مدیرعامل شرکت ماهتاب کیش( نیروگاه جنوب کیش) با اشاره به تحویل 5/5 مگاوات برق از روز شنبه 19 تیرماه جاری به بخش های مهمی از فازهای شهرک مسکونی صدف گفت: در هفته آینده و پس از انجام هماهنگی لازم، از طریق مرکز تبادل دوم، تا میزان 7 مگاوات دیگر برق رسانی به مراکز حساس جزیره از طریق شرکت ماهتاب کیش انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حسین قطبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: پیرو جلسات هفته گذشته فی مابین سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش و تاکید امامت محترم جمعه مبنی بر حفظ آسایش کیشوندان در تابستان جاری و پس از وصول درخواست از شرکت آب و برق کیش، از ساعت 8:00 صبح روز شنبه همکاران و متخصصین دو شرکت با انجام هماهنگی های فنی لازم جلساتی را برگزار نمودند و در نهایت در ساعت ۱5:۰۰ شنبه 1400/04/19 تا سقف 5/5 مگاوات از سوی نیروگاه ماهتاب کیش از طریق پست میدان حافظ تحویل شرکت آب و برق کیش گردید و بدین ترتیب بخش مهمی از فازهای شهرک مسکونی صدف به شبکه برق شرکت ماهتاب کیش متصل گردیدند. گفتنی است مقرر شد در هفته آینده و پس از انجام هماهنگی لازم، از طریق مرکز تبادل دوم، تا میزان 7 مگاوات دیگر برق رسانی به مراکز حساس جزیره نظیر پایگاه هوایی و شرکت نفت فلات قاره از طریق شرکت ماهتاب کیش برق رسانی گردند. امید است با ایجاد هماهنگی و همکاری مستمر علاوه بر موضوع تبادل در تابستان، شاهد افزایش نفوذ شبکه و توزیع برق مازاد موجد برای جبران کمبود برق در سایر نقاط جزیره باشیم.

مشکلات به وجود آمده در خصوص قطعی های برق در جزیره کیش طی هفته های گذشته و حساسیت های پیش آمده موجب شد تا با همکاری دو نیروگاه شمال و جنوب علاوه بر بهره گیری از افزایش ظرفیت تولید نیروگاه جنوب و کاهش فشار بر روی مولدهای نیروگاه شمال مشکلات برق جزیره کیش که به دلایل مختلف موجبات نگرانی را در کیشوندان به وجود آورده بود مرتفع شود.

کد خبر : 2486
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.