نشست هم اندیشی جامعه دانشگاهی کیش با نماینده ولی فقیه در دانشگاه های کشور با رویکرد شناخت و توجه به ظرفیت های دانشگاهی جزیره با حضور نماینده مقام معظم رهبری دراستان هرمزگان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار از فارس، غلامحسین مظفری در این نشست با اشاره به اینکه ظرفیت دانشگاهی و علمی جزیره کیش از اساسی ترین ظرفیت های این جزیره مرجانی است اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته از دوره های گذشته امروز فضای علمی و دانشگاهی خوبی در جزیره هستیم.

وی با بیان اینکه از زمان حضور در جزیره کیش با توجه به زیرساخت ها و ظرفیت های موجود با روسای دانشگاه های جزیره و دانشگاه های مادر پردیس های کیش مذاکراتی صورت گرفته است تا از تمامی توانمندی دانشگاه ها در ارتقاء سطح علمی و رونق بخش های مختلف جزیره کیش بهره گیری شود افزود: با توجه به اینکه دانشگاه های کیش از نمایندگی دانشگاه های مطرح کشور هستند باید بیشتر مورد توجه قرار گرفته و ظرفیت های آنها استفاده شود.

سازمان منطقه آزاد کیش با تمام امکانات از استارت آپ ها حمایت می کند

مدیرعامل سازمان با اشاره به تشکیل شورای راهبردی  متشکل از روسا و اساتید برتر دانشگاهی و برخی مسئولان حوزه های علمی و فناوری کشور در راستای بررسی مباحث دانشگاه و تشکیل شهر دانشی در کیش تاکید کرد:  مسئولیت این شورا بررسی علوم دانشگاهی و فناوری در جزیره کیش است و قدم های اولیه در این حوزه به خوبی برداشته شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مواردی که در دستور کار این شورا قرار دارد مبحث مربوط به مرکز نوآوری کیش است و امیدواریم این مرکز کانونی برای حضور شرکت های دانش بنیان و استارت آپ شود تا با بررسی بسیاری از نیازهای جزیره و کشور قدم های موثری در این راستا برداشته شود.

مظفری با تاکید بر حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش از شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده به فضای مرکز نوآوری کیش اشاره کرد و افزود: در این راستا علاوه بر فضای مرکز نوآوری، زمینی برای ساخت واحدهای صنعتی شرکت های دانش بنیانی که محصول آن ها تجاری سازی شده است، وهمچنین فضایی با مشارکت صندوق نوآوری برای استقرار فعالان این عرصه در نظر گرفته شده است

وی  با اشاره به اینکه در دانشگاه های جزیره کیش بسیاری از افراد با تجربه و اساتید مراحل تحصیلات تکمیلی را طی می کنند بر استفاده هر چه بیشتر از این ظرفیت ها تاکید  و خاطر نشان کرد: ساختار سازمان منطقه آزاد کیش را به گونه ای طریف کرده ایم که بتوانیم با بستر سازی زیرساخت های جزیره کیش از این توانمندی ها به خوبی استفاده کنیم.

دشمن اعتقادات، اعتماد و امید مردم را نشانه گرفته است

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های کشور نیز در این نشست با اشاره به شرایط ویژه ای که به دلیل تحریم ها و توطئه های دشمن در کشور ایجاد شده است افزود: شرایط کنونی کشور شرایط مهم و حساسی است و به تعبیر مقام معظم رهبری در مورد چالش های اخیر در مقایسه دوران دفاع مقدس با دوره ای که هم اکنون در آن قرار داریم، جنگ سخت، سختی های خاص خود را دارد اما آنچه در حوزه جنگ های نیمه سخت و نرم اتفاق می افتد فهم فضا، میدان، عرصه و مدیریت آن و هدفگذاری و حرکت بسیار مشکل است و تعبیر حضرت آقا از شرایط کنونی، جنگ اراده هاست.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: تلاش دشمن بر این است که اراده ملت را مغلوب کند که در مسیر نیز نتوانست با جنگ، تحریم و فشارهای مختلف این اتفاق را رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه از چند سال پیش تحلیلگران داخلی بر این باورند که دشمن رویکرد سه گانه ای را برای مقابله با ایران اسلامی در دستور کار خود قرار داده است.افزود: تشدید تحریم های اقتصادی، و به نوعی سخت و محکم کردن حلقه محاصره ای که به تحریم منجر شود، و از سوی دیگر جنگ نیمه سخت و ایجاد قالب های ناامنی در شکل های مختلف، و تلاش برای کاهش امنیت کشور و در عرصه سوم وارد ساختن فشارهای روانی به مردم در قالب شایعات مختلف مانند فاسد نشان دادن مسئولان و تاریک معرفی ساختن آینده کشور، کم رنگ کردن باور با هدف کاهش باورها به سرمایه های اجتماعی نظام از تلاش های سه گانه دشمن برای مقابله با ایران اسلامی بود.

رستمی با تاکید بر اینکه باور دشمنان در این عرصه بر این قرار داشت که با به ستوه آوردن مردم و وارد میدان کردن افراد ناراضی می توانند به مدیریت نظام ضربه وارد کنند افزود: دشمن سه نقطه قوت مردم یعنی باور، اعتماد و امید مردم را مورد هدف قرار داده بودند.

وی با اشاره به حجم تولید محتوی دشمنان در راستای حمله به باورهای مذهبی و فرهنگی مردم در فضای مجازی و ماهواره و غیره  فضای دانشگاه را مهمترین نقطه قوت و تکیه گاه مردمی و سرمایه بزرگی برای گذراندن کشور از شرایط سخت برشمرد و افزود: آنچه امروز به عنوان بازدارنده در توان دفاعی، پزشکی و دیگر حوزه ها دیده می شود برگرفته از همکاری مدافعان وطن با دانشمندان در رشته های مختلف است که دشمن جرأت نمی کندد نگاه چپ به کشور ما داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های کشور تاکید کرد: ما در مقابل وظیفه داریم این قابلیت ها را به قعلیت رسانده و به جامعه معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از مردم از رویدادهای خوبی که به واسطه توان علمی دانشمندان کشور رقم می خورد آگاه نیستند.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه در جزیره کیش که نگین و گوهری برای کشور در خلیج فارس است ظرفیت های بالایی نهفته است که در کشور شناخته شده نیست افزود: بسیاری از داخل کشور جزیره کیش را فضایی توریستی و تجاری می دانند اما ظرفیت های بسیاری در جزیره کیش وجود دارد که ایجاب می کند به آن ها توجه بیشتری مبذول شود.

وی افزود: با توجه به اینکه یک پنجم از جمعیت جزیره کیش به جمعیت دانشگاهی اختصاص دارد که بسیاری از آن ها از مدیران یا مرتبط با مدیریت هستند که با محاسبه افراد خانواده طیف گسترده ای از جمعیت را تشکیل می دهند باید نگاه به دانشگاه های جزیره نگاه های مهمتری از نگاه اقتصادی باشد و جریان سازی فرهنگی، علمی، دینی و اجتماعی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های کشور خاطر نشان کرد: همه ما به ویژه مسئولان جزیره کیش در مقابل این افراد توانمند و فرهیخته مسئولیت ها سنگینی بر دوش داریم که برکات بسیاری نیز به همراه دارد.

ترسیم نقشه راه برای دانشگاهها و دانشجویان

حجت الاسلام تقوی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت های دانشگاهی و دانشجویان جزیره کیش بر ترسیم برنامه راهبردی و نقشه راه برای ارتقاء توان علمی و ظرفیت های دانشگاه های جزیره و استفاده از این توانمندی ها تاکید کرد و افزود: شکل گیری تمام نمای شخصیت یک فرهیخته تا پایان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه هاست و ما باید به این بیاندیشیم که در این راستا مسئولان جزیره کیش طرح و برنامه کلی و نقشه فرهنگی، دارند یا نه که اگر دارند باید به بحث و بررسی گذاشته شود و اگر ندارند برای چندین هزار دانشجوی کیش که نسبت به آن ها ماموریت سنگینی داریم باید اقدام خاص انجام دهیم.

وی افزود: یکی از دلایل حضور حجت الاسلام رستمی با توجه به دستوراتی که از قبل در مورد بررسی اقتضائات فرهنگی و سیاسی جزیره صادر شده بود؛ بررسی توان عملیاتی جزیره کیش در حوزه آموزشی، پژوهشی و تربیتی و فرهنگی مبتنی بر امکاناتی که در جزیره که ناظر به اسناد بالا دستی و ماموریت ها و مطالبات رهبری برای ما تکلیف کرده اند است.

تقوی خاطر نشان کرد: براین باورم که امکانات و اقتضائات و میل وافر و فراوان در بدنه دانشگاهی جزیره کیش وجود دارد که می توانیم در مجموعه آموزش عالی کیش روزهای بهتری را شاهد باشیم.

در ادامه این نشست روسای پردیس های بین الملل دانشگاه های برتر کشور مستقر در جزیره کیش به ارائه نقطه نظرات و بیان درخواست ها و مسائل مربوط به دانشگاه های جزیره کیش پرداختند.

نشست هم اندیشی نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها با جامعه دانشگاهی جزیره کیش با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، جمعی از معاونت های سازمان، روسا و اساتید پردیس های بین الملل دانشگاه های برتر کشور در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

عکس: فاطمه یاقوتی

انتهای پیام/

 

کد خبر : 1839
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.