تخطی از سرعت مجاز ، سرعت بالا و بی توجهی راننده سرویس مدرسه به جلو موجب برخورد مینی بوس با جدول و سپس نخل شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فیدار، ساعت 12:45 دقیقه ظهر امروز یک دستگاه مینی بوس حامل دانش آموزان مدرسه پسرانه البرز به دلیل سرعت بالا و عدم توجه به جلو با جدول و سپس با یک نفر نخل حد فاصل میدان صدف تا میدان ملل برخورد کرد که در این حادثه خوشبختانه صدمه جدی به دانش آموزان وارد نشد.

سرگرد بهرام ایمانی نسب رئیس پلیس راهور کیش در این رابطه به خبرنگار ما گفت: ظهر امروز پس از تعطیلی مدرسه یک دستگاه مینی بوس به علت سرعت غیرمجاز نتوانسته خودروی خود را کنترل کند و پس از برخورد با جدول با یک نفر نخل برخورد کرده و متوقف می شود که در این حادثه دانش آموزان به علت برخورد با یکدیگر دچار آسیب دیدگی سطحی می شوند که در محل به صورت سرپایی معالجه و به منازل اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه تعداد 8 نفر از دانش آموزان برای معاینه بیشتر به بیمارستان منتقل می شوند افزود: این تعداد نیز پس از معاینه های دقیق توسط پزشکان و کادر درمانی اورژانس تحویل خانواده های خود می شوند.

رئیس پلیس راهور با تاکید براینکه طبق قوانین باید راننده سرویس مدارس دارای دفترجه تایید صلاحیت باشد افزود: این راننده فاقد دفترجه تایید صلاحیت رانندگی سرویس مدرسه بوده که این خلاف مقررات و دستورالعمل هایی است که ابلاغ شده است.

وی با تاکید براهمیت توجه به جلو در هنگام رانندگی طبق ماده 180 آیین نامه راننده باید در هنگام رانندگی حتی با سرنشین کناری صحبت نکرده و خوردن و اشامیدن نیز ممنوع است و باید تمام حواس راننده به مقابل باشد افزود: تخطی از سرعت مجاز، سرعت بالا و بی توجهی به جلو در هنگام رانندگی از جمله تخلفاتی است که موجب بروز این حادثه شده است.

سعید یکه دهقان مدبر فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: این سرویس حامل 30 دانش آموز پسر از دانش آموزان مدرسه البرز بوده که در حد فاصل میدان صدف و میدان ملل به دلیل سرعت بالا و عدم توانایی در کنترل خودرو توسط راننده، مینی بوس ابتدا با جدول و سپس با نخل برخورد می کند و به نوعی می توان گفت وجود نخل از واژگون شدن خودرو جلوگیری می کند.

وی افزود: دانش آموزان دچار آسیب جدی نشده و 8 نفر از آنان برای معاینات تکمیلی به بیمارستان منتقل شدند که در معاینات نیز مشکلی دیده نشده و دانش اموزان از بیمارستان به سلامت ترخیص شدند.

یکه دهقان با بیان اینکه راننده خاطی هم اکنون در بازداشت به سر می برد خاطر نشان کرد: راننده برای توضیح علت وقوع حادثه در اختیار پلیس راهور قرار داشته و در صورت هر گونه تخطی از قرارداد قانونی که صاحب خودرو با آموزش و پرورش منعقد کرده است راننده و مالک خودرو باید پاسخگو باشند.

امیرامیرکیانی سرپرست بیمارستان کیش نیز در رابطه با این حادثه افزود: به محض مطلع شدن از حادثه درصحنه حضور یافتم و با همراهی سه تیم اورژانس به اسیب دیدگان تصادف رسیدگی شد که در نهایت پس از درمان آسیب های جزئی دانش آموزان تعداد 8 نفر که نیاز به معاینه بیشتری داشتند به بیمارستان منتقل و پس از درمان سرپایی و معاینات تکمیلی ترخیص شدند.

با توجه به اهمیت رسیدگی به سرویس های مدارس که در مسیرهایی مانند رینگ بارها دیده شده که با سرعت بالایی در حال تردد هستند، انتظار می رود شهروندان با پلیس راهور همکاری کرده و موارد مشاهده شده در این زمینه را به پلیس اطلاع دهند تا از بروز چنین حوادثی برای فرزندانمان پیشگیری شود.

انتظار می رود مسئولان آموزش و پرورش، مدارس و پلیس نیز در این حوزه توجه بیشتری به انتخاب سرویس های مدارس و دارا بودن مدارک مورد نیاز جهت انجام سرویس مدرسه داشته باشند.

گفتنی است، به محض بروز حادثه علاوه بر حضور به موقع سرپرست بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش و اورژانس، پلیس راهور و آتش نشانی در محل تصادف مسئولان آموزش و پرورش و مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان جهت کسب اطلاع از وضعیت دانش آموزان آسیب دیده در بیمارستان حضور یافتند تا از سلامت کامل دانش آموزان اطمینان حاصل کنند.

آمادگی پرسنل بیمارستان پیش از ورود آمبولانس های حامل آسیب دیدگان جهت انجام اقدامات به موقع و امداد رسانی سریع به مجروحان از موارد قابل توجه در مواجهه با این اتفاق بود.

جزیره کیش در 18 کیلومتری سرزمین اصلی و با وسعت 91.5 کیلومتر در میان اب های نیلگون خلیج فارس دارای بیش از 9 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

 

انتهاط پیام/

کد خبر : 1443
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.