مدیرعامل بیمه ایران معین با اشاره به ارائه تسهیلات 10 میلیون تومانی خرید بیمه نامه اقساطی (بازپرداخت 12 ماهه) و بدون کارمزد در منطقه آزاد کیش گفت: اعتقاد ما بر این است که اگر خدمات مطلوب و مناسب ارائه کنیم مردم به خوبی از بیمه ایران معین استقبال خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، داریوش محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در جزیره کیش اظهار کرد: بیمه ایران معین بزرگترین شرکت بیمه در مناطق آزاد است و با اجرای طرح مهر در هفت ماه گذشته توانسته است خدمات مطلوب تری به مشتریان خود ارائه کند.

طرح مهر و جذب  2700 مشتری جذب

وی با اشاره به ورود 2700 مشتری به طرح مهر در تشریح طرح مهر افزود: این طرح با ارائه تسهیلات 4 درصد یکساله تا سقف 10 میلیون که در آینده تا 30 میلیون تومان افزایش خواهد داشت تلاش می کند تا خدمات به مشتریان را توسعه داده و علاوه بر جذب مشتریان بیشتر مسیر افزایش سرمایه را برای بیمه ایران معین هموارتر سازد.

محمدی با تاکید بر پایدارسازی درآمد شرکت بیمه ایران معین از افزایش سرمایه این شرکت در سال 99 به بیش از 500 میلیارد تومان خبرداد و افزود: تلاش می کنیم تا این سرمایه تا پایان شهریور 1400 به 800 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با تقدیر از تلاش نمایندگی ها، کارکنان و شعبات شرکت بیمه ایران معین در راستای افزایش سرمایه و رونق این شرکت افزود: سرمایه شرکت در سال 98 در حدود 250 میلیارد بود که به 560 میلیارد در سال 99 رسید و در تلاش هستیم تا این میزان در 1400 افزایش قابل قبولی داشته باشد.

احداث برج بیمه در کیش

مدیر عامل بیمه ایران معین احداث برج بیمه در جزیره کیش را یکی از اهداف این شرکت برشمرد و افزود: در کشور چنین مکانی وجود ندارد و با احداث این برج در محل کنونی بیمه که در حال اخذ مجوزهای لازم هستیم یک رویکرد خوب در صنعت بیمه را شاهد خواهیم بود و تمامی شرکت های بیمه در صورت تمایل می توانند در این برج مستقر شوند و شهروندان نیز می توانند به راحتی خدمات مورد نیاز خود را از بیمه های طرف قرار داد دریافت کنند.

وی پذیرش ریسک و ورود به بیمه اتکایی را یک اتفاق مناسب برشمرد و افزود: زمانی که ریسک مناسب بگیریم سرمایه رشد قابل ملاحظه ای خواهد داشت و ما در سه ماهه اول سال رشد خوبی نزدیک به 50 درصد در بیمه های اتکایی را شاهد بودیم و این نشان می دهد که ریل گذاری درستی صورت گرفته و  بیمه ایران معین در مسیر مناسبی حرکت می کند.

محمدی با بیان اینکه بیمه ایران معین از نظر میزان سرمایه با برخی شرکت های بیمه سرزمین اصلی رقابت می کند تاکید کرد: در حال حاضر با کوچکترین بیمه مناطق آزاد فاصله 27 برابری داریم و با شرکت های بیمه سرزمین اصلی شانه به شانه پیش می رویم و در آینده نه چندان دور افتخار این پیشرفت ها نصیب کیش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 99 توانسته ایم بیش از 30 درصد سود به سهامداران بدهیم اظهار کرد: سود 280 میلیاردی سال 98 در سال 99 به 371 میلیارد تومان افزایش داشت که نشان از افزایش 33 درصدی دارد و این موفقیت اتفاقی نیست و حاصل تلاش همه همکاران شرکت بیمه ایران معین است.

محمدی تصریح کرد: مهمترین عامل در صنعت بیمه بیش از جذب سرمایه نگهداری و افزایش سرمایه هایی است که وارد این صنعتت شده اند.

وی قبول بیمه اتکایی را یک ریسک خوب ارزیابی کرد و افزود: با افتخار بیمه اتکایی خانواده شهدا را قبول کردیم که یک قرارداد صد درصد سود است و افزود: زمان برعهده گرفتن مدیریت شرکت بیمه ایران معین، درسال۹۸ رقم ظرفیت نگهداری شرکت در هر ریسک یا قرارداد ۹۲ میلیارد تومان بود که این رقم در پایان سال ۹۹ به ۲۵۶ میلیارد تومان رسیده است. در ظرفیت قبولی اتکایی نیز رقم ۴۶ میلیارد تومان سال ۹۸ به ۱۲۸ میلیارد تومان در پایان سال ۹۹افزایش یافته است.

13 شبعه و 130 نمایندگی در مناطق آزاد کشور

محمدی با اشاره به انتقال مکان دفتر بیمه به ساختمان بورس، راه اندازی بورس بین المل کیش را زمینه ای مناسب برای گسترش فعالیت های بیمه ایران معین برشمرد.

وی همچنین از افتتاح  شعبه بیمه ایران معین در منطقه آزاد ماکو خبرداد و افزود: بیمه ایران معین دارای 13 شعبه و 130 نمایندگی فعال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور است و با افزایش 7 منطقه آزاد جدید فعالیت های این شرکت نیز در آینده گسترش بیشتری خواهد یافت.

سهم افرینی 11 درصدی در بخش انرژی نیز از دیگر فعالیت های بیمه ایران معین است که محمدی به آن اشاره کرد.وی با بیان این مطلب افزود: کاهش سهم بیمه ثالث از 48  به 33 درصد بدون ایجاد آسیب در بیمه شخص ثالث و کاهش سهم نمایندگی ها از رویکردهای مثبت این شرکت است که در سال 99 صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به عملکرد مناسب بیمه ایران معین در مناطق آزاد کشور  ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ نیز بیش از300 میلیارد تومان درآمد از محل فروش انواع بیمه نامه حاصل شد که نسبت به سال قبل بیش از۵۵ درصد رشد داشته است . همچنین درسال ‌۹۸ حق بیمه تولیدی شرکت اعم از اتکایی و بیمه گری مستقیم، رقمی در حدود ۲۶۲ میلیارد تومان بوده که در پایان سال‌۹۹ با عملکردی قابل قبول به ۹۸۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

محمدی با اشاره به اینکه مناطق آزاد براساس کارکردهای خود پیشرفت نکردند افزود: مناسبات اقتصادی دراین مناطق با سرزمین اصلی درحال حاضر تفاوت معنی داری ندارد. بنابراین وقتی مناطق آزاد متناسب، توسعه پیدا نکرده نباید انتظار داشته باشیم سایر اضلاع اقتصادی این مناطق هم به گونه دیگرعمل کنند.

وی با تاکید بر ارتباط رشد مناطق آزاد و صنعت بیمه در این مناطق تصریح کرد: اگر در مناطق آزادی مثل کیش معاملات با ارزهای بین المللی بود، بی تردید صنعت بیمه هم نقش متفاوتی داشت . نقش ما متاثر از سیاست های کلان حاکمیتی است، نمی توان گفت صنعت بیمه نقش ویژه‌ای داشته چون خود سیاستگذار نقش ویژه‌ای دراقتصاد نداشته، این دو را نباید جدا ازهم دید.

معافیت های مالیاتی مناطق آزاد مزیت هایی که از بین رفت

مدیرعامل بیمه ایران معین افزود: وجود معافیت های مالیاتی از جمله مزیت هایی بود که در رونق کسب و کار این مناطق تاثیر بسزایی داشت که این مزیت ها نیز به مرور کم رنگ شده و آهسته آهسته در دست فراموشی است. واقعیت این است که برای شرکت‌های بیمه‌ای فعال درمناطق آزاد معافیت ها مزیت رقابتی محسوب می شد. این مزیت رقابتی، ابزاری در اختیار شرکت‌های بیمه تخصصی این مناطق بود که با تعهدات یکسان مبلغ کمتری از حق بیمه را به بیمه گذار اعلام می کردند و امروز این امتیاز از دست رفته است.

وی چشم انداز فعالیت های شرکت بیمه ایران معین را کسب درآمد پایدار و بازگرداندن فرصت های ازدست رفته دانست و تاکید کرد: تثبت راهبرد فعالیت در مناطق آزاد و احیاء بخش های از دست رفته از مهمترین برنامه های این شرکت در سال جدید و سال های آینده است.

افزایش سهم بیمه ایران معین در کنسرسیوم انرژی از دیگر برنامه های این شرکت برای آینده است که محمدی به آن اشاره و خاطر نشان کرد: در حال حاضر در سرزمین اصلی بیمه اتکایی محسوب می شویم و سهم قابل ملاحظه ای در بیمه اتکایی داریم و باید توان خود را در این زمینه در سرزمین اصلی نشان بدهیم  ئ در سنجش میزان موفقیت این عرصه، اگر اعداد و ارقام صورت‌های مالی ملاک باشد سال۹۹ حدود هزار درصد رشد داشته‌ایم. پورتفو تولیدی در بخش قبولی اتکایی درسال‌۹۸ حدود۷۰میلیارد تومان بوده که در سال‌ 99 به حدود ۷۰۰میلیارد تومان رسیده است. البته عمده پورتفو این قرارداد اتکایی برمی‌گردد به قرارداد درمان خانواده های معظم شهدا (بنیاد شهید) که20 درصد از قبولی اتکایی این پورتفو را شرکت ایران معین دراختیاردارد. لازم به ذکر است درسال ‌۹۸، صددرصد اتکایی این قرارداد دست بیمه مرکزی بود که در سال‌ ۹۹ شرکت بیمه ایران معین و یکی دیگر از شرکت‌های بیمه به جمع بیمه‌گران اتکایی آن اضافه شدند.

کد خبر : 2496
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.