مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در هشتادد و هشتمین جلسه شورای اداری کیش گفت: در راستای گسترش فضاهای گردشگری تا فعلا صدور مجوز واحدهای تجاری ممنوع اعلام می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، هشتاد و هشتمین جلسه شورای اداری کیش با حضور دکتر مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ورئیس شورای اداری برگزار شد.

حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در این نشست با تبریک دهه مبارک فجر و گرامی داشت خاطره شهید بزرگوار سردار سلیمانی به نقش امام در راهبری انقلاب از سال 42 تا پیروزی انقلاب و پس از دوران انقلاب به ویژه در به صحنه آوردن مردم اشاره کرد و افزود: امام یک هنرمند به تمام معنا بود ویکی از هنرهای امام این بود که همه ملت را با همه گرایش ها در شرایطی که ابزار آگاه سازی و اطلاع رسانی کم بود ور هم گرد آورده وبا خود همراه وهم سو کرده بود.

وی با تاکید بر شخصیت بی نظیر معار کبیر انقلاب و تاثیر گذاری ایشان در مردم افزود: امروزهم پس از گذشت سال ها مردم همان شعار ها را داده و با همان شکوه و حضور از انقلاب پشتیبانی وحمایت می کنند.

امام  جمعه کیش خطاب به مسئولان جزیره کیش گفت: اگر مسئولان ما نیز تلاش کنند تا همان شخصیت و رویه را در پیش گرفته و در حوزه مدیریت کوچک خود از ویژگی اهای امام الگو برداری و پیروی کنند مردم به خوبی با آن ها همراهی خواهند کرد.

وی افزود: امام قائد بودند یعنی پیشرو در همه حال و خود در برابر مردم حرکت کرده و مردم را هدایت می کردند شما هم اول خودتان حرکت کنید بعد بگوئید نیروهایتان به دنبال شما حرکت کنند.

حجت الاسلام حسن زاده با تقدیر از بازدیدهای هر چهارشنبه مدیرعامل و معاونت های سازمان از پروژه های عمرانی و رفع مشکلات وگره های موجود تاکید کرد: این حرکت ها موجب تکاپو و امیدواری در مردم و سرمایه گذاران جزیره می شود و همه مدیران در مجموعه های خود با الگو گیری از این حرکت خوب مدیرعامل سازمان باید به مجموعه های خود سرکشی و رسیدگی کنند.

مشارکت مردم عامل مهم گذر از پیچ های سخت انقلاب

غلامحسین مظفری نیز در این نشست با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامی داشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی که چهلم این شهید همزمان با دهه مبارک فجر قرار گرفته است اظهار کرد: در چهل و یک سال گذشته انقلاب اسلامی با فراز و فرودهای بسیاری روبرو بوده است که ما بسیاری از آن ها را درک کرده ایم.

وی افزود: در تمام این دوران به دلیل آزادی خواهی و آرمان خواهی ملت بزرگ ایران از سوی دشمن با مسائل و مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم کرده و از همه آن ها با درایت و رهبری، امام راحل و رهبر معظم انقلاب و پایمردی جوانان خود سربلند بیرون آمده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه در دو دوره پس از انقلاب، ایران اسلامی توانست به یک ثبات و رشد خوب اقتصادی دست پیدا کند اما به واسطه توطئه ها، تهدیدها و تحریم های دشمنان مشکلاتی در راه توسعه کشور به وجود آمد افزود: در دو دوره 8 ساله کشور به یک ثبات نسبی در اقتصاد دست یافت و توانست زیرساخت های خود را تقویت کند و کارهای بزرگی انجام دهد اما با محدودیت های و گرفتاری هایی که دشمنان ایجاد کردند فشارهای اقتصادی بسیاری به مردم تحمیل شد که گذر از آن ها نیازمند همت بالا و تلاش بسیار از سوی همه مسئولان ومردم است.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت های مردمی در گذر از بحران ها و گذرگاه ها و پیچ های سختی که دشمنان ایجاد کرده اند افزود: در صحنه و میدان بودن مردم مایه نشاط و امید است و مردم در شهادت سردار سلیمانی، با حضور میلیونی خود پایبندی و علاقه خود را به نظام و انقلاب به خوبی به تصویر کشیدند.

مظفری با بیان اینکه برای گذر از تمامی فراز و فرودهای انقلاب در دهه های گذشته سرمایه های بزرگ(230 هزار شهید )و هزینه های هنگفت و سنگینی از پرداختیم تا در این جایگاهی که امروز قرار داریم ایستادیم تصریح کرد: اکنون که به عنوان مسئولان جزیره کیش مسئولیتی را پذیرفته ایم باید خوب آن را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز در جایگاه مسئولان جزیره کیش از اجر و منزلت بالایی برخورداریم که باید از آن در راه رشد و توسعه کیش وکمک به مردم به خوبی استفاده کنیم ادامه داد: اگر از فرصت ها خوب استفاده نکنیم شرمنده خدا، مردم و وجدان خود خواهیم شد.

رئیس شورای اداری کیش با اشاره به طرح سه ساله و کوتاه مدتی که این سازمان در راستای توسعه ورونق جزیره کیش طراحی کرده است افزود: باید اتفاقات بزرگ وخوبی را در این مدت در کیش رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه جزیره کیش دارای ظرفیت های بالا در تمامی حوزه هاست تصریح کرد: درکنار این ظرفیت ها، مسائل، مشکلات وگره های بسیاری وجود دارد ک  باید در رفع آن ها تلاش کنیم.

مظفری با تقدیر از مسئولان که در راه اندازی مجدد طرح های عمرانی راکد و نیمه فعال جزیره کیش با سازمان همکاری کرده اند به ویژه اعضای شورای تامین افزود: با همراهی و همکاری دوستان شاهد راه اندازی مجدد پروژه بودیم و در رابطه با پروژه های معطل و گود برداری ها هم تعدادی تعیین تکلیف شد و برخی در دستور کار بررسی و در نهایت بازپس گیری قرار دارد.

حساسیت و نکته سنجی در واگذاری مجوزها

وی با تاکید بر حساسیت و نکته سنجی در ارائه مجوز فعالیت های اقتصادی و تاثیر آن در رونق اقتصاد جزیره کیش در تمامی بخش های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره افزود: باید تسهیلات در ارائه خدمات و اصلاح شیوه نامه ها و آیین نامه ها در راستای خدمات رسانی سریع و بی معطلی و دوری از پیچ وخم های اداری وگره های بی دلیل در سازمان انجام شود تا تاثیرات جدی در رونق جزیره به وجود آید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: مردم حق انتقاد، گله و مطالبه از مسئولان دارند و این حق آن هاست که حتی در مواردی اظهار دلخوری کنند.

وی با اشاره به تعیین تکلیف پایان کار و اسناد یکی از مراکز تجاری کیش که دارای واحدهای تجاری بالایی است افزود:  پایان کار این مرکز تجاری صادر شده وبه زودی اسناد غرفه ها به مالکان واگذار خواهد شد.

رئیس شورای اداری کیش با اشاره به ارتباطات بیشتر ملی وفراملی با بهره گیری از ظرفیت ها و فرصت های موجود در جزیره کیش از افزایش برگزاری نمایشگاه ها و همایش های ملی وفراملی در کیش بر ایجاد زیرساخت های مناسب در بخش های مختلف در حوزه های عمرانی تاکید کرد و افزود: مسئولیت ما این است که با تامین زیرساخت های لازم مشکلات امروز و آینده کیش را برطرف کنیم.

وی با پیشنهاد افزایش گستره فعالیت های فرهنگی در جزیره کیش و ارتباط بیشتر با دیگر شهرها و کشورها در این راستا تاکید کرد: باید دایره اتفاقات و رویدادها، همچنین حجم فعالیت ها در این حوزه گسترده تر شده و ععمومیت بیشتری به آن ها بخشیده شود تا اتفاقات خوبی در این بخش در جزیره کیش رقم بخورد.

تصویب بین المللی شدن فرودگاه کیش

مظفری با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در حوزه عمرانی، خدمات شهری، بندر و فرودگاه از مسئولان این بخش ها درخواست کرد تا در روند اجرای پروژه ها و عملیاتی کردن طرح ها با شتاب و سرعت بیشتری عمل کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه زمینه بین المللی شدن فرودگاه کیش تصویب شده است و با این رویکرد به سمت دریافت استانداردهای بین المللی خواهیم رفت؛  علاقمندیم که فرودگاه کیش فرودگاه نمونه کشور شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با پیشنهاد طرح اعطای بورس تحصیلی به دانش آموزان جزیره کیش در راستای حمایت از آنان برای تحصیل در دانشگاه های پردیس بین الملل کیش که نماینده دانشگاه های برند کشور هستند تاکید کرد: آئین نامه پیشنهادی آماده و به هیئت مدیره جهت تصویب ارائه شود.

وی با اشاره به اهمیت توانمند سازی افراد تحت پوشش کمیته امداد در جزیره کیش تاکید کرد: ما در بودجه سال آینده سازمان بخشی به توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته اختصاص خواهیم داد تا به لطف خداوند این افراد نیز از پوشش کمیته امداد خارج شوند.( هم اکنون 60 خانواده در کیش تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند).

ممنوعیت واگذار مجوزهای ساخت مراکز تجاری در راستای ایجاد تسهیلات برای گسترش فضای گردشگری و تفریحی در جزیره کیش، ارتباط صحیح مدیران با مجموعه های و بازدید و سرکشی و دیدارهای صمیمانه با کارکنان واحدهای تحت امرهمچنین مشورت و بهره گیری از تجربه بخش خصوصی در حوزه های مرتبط، کمک به بهزیستی و ایجاد مسکن برای بومیان جزیره از دیگر مواردی بود که مظفری در این نشست به آن ها اشاره و تاکید کرد.

 

طراحی برنامه های شاد و مفرح نوروزی

مجید ملانوروزی معاون گردشگری کیش نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته این معاونت و میزان استقبال گردشگرانن نوروزی از وضعیت سفر به کیش و ارائه خدمات مناسب، با کیفیت و ارزان قیمت، شرایط ورود خوردو به جزیره کیش، شرایط حمل و نقل هوایی و دریایی، برنامه ریزی در راستای ایجاد شرایط مفرح وشاد برای گردشگران و وضعیت اسکان مسافران در نوروز 99 گزارشی ارائه کرد.

افزایش پروازهای فوق العاده و کنترل قیمت بلیط ها

فرزانه شرفبافی مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش نیز با تاکید بر اهمیت کنترل نرخ بلیط های پروازی به مقصد کیش از برقراری پروازهای فوق العاده در صورت افزایش نرخ توسط ایر لاین های دیگر خبرداد و افزود: در راستای کنترل قیمت بلیط علاوه بر ایجاد شرایط مطلوب در پروازهای کیش ایر در صورت افزایش قیمت در دیگر ایرلاین ها کیش ایر پروازهای فوق العاده در مسیرکیش قرار خواهد داد.

کیش آماده استقبال از میهمانان نوروزی

علی مقدس زاده مدیرعامل شرکت عمران، آب وخدمات کیش نیز با اشاره به فضاسازی شهری، نورپردازی، تعمیرات معابر و آسفالت خیابان های جزیره کیش از افزایش 3 برابری روکش آسفالت در خیابان های کیش نسبت به سال گذشته خبرداد و افزود: در محل اسکان مسافران نوروزی امکانات بهداشتی، تعذیه و نیازهای کودکان فراهم شده است.

ایجاد مبلمان های شهری، گل آرایی فضای شهری، ایجاد فضای سبز مناسب ( فضای سبز شهری در کیش 11 برابر سرزمین اصلی و 7 برابر کشورهای اروپایی است) و دخیره سازی وتامین آب مورد نیاز کیشوندان و گردشگران در ایام نوروز از دیگر مواردی بود که مقدس زاده به آن ها اشاره کرد.

علی عرب مدیرعامل بندر و فرودگاه های کیش نیز در این نشست با اشاره به پیش بینی افزایش خودرو از مبادی ورودی بنادر آفتاب و چارک به کیش از ایجاد 3 لاین در ورودی چارک( یک مسیر مخصوص خودروهای سنگین و دو مسیر مخصوص خودروهای سبک) خبرداد و افزود: ایجاد سامانه کاهش ایستایی خودرو در مبادی ورودی فعال شده است که می تواند از حجم توقف خودروها در بنادر کاسته و سرعت در انتقال خودرو به جزیره را تسهیل کند.

فضا سازی در بنادر ورودی به کیش ایجاد خدمات هندلینگ در فرودگاه کیش، افزایش لندینگرافت ها و ایجاد فضای مناسب در بنادر ورودی به کیش از مواردی بود که عرب در این نشست به آنها اشاره کرد.

رعایت اصول بهداشتی عامل مهم سلامتی

محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش نیز با ارائه آماری از خدمات این مرکز در ایام نوروز بر رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی در این ایام  با وجود گسترش بیماری کرونا ویروس در چین و بسیاری از کشورها خبرداد و افزود: با توجه به دوره کمون این بیماری امکان ورود بیماری به کشور وجود دارد و تنها راه مقابله با آن آگاه سازی و اطلاع رسانی کامل و عمومی، شفاف سازی و آموزش رعایت اصول بهداشتی در محیط خانوادگی و اجتماعی است.

هشتاد و هشتمین شورای اداری جزیره کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، معاونت ها ومدیران بخش های مختلف سازمان منطقه آزاد کیش، فرماندهان نظامی و انتظامی کیش وروسای ادارات وسازمان ها ونهادهای مستقر در جزیره کیش درمرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر : 1880
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.