فرمانده انتظامی ویژه کیش گفت: امر به معروف ونهی از منکر فریضه فراموش شده ای است که باید برای احیاء آن همه باید پای کار باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، فرمانده انتظامی ویژه کیش در سومین نشست ستاد امر به معروف ونهی از منکر جزیره کیش با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای برای اصلاح امور جامعه است اظهار کرد: همه ما در بخش های مختلف در احیاء این امر تاثیرگذارهستیم.

وی با تاکید بر اهمیت و حساسیت قانونی و شرعی این فریضه الهی تصریح کرد: بیش از 26 ارگان و نهاد در کشور متولی این حوزه هستند اما در نهایت تنها نهادی که بیش از دیگران پای کار است نیروی انتظامی است در حالیکه نیروی انتظامی با مسئولیت سلبی در این حوزه باید در آخرین پله قرار داشته باشد.

طرح ناظر دو در راه است

فرمانده انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه با توجه به اینکه فرهنگ سازی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر بر عهده نیروی انتظامی نیست به دلیل ضعف عمل کرد و کم کاری دیگرمتولیان، امروز نیروی انتظامی در حوزه ارشاد و فرهنگ سازی نیز ورود کرده است.

وی با اشاره به موفقیت ناظر یک در برخورد با پدیده بی حجابی و کشف حجاب در خودروها و حمایت مردمی از این طرح از اجرای طرح ناظر 2 در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: طرح برخورد با پدیده بدحجابی و بی حجابی در خودرو و اماکن عمومی همچنان ادامه خواهد یافت.

امر به معروف و نهی از منکر اقامه نشود بدترین مردم برجامعه اسلامی حاکم می شوند

سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با تسلیت ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشور و اهمیت قرائت زیارتنامه، واقعه عاشورا را مصیبتی بزرگ بر جامعه اسلامی برشمرد و افزود: با توجه به آنچه در تاریخ آمده است؛ اجبار امام حسن(ع) در صلح با معاویه و عدم پایبندی به این صلح و برتخت نشستن یزید و حکومت به جامعه اسلامی همه نتیجه بی توجهی و جابجایی امربه معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی با بیان اینکه خونی که درکربلا ریخته شد برای تداوم و قوام اسلام بود تاکید کرد: اگر امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه اقامه نشورد بدترین مردم بر جامعه اسلامی حاکم می شوند.

اهداف قیام کربلا برای مردم تشریح شود

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه یکی از دلایل مهم قیام امام حسین (ع) اجرای امر به معروف ونهی از منکر در جامعه اسلامی بود افزود: باید اهداف قیام امام (ع) برای مردم به خوبی تبیین و تشریح شود.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ عاشورا و درک واقعی علل و رویدادهای حادثه کربلا تاکید کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا با رعایت سنت پیامبر و ائمه ادامه دهنده راه ائمه (ع) به ویژه امام حسین(ع) باشیم.

محمدی رئیس فرودگاه کیش نیز با بیان اینکه به عنوان یک شیعه همه معتقدیم که حداقل های شرعی و اسلامی باید در انظار عمومی رعایت شود افزود: تلاش شده است تا در تابلوهای نمایش اعلام زمان نشست و برخاست هواپیما ها در مبادی ورودی و در جزیره کیش شعارهایی در خصوص اهمیت رعایت حجاب و شئونات اسلامی پخش شود.

وی با بیان اینکه در تمامی پروازهای 14 شرکت هواپیمایی که در مسیر جزیره کیش تردد دارند تذکرهای لازم در خصوص رعایت حجاب و شئونات اسلامی توسط میهمانداران اعلام می شود با تقدیر از پلیس فرودگاه کیش افزود: اگر بخواهیم درست نتیجه بگیریم باید رفتاری همراه با رأفت اسلامی داشته باشیم.

محمدصادق کوثری فر مدیرکل صدا وسیمای مرکز کیش در این نشست با اشاره به تولید و پخش 600 ساعت برنامه در 6 ماهه نخست سال جاری افزود: حدود 200 ساعت از برنامه های یاد شده در حوزه ایجابی و فرهنگ سازی بوده است.

وی همچنین از تولید و پخش ویژه برنامه هایی متناسب با ایام محرم و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) خبرداد.

نهادینه کردن تربیت دینی وتوسعه سبک زندگی اسلامی ایرانی در مدارس

حجت الاسلام سید علی سیدین با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مباحثی که گاه مورد غفلت قرار گرفته است مباحث آموزشی باشد تاکید کرد: گاه حقیقت دین را درست برای افراد ترسیم نکرده و تبلیغات مناسب انجام نداده ایم به همین دلیل افراد فرهنگ اسلامی و دینی را نشناخته اند.

وی با بیان اهمیت آموزش احکام و مبانی دینی از ابتدای کودکی به افراد به طراحی برنامه ای ویژه و جامع در راستای نهادینه کردن تربیت دینی و توسعه ابعاد سبک زندگی اسلامی و ایرانی در مراکز آموزشی کیش همچنین برنامه ای با عنوان پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مراکز آموزشی کیش اشاره و تاکید کرد: تلاش شده است تا این برنامه به دور از حاشیه و با جدیت آماده سازی و ترسیم شود و در این راستا تفاهم نامه ای نیز با آموزش و پرورش امضاء شده است تا این برنامه در سطح مدارس و حتی مهدهای کودک اجرایی شود.

سومین نشست ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر جزیره کیش با حضور سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش، فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش، فرمانده سپاه کیش و جمعی از مدیران ادارات و نهادهای مستقر در کیش برگزار شد.

 

کد خبر : 1714
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.