مسئول سازمان علمی، فرهنگی پاسداران اهل قلم گفت: برای شناخت عظمت، شجاعت و توانمندی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت سلحشور و بزرگ ایران باید ابعاد وسیع جنگ را شناخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، ستاد خبری بزرگداشت هفته دفاع مقدس کیش، سردارمحمدعلی آسودی، در آیین گرامی داشت شکست حصرآبادان در مرکز همایش های بین المللی کیش با تاکید براینکه ملت ما هیچگاه آغاز کننده جنگ نبوده، نیست و نخواهد بود اظهار داشت: اینکه گفته می شود جنگ ایران و عراق درست نیست زیرا ما هیچوقت ملتی جنگ طلب نبوده و نیستم و جنگ اتفاق ناخوشایندی است که توسط استکبار و به بازیگردانی صدام و رژیم بعث عراق به ما تحمیل شد.

نویسندگان و هنرمندان حماسه شاهکارهایی از پهلوانان دفاع مقدس بسازند

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی ایران اسلامی در شرایط نوپای انقلاب به تنهایی در مقابل 47  کشور ایستاده بود افزود: در شرایطی که ایران کمترین تجهیزات و امکانات و توان نظامی را داشت عراق با بیش از 35 میلیارد دلار ذخیره ارزی و تمام اطلاعات مورد نیاز که از سوی دشمنان ایران تغذیه می شود به ما حمله کرد و این یعنی یک حادثه جهانی.

آسودی با تاکید بر اینکه باید تمام ابعاد جنگ تحمیلی را مورد بحث و بررسی قرار داده و دشمنان خود را به خوبی بشناسیم و از توانمندی آن ها آگاه باشیم تصریح کرد: اگر ابعاد وسیع جنگ و دشمن را نشناسیم نخواهیم فهمید جوانان ایران اسلامی و مردم در سال های دفاع مقدس در برابر چه قدرت هایی ایستادند و با چه تجهیزاتی مقابله کردند.

وی با اشاره به حماسه شاهنامه و قهرمان پروری حکیم ابوالقاسم فردوسی افزود: امروز نویسندگان و هنرمندان باید با همتی فراتر از حکیم فردوسی به حماسه قهرمانان و پهلوانان دفاع مقدس بپردازند و شاهکارهایی از پهلوانان ایرانی بسازند.

مسئول سازمان علمی، فرهنگی پاسداران اهل قلم با اشاره به اینکه عشق به شهادت، ایمان، صبر، استقامت و مقاومت در برابر دشمنان و سختی های که در این مسیر وجود داشت از مهمترین مولفه های پیروزی در دفاع مقدس است افزود: امروز همین مولفه های به یاری مردم عراق، سوریه، لبنان و یمن آمده اند.

جنگ ایران و عراق، جنگ استکبار و کفر با حق بود

سرهنگ شهداد کناری فرمانده سپاه کیش در این مراسم با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی جنگ بین دو کشور نبود بلکه جنگ بین جبهه کفر و استکبار علیه حق بود افزود: در شرایطی که ایران با کمترین تجهیزات وارد دفاع شد اما زمانی که امام راحل(ره) دستور شکست حصر ابادان را صادر کردند جوانان با شور و حرارت وارد میدان مبارزه شدند و با عملیات غرورآفرین ثامن الائمه حصر آبادان را شکستند.

وی تصریح کرد: امنیت و آرامش امروز حاصل خون شهدا، از جان گذشتگی و ایثار رزمندگان، و اسرایی است که در دفاع مقدس حضور یافتند.

رمز استمرار یک ملت تصویر قدرتمندی است که از خود مخابره می کند

سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین با تاکید بر اینکه باید توجه داشته باشیم که ضعف موجب تحریک برای تهدید است و هر زمان سازمان، کشور یا فردی ضعیف باشد زمینه تحریک دیگران را برای تهدید ایجاد می کند.

وی افزود: رمز تداوم و استمرار یک ملت و یک کشور این است که تصویری قدرتمند از خود مخابره کند که دیگران از رفتارهای خود مراقبت کنند.

پورعلی ادامه داد: دفاع مقدس این پیام را برای ما داشت و امروز هم این پیام را تکرار می کند که ملتی مقتدر در کشوری با صلابت و مسؤولینی راستگو، باوفای به عهد و متدین کشور را از بحران ها و گذرگاه های سخت عبور می دهد.

وی افزود: اندیشه بازدارندیگ متکی بر قدرت مردمی و پیشرفت عملی امروز ایران را به گونه ای در منطقه برجسته کرده است که همه حوزه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را تحت تاثیر قرار داده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تصریح کرد: امروز زبان دنیا، زبان بازدارندگی است و ما این را در دوران های مختلف تجربه کرده ایم که هر جا زبانمان تکیه به قدرت مردم، قدرت نظامی و تسلیحاتی، نفوذ منطقه ای یا پیشرفت های علمی بوده بازدارندگی حاصل شده.

زبان ما برای نسل جدید پویا نیست

حبیب احمدزاده کارگردان، مستندساز، رمان نویس و فیلمنامه نویس در این مراسم با بیان اینکه زبان ما برای نسل جدید پویا نیست افزود: باید یاد بگیریم که با زبانی صحبت کنیم که بتوانیم با کمترین هزینه بیشترین تاثیر را بر روی نسل جوان بگذاریم.

 

انتهای پیام/

 

کد خبر : 1752
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.