سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش برایجاد پایگاه تحقیقاتی حوزه ارتباطات وزارت ارتباطات و فناوری کشور در جزیره کیش تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، جعفر آهنگران در آیین افتتاح نسل پنجم اینترنت در جزیره کیش با بیان اینکه از کیش همواره به عنوان شهر هوشمند یاد شده است اظهار کرد: در حوزه هوشمند سازی اتفاقات بزرگی در کیش با همکاری مراجع ذیربط صورت گرفته است .

وی با اشاره به اینکه اجرای یکصد کیلومتر فیبر نوری با توجه به وسعت کم کیش کار بسیار بزرگی است افزود: اتصال فیبرنوری به سرزمین اصلی و تجمیع دکل های مخابراتی از جمله اتفاقات مهم و رویکردهای ارزشمندی است که در جزیره کیش صورت گرفته است.

آهنگران  با اشاره به ارتباطات مناسب وزارت ارتباطات و فناوری با مناطق آزاد و دیگر نقاط کشور از دکترهاشمی درخواست کرد تا نگاه ویژه ای به جزیره کیش داشته و مرکز تحقیقاتی حوزه فناوری ارتباطات این وزارت خانه را در کیش بنا کنند.

وی افزود: با  توجه به ظرفیت های و زیرساخت های موجود در کیش چرا پایگاه تحقیقاتی شما در جزیره کیش نباشد؟

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش مدیریت یکپارچه، امکانات وسیع و بسترهای مناسب، تسهیلات و مقررات ویژه ای را که فضا را برای هوشمند سازی و تسری الگوهای صورت گرفته به سرزمین اصلی مهیا ساخته است از ظرفیت هایی برشمرد که می تواند بستر ساز ایجاد پایگاه تحقیقاتی وزارت ارتباطات در جزیره کیش باشد.

وی ورود نسل پنجم اینترنت به جزیره کیش توسط شرکت ایرانسل را اتفاقی ارزشمند برشمرد که می تواند ظرفیت استفاده از خدمات نوین را در جزیره کیش ایجاد کند.

آیین بهره برداری از خدمات 5G  صبح امروز با حضور معاون وزارت ارتباطات، نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرعامل شرکت ایرانسل، سرپرست منطقه آزاد کیش و جمعی از معاونت های سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

 

کد خبر : 2385
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.