدیریت صحیح در حال فعالیت هستند و جزیره در آینده حرف‌های بسیاری را برای گفتن خواهد داشت و می‌توانیم در بخش‌های مختلف رونق کیش را شاهد باشیم.

وی در پایان ضمن تقدیر ویژه از دکتر سلیمانی قائم مقام سفیر ایران در قطر و دکتر سبحانی سفیر سابق کشورمان در این کشور خاطر نشان کرد: شریک قطری ما ۱۰ روز گذشته توسط سفارت ایران در کشور یادشده مجدداً تایید شد که این موضوع برای ما بسیار مهم بود.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 2111
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.