فرمانده انتظامی ویژه کیش از کشف 33 کیلوگرم مواد مخدر خبر داد و گفت: با توجه به نصب دستگاه ایکس ری در مبادی ورودی کیش با قاچاقچیان قبل از ورود به کیش برخورد می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، سرهنگ «علی اصغر جمالی» ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نیروهای انتظامی ویژه کیش برخورد با قاچاقچیان حوزه مواد مخدر در  بیرون از آب های سرزمینی کیش اظهار داشت: با توجه به نصب دستگاه ایکس ری در مبادی ورودی جزیره کیش ماموریت های پلیس در برخورد با متخلفان حوزه مواد مخدر به بیرون از کیش منتقل شده است.

وی افزود: در روزهای گذشته با همکاری پلیس مواد مخدر در بندر چارک 33 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش قبل از ورود به کیش با هوشیاری ماموران نیروی انتظامی کشف و در این رابطه 2 قاچاقچی و یک دستگاه خودروی پژوه توقیف و پس از طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با اشاره به اینکه این مواد در 6 بسته تریاک به وزن 30 کیلو و 3 بسته جشیش به وزن 3 کیلوگرم در خودرو جاسازی شده بود از کاهش 25 درصدی ورود مواد مخدر به کیش خبرداد و افزود: با توجه به اینکه ماموریت ها در حوزه مواد مخدر به خارج از جزیره کیش برده شده و تشدید برخورد با سوداگران مرگ از ابتدای سال تاکنون بیش از 258 کیلوگرم مواد مخدر کشف و در این رابطه 715 قاچاقچی، خرده فروش و معتاد متجاهر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.

وی تصریح کرد: برخورد با ناهنجاری های اجتماعی که توسط سوداگران مرگ در جامعه ایجاد شده و موجب کاهش امنیت و نگرانی مردم می شود از وظایف پلیس است و در این خصوص نیروی انتظامی ویژه کیش با هیچ شخص و گروهی مماشات نداشته و امنیت مردم را خط قرمز خود می داند.

دستگیری 5 سارق حرفه ای در کیش

سرهنگ جمالی همچنین با اشاره به دستگیری 5 سارق حرفه ای که به صورت غیرمجاز وارد جزیره کیش شده بودند به خبرنگاران گفت: این 5 نفر که یک باند سرقت را تشکیل داده بودند توسط پلیس کیش متلاشی شدند.

وی افزود: با بروز چند فقره سرقت به روش های خاص و پیچیده در جزیره کیش، برخورد با سارقان و کشف اموال مسروقه در کوتاهترین زمان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی با تاکید بر تشدید طرح های برخورد و افزایش گشت ها پس از دریافت خبر سرقت های یاد شده افزود: در مدت زمان کوتاهی پلیس توانست با موفقیت 5 سارق حرفه ای را که بدون مجوز وارد جزیره کیش شده و اقدام به سرقت از مشاعات ساختمان ها کرده بودند شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر کند.

وی با بیان اینکه بیشتر سرقت های انجام شده از مشاعات ساختمان ها صورت می گیرد افزود: در جزیره کیش به دلیل احساس امنیت بالا که از ویژگی های این جزیره مرجانی مردم کمتر به حفظ اموال مانند دوچرخه، موتور شارژی و پمپ های آب توجه دارند که موجب می شود افراد سودجو از این فرصت برای سرقت این اموال استفاده کنند.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه این سارقان در تحقیقات به چندین فقره سرقت از کارگاه های ساختمانی نیز اعتراف کردند از تحویل اقلام کشف شده به مالباختگان خبرداد و از کیشوندان درخواست کرد تا با توجه به دسترسی آسان به اموال موجود در مشاعات ساختمان ها در راستای پیشگیری از سرقت اصول ایمنی دررعایت کرده و به حفظ و حراست از اموال خود توجه بیشتری مبذول داشته و این اموال را به سادگی در دسترس قرارندهند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تردد مشکوک مراتب را با شماره 110 فوریت های پلیس اطلاع دهند.

کد خبر : 1828
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.