فرمانده انتظامی ویژه کیش از دستگیری باند 5 نفره کلاهبرداری و جعل اسناد رهن و اجاره منازل در جزیره کیش خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، سرهنگ « علی اصغر جمالی» با اشاره به اینکه این افراد طی ماه های گذشته با انتشار آگهی در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از تعدادی از کیشوندان کرده اند اظهار کرد: تعدادی از کیشوندان با مراجعه به مرکز پلیس آگاهی با بیان اینکه در سایت دیوار مواردی مبنی بر رهن و اجاره ارزان قیمت منازل مشاهده و پس از قرار داد و تحویل گرفتن منازل فردی مدعی مالکیت شده است شکایت خود را تنظیم کردند و رسیدگی به این شکایت در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد این افراد در دام کلاهبرداران افتاده و مدارکی که مبنی بر اجاره واحد در اختیار دارند جعلی است.

سرهنگ جمالی ادامه داد: کلاهبرداران با این بهانه که اجاره واحد در املاک مستلزم هزینه های بالا و کمیسیون است اقدام به عقد قرار داد در منازل شخصی کرده و افرادی را به عنوان مالک، املاکی و معرف به اجاره کنندگان واحد معرفی کرده و قرار دادها را تنظیم و با قیمتی پایین تر از قیمت واقعی واحدها منعقد می کردند.

وی با اشاره به اینکه پس از شکایت شهروندان شناسایی و دستگیری این افراد به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی کیش قرار گرفت بیان کرد: شناسایی محل و دستگیری این افراد در کمترین مدت و در یک عملیات ضربتی صورت گرفت و از محل اسکان و اختقای مجرمان مذکور اسناد، قراردادها، مهرهای املاک و مدارک جعلی کشف شد و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه کلاهبرداران که 5 نفر بودند پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کردند افزود: این افراد با اجاره منازل به قیمتی غیر واقعی و حدود یک سوم قیمت اصلی توانسته بودند تعداد 10 فقره کلاهبرداری کرده و مبلغ 6 میلیارد ریال به صورت غیر قانونی کسب کنند.

وی در رابطه با نحوه انتخاب منازل جهت اجاره به غیر از سوی این کلاهبرداران توضیح داد: این افراد با شناسایی منازلی که مدت زمان طولانی خالی از سکنه بودند اقدام به تعویض قفل و کلید ها کرده و آن ها را اجاره می دادند.

جمالی افزود: همچنین این افراد منازلی را که برای اجاره شبانه در اختیار داشتند به صورت ماهیانه و سالانه با این روش اجاره داده و کلاهبرداری کرده بودند.

وی از شهروندان تقاضا کرد تا برای اجاره، خرید یا فروش منزل به مکان های رسمی و دارای مجوز و شناخته شده مراجعه کنند تا در دام کلاهبرداران و جاعلان گرفتار نشوند.

همچنین پلیس کیش از مالکان درخواست کرد که منازل خود را به افراد مطمئن و املاک دارای مجوز رسمی برای اجاره و فروش بسپارند.

انتهای پیام/

کد خبر : 1845
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.