تمرینات تاکتیکی و عملیاتی گردان بیت المقدس ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش با حضور مسئولان در منطقه روستای باغو جزیره کیش برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، فرمانده ناحیه مقاومت بسییج کیش با اشاره به 40 سال عزت و اقتدار نظام اسلامی در ایران اظهار داشت: حفظ و حراست از تمامیت ارضی در طول 40 سال گذشته از ویژگی های نظام اسلامی است که با وجود جنگ، توطئه و فتنه های مختلف دشمنان حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به تصرف دشمنان در نیامد.

 سرهنگ شهداد کناری با تاکید بر اینکه امنیت مرزهای آبی، خاکی و هوایی خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است افزود: در صورت بروز هر گونه تجاوز در نخستین ثانیه ها دشمن را نابود کرده و اجازه ورود به مرزهای ایران اسلامی را به هیچ بیگانه ای نخواهیم داد.

فرمانده سپاه کیش با بیان اینکه صدور انقلاب و روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر استبداد و شکل گیری جبهه های مقاومت که به کابوسی برای دشمنان تبدیل شده است از دستاوردهای مهم 40 ساله انقلاب اسلامی است تاکید کرد: انقلاب اسلامی در سایه رشد و توسعه در تمامی زمینه های علمی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی و سیاسی توانسته است قلمروهای علم و دانش را تسخیر کرده و قدرت بازدارندگی در برابر دشمنان را افزایش دهد.

وی ادامه داد: رزمایش امروز گردان بیت المقدس بسیج در کیش همزمان با سراسر استان هرمزگان به دشمنان نشان می دهد که نیروهای انقلابی همواره در تمامی زمان ها و مکان ها آماده اند در صورت بروز هر گونه تجاوز از سوی دشمن پاسخ کوبنده ای به این تجاوز بدهند.

اخلاص و خدامحوری از ویژگی های مهم بسیجیان است

امام جمعه کیش نیز در این مراسم با بیان اینکه برگزاری چنین رزمایش هایی می تواند در ارتقاء روحیه و آمادگی جسمانی مدافعین وطن و بسیجیان تاثیرگذار باشد بر ارتقاءئ تفکر و روحیه بسیجی در میان نیروهای بسیج تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه هویت اصلی سازمان بسیج مستضعفان نشر و ارتقاء فرهنگ و تفکر بسیجی در میان بسیجیان و کل جامعه است افزود: بدون فرهنگ و تفکر بسیجی، این سازمان در جامعه جایگاهی نخواهد داشت.

حجت الاسلام حسن زاده با تاکید براینکه داشتن تفکر و فرهنگ بسیجی، تفکر و فرهنگی فراسازمانی و فرامرزی است و تنها به تشکل های مقدسی مانند سازمان بسیج مستضعفان و سپاه یا ایران اسلامی تعلق ندارد بلکه در هر گروه که این فرهنگ و تفکر حاکم شود آن گروه و جامعه بسیجی است.

وی شکل گیری تشکل های مردمی مانند حشد الشعبی در عراق، انصارالله در یمن، حزب الله لبنان و بسیاری از تشکل هایی که در جهان اسلام در مقابل دشمنان و استبداد و ظلم ایستاده اند را نهادهایی عنوان کرد که از بسیج و تفکر و فرهنگ بسیجی جوانان ایرانی الگو گرفته و توانسته اند پیروزی را به ملت و کشور خود هدیه دهند.

امام جمعه کیش اخلاص در عمل ، توحید محوری و حضور در تمامی میدان های سخت اعم از جنگ، سازندگی و دفاع از امنیت و تمامیت ارضی، مردم و نظام و انقلاب را از ویژگی های بسیح و بسیجیان برشمرد و افزود: ویژگی بسیجی واقعی اخلاص در عمل و انجام کار برای خداست همانگونه که امام راحل(ره) فرمودند« بسیج لشکر مخلص خداست».

وی افزود: شاخصه دیگری که باید همواره به آن توجه کرد خدا محوری و ارتباط با خداست که نتیجه اخلاص در عمل است.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به اینکه بسیج همواره در سخت ترین میدان ها آماده است خاطر نشان کرد: حرکت های پرشوربسیج در دفاع مقدس که اگر نبود امروز ما در چنین شرایط امنیت و اقتدار قرار نداشتیم، در دوران سازندگی پس از جنگ، مقابله با توطئه ها و فتنه های مختلف دشمنان و غائله مغلوب فتنه گران در آبان 98 از نمونه میدان های سختی است که بسیج در آن ها حضور پر رنگ و فعالی داشت.

برگزاری دوره های آموزشی تکنیک و تاکتیک عملیاتی، اعتقادی و بصیرتی، اجرای رزمایش مقابله با حوادث و دفاع شهری، دفاع از حوزه سرزمینی از مهمترین محورهای رزمایش دو روزه گردان های بسیج سپاه کیش بود که از روز گذشته با استقرار، آموزش و اجرای رزم شبانه برگزار شد و صبح امروز با اجرای عملیات تاکتیکی و رزمی ادامه یافت.

رزمایش تمرینات تاکتیکی گردان های بسیج سپاه کیش با رمز« یا فاطمه الزهرا» در منطقه باغو جزیره کیش با حضور امام جمعه کیش، فرماندهان نظامی و انتظامی، دبیر و اعضاء شورای تامین با هدف حفظ و ارتقاء توان رزمی و عملیاتی بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش برگزار شد.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 1837
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.