فرمانده انتظامی ویژه کیش با تاکید بر اهمیت ایجاد پایش تصویری گفت: وجود سامانه های شناسایی چهره در مبادی ورودی می تواند در پیشگیری از ورود مجرمان به جزیره و بروز جرائم تاثیربالایی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، سرهنگ علی اصغرجمالی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در حاشیه دیدارهای هفتگی چهره به چهره در سامانه 197 با تاکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع، افزایش رضایت مردم و تسریع در حل مسائل و مشکلات مردم اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات مردم اولویت پلیس است و با توجه به اینکه در این جلسات تمامی معاونت ها و پلیس های تخصصی حضور دارند مردم می توانند به صورت مستقیم مشکلات خود را با معاونت های مربوطه در میان گذارند که در صورت امکان در کمترین زمان و بدون اتلاف وقت دستورات لازم جهت پیگیری و حل مشکل ابلاغ می شود.

وی افزود: اگر پرونده ای نیاز به کار کارشناسی داشته باشد به واحد یا یگان مربوطه در کلانتری ها ارجاع خواهد شد تا با بررسی های صورت گرفته به مسائل رسیدگی و دستورات لازم صادر شود.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با اشاره به اینکه اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم ازعملکرد پلیس در افزایش ضریب اطمینان مردم به پلیس تاثیر گذار است افزود: در هر دیدار حدود 15 تا 20 نفر برای بیان مشکلات خود در برنامه دیدارهای چهره به چهره مردمی پلیس حضور می یابند و علاوه بر بیان درخواست ها و مشکلات خود انتقاد، پیشنهاد و تقدیر از عملکرد پلیس در بخش های مختلف را مطرح می کنند.

ضرورت حفظ برند ترافیکی کیش

وی در رابطه با افزایش تصادفات رانندگی در جزیره کیش نیز با بیان اینکه ممکن است در یک مقطع زمانی شاهد چند تصادف باشیم که موجب نگرانی مردم در خصوص افزایش تصادفات در جزیره شود افزود: در بازه زمانی خاصی ممکن است که تصادفات این احساس را در مردم ایجاد کند که میزان تصادف در جزیره افزایش یافته است اما با توجه به آمارها میزان تصادف به ویژه تصادفات جرحی در مهر ماه کاهش 6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

استفاده از تلفن همراه به عنوان عمده ترین علت بروز سانحه در تصادفات که موجب کاهش قدرت تمرکز و توان و عکس العمل راننده می شود، عدم رعایت سرعت مجاز، عدم رعایت حق تقدم، عدم استفاده از راهنما در میادین، چهار راه ها و هنگام تغییر مسیر به گفته جمالی از مهمترین عوامل افزایش تصادف در جزیره کیش است.

وی با بیان این مطلب افزود: فرهنگ بالا و زیبای رعایت قوانین ترافیکی به عنوان یک برند در جزیره کیش سال هاست مطرح است اما در سال های اخیر به دلیل کم توجهی برخی از کیشوندان به ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی که خود باید الگوی گردشگران در این جزیره زیبا باشند موجب شده است تا این فرهنگ زیبا خدشه دار شود که امید است با رعایت بیشتر قوانین از سوی مردم بتوانیم همچنان این برند را حفظ کنیم.

این مقام ارشد انتظامی کیش اهمیت به روز رسانی تجهیزات و استفاده از تکنولوژی روز در انجام ماموریت های پلیس و ارائه خدمات هر چه به مردم را از مواردی عنوان کرد که فرماندهی انتظامی ویژه کیش بر انجام آن اهتمام ویژه دارد و افزود: با توجه به اینکه شیوه و شگرد جرایم مختلف با پیشرفت تکنولوژی تغییر کرده است پلیس نیز با ارتقای دانش و مهارت، سعی در مقابله و پیشگیری از جرایم دارد

وی افزود: پلیس هوشمند دارای دو بعد انسانی و تجهیزات است که در بعد انسانی تمامی تلاش برای تامین نیروی کارآمد و آموزش دیده در دستور کار پلیس کیش قرار دارد.

فرمانده انتظامی ویژه کیش ادامه داد: پلیس کیش با بهره گیری از امکانات ناجا در حد امکان تلاش کرده است که موارد مورد نیاز در حوزه تجهیزات را برطرف سازد اما برای تجهیز پلیس به برخی از ابزارهای روز نیاز به همکاری سازمان های متولی مانند سازمان منطقه آزاد کیش است.

ضرورت سیستم های تشخیص چهره در مبادی ورودی

وی استقرار سیستم های چهره شناسی در مبادی ورودی بندر و فرودگاه، ایجاد شبکه پایش تصویری در بخش های مختلف فضای شهری از مواردی برشمرد که می تواند در پیشگیری از بروز جرائم و ورود افراد مجرم و متهم به جزیره کیش جلوگیری کند.

جمالی با اشاره به اهمیت پایش تصویری سطح شهر در مبحث ترافیک و کاهش تصادفات و قدرت بازدارندگی این سیستم در تخلفات تاکید کرد: با ایجاد سیستم های چهره شناسی پیشرفته افراد مجرم که به واسطه مرخصی خارج از زندان به سر می برند و قصد ورود به جزیره را دارند شناسایی و در پایش و رصد این افراد از بروز جرائم مجدد توسط آن ها جلوگیری کنیم ضمن اینکه جلوگیری از ورود مجرمان و متهمان تحت تعقیب نیز به سادگی امکان پذیر خواهد بود.

وی با تقدیر از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش که دستور تامین و استقرار سیستم های شناسایی چهره در مبادی ورودی را صادر کرده است از مسئولان بندر و فرودگاه درخواست کرد تا با اهتمام به نصب دستگاه های یاد شده بسترلازم برای کاهش جرائم در مبادی ورودی را فراهم سازند.

گسترش جرائم در فضای مجازی

فرمانده انتظامی ویژه کیش همچنین با تصریح بر گسترش جرائم در فضای مجازی، گستردگی و عمق این فضا و عدم آشنایی و آگاهی کاربران از نحوه کاربری و بهره گیری از فضای مجازی را عمده ترین دلیل افزایش جرائم در فضای مجازی برشمرد و آموزش خانواده ها به ویژه جوانان و نوجوانان را بهترین راه پیشگیری از افزایش جرائم عنوان کرد و افزود: بسیاری از خانواده ها به دلیل عدم آگاهی از روش های استفاده از فضای مجازی امکان کنترل فرزندان خود را ندارند به همین دلیل مشکلات عدیده ای برای آن ها پیش می آید.

جمالی با اشاره به شگردهای مختلفی که مجرمان سایبری در این فضا برای بهره گیری از عدم آگاهی وسادگی افراد به کار می برند موجب شده تا جرائم در این فضا افزایش یابد از خانواده ها درخواست کرد علاوه بر افزایش توان و سواد فضای مجازی خود در مراقبت از گشت و گذار و استفاده فرزندان خود در این فضا نهایت دقت و توجه را داشته باشند تا در دام کلاهبرداران و افراد خلافکار گرفتار نشوند.

راه اندازی پلیس دوچرخه سوار در کیش

افزایش سرقت های خرد( دوچرخه، پمپ آب، موتورشارژی، کندانسور کولر و ...) در تابستان به دلیل افزایش مسافرت ها از موارد دیگری بود که فرمانده انتظامی ویژه کیش به آن اشاره کرد و افزود: با دستگیری چند تن از سارقان در مهرماه شاهد کاهش چشمگیر سرقت های خرد هستیم.

وی از راه اندازی پلیس دوچرخه سوار در کیش با کاهش دما و بهبود شرایط آب و هوا در کیش خبرداد و افزود: طی روزهای گذشته  پلیس دوچرخه سوار در نقاطی از جزیره فعالیت خود را آغاز کرده و با بهبود شرایط آب و هوایی گشت های پلیس با دوچرخه و موتور در سطوح مختلف شهری و خارج از فضای شهر افزایش بیشتری خواهد یافت.

 فرمانده انتظامی کیش خاطر نشان کرد: شهروندان مي توانند هرگونه گزارش، انتقاد و پيشنهادي كه در موضوعات پليسي دارند به صورت شبانه روزی از طريق سامانه 197 با ما در ميان بگذارند تا مورد بررسي و پيگيري قرار گيرد.

 

کد خبر : 1781
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.