خبرهایی حاکی از واگذاری و عرضه ۳۰ درصد سهام شرکت هواپیمایی کیش از طریق فرابورس به گوش می‌رسد آنهم شرکتی که بزرگترین ابزار حمل و نقل گردشگر و مسافر به کیش و اعتباری بزرگ برای این منطقه آزاد تجاری به‌حساب می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار از فارس، شرکتی که صددرصد سهام آن متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش بوده و  هدف از ایجاد این شرکت حمل و نقل هوایی، جابجایی مسافر داخلی، خارجی و بار برای این جزیره مرجانی و محصور در آب بوده است و در حال حاضر دارایی‌های این شرکت هواپیمایی بیش از یک هزار و صد میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده که قرار است ۳۰ درصد از سهام آن در بورس عرضه شود و ۷۰ درصد در اختیار سازمان منطقه آزاد کیش باشد.

هرچند که اجرای درست خصوصی‌سازی و تقویت بخش خصوصی واقعی و دلسوز در کشور می‌توان روند توسعه را شتاب بخشیده و به رهانیدن کشور از اقتصاد دولتی کمک کند اما انحراف در مسیر خصوصی‌سازی و عدم توجه به دلنگرانی‌های موجود به‌راحتی می‌تواند کیش‌ایری که تاکنون خوب عمل کرده است را با مشکل مواجه نموده و نه‌تنها دستاوردی برای جزیره کیش به‌عنوان برترین منطقه گردشگری ایران نداشته باشد بلکه سبب می‌شود که ایرلاین واگذار شده را با مشکلات و معضلات عمده و عدیده‌ای در آینده‌ای نچندان دور همانند شرکت آب و برق کیش مواجه سازد.

هرچند که روند گسترده خصوصی‌سازی در صنعت هوایی، انتقادات گسترده‌ای نیز به همراه داشته است به‌طوری که برخی کارشناسان معتقد هستند که خصوصی‌سازی در صنعت هوایی به‌خصوص تجربه واگذاری ایران‌ایر، ذهنیت بسیار منفی را نسبت به اینگونه واگذاری‌های بدون برنامه بوجود آورده است بطوریکه حتی بیم آن می‌رود که تبعات آن در بلندمدت به ضرر صنعت هوایی کشور منتهی شود.

تراژدی خصوصی‌سازی هر روز در ایران غم‌انگیز‌تر می‌شود، بطوریکه طی دو دهه اخیر بسیاری از شرکت‌های سود ده دولتی درحالی واگذار شده‌اند که بررسی وضعیت آن‌ها بعد از خصوصی‌سازی حاکی از وضعیت بحرانی‌ آنها چه از نظر وضعیت اشتغالزایی و چه از نظر تولیدی است، حال در چنین وضعیتی بسیاری از دلسوزان کشور معتقدند باید یک بازنگری جدی در روند واگذاری بنگاه‌های دولتی به شبه‌دولتی‌ها و خصوصی‌ها صورت گیرد.

در پایان امیدواریم که با تدابیر دلسوزانه مسؤولان  پرتوان سازمان منطقه آزاد کیش و همراهی فعالین خوب اقتصادی جزیره با اتحاد و همدلی تمام توان و تلاش خود را برای نگه داشتن سکان اداره و سهام این ایرلاین تاثیرگذار و بومی به‌عنوان یکی از بزرگترین ابزار حمل و نقل در منطقه  در شرایط فعلی بکار گیرند.

نین وضعیتی بسیاری از دلسوزان کشور معتقدند باید یک بازنگری جدی در روند واگذاری بنگاه‌های دولتی به شبه‌دولتی‌ها و خصوصی‌ها صورت گیرد.

در پایان امیدواریم که با تدابیر دلسوزانه مسؤولان  پرتوان سازمان منطقه آزاد کیش و همراهی فعالین خوب اقتصادی جزیره با اتحاد و همدلی تمام توان و تلاش خود را برای نگه داشتن سکان اداره و سهام این ایرلاین تاثیرگذار و بومی به‌عنوان یکی از بزرگترین ابزار حمل و نقل در منطقه  در شرایط فعلی بکار گیرند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار و مطالب سایت

پر بیننده ترین اخبار و مطالب سایت

Template Design:Dima Group