فرمانده انتظامی ویژه و دریابانی کیش با اشاره به شعار سال 99 پلیس با عنوان« سلامت خانواده، سلامت جامعه» از رضایتمندی 95 درصدی مردم از پلیس کیش در سال 98 خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار از پلیس؛ « سرهنگ علی اصغر جمالی » در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به رضایتمندی بالای مردم از پلیس کیش آماری از تلاش های پلیس های تخصصی در سال 98 ارائه کرد.

حوزه پلیس پیشگیری وعملیات

وی با اشاره به اینکه درحوزه پلیس پیشگیری و عملیات در سال 1398 تعداد 61 هزار و 195 تماس با مرکز فوریت های 110 پلیس از طریق گردشگران وکیشوندان برقرار شده است اظهار کرد: از این تعداد، 21 هزار و 604 تماس معادل 36 درصد منجر به اقدامات پلیسی وحضور مامورین کلانتری و یگان امداد در صحنه شده است و تعداد 39 هزار و 591 مورد معادل 46 درصد از تماس های یاد شده به دریافت راهنمایی، ارشاد و مشاوره از پلیس اختصاص داشته است است که در مجموع رضایتمندی 95 درصدی از کارکنان و اپراتورهای 110 را در پی داشته است.

فرمانده انتظامی ویژه کیش افزود: طی یک سال اخیر برابر آمار اسمی، ورود به کلانتری ها تعداد 44725 مورد اعم از ارباب رجوع، شاکی، متهم، امدادخواه و .... گزارش شده است که میانگین روزانه 130 نفر به این مراکز مراجعه و خدمات انتظامی دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در 12 ماه گذشته در حوزه راهنمایی، ارشاد ومشاوره تعداد 39هزار و 591 مورد به صورت تلفنی خدمات ارائه شده است از مراجعه حضوری تعداد یک هزار و 141 مورد مشاوره،  توسط واحدهای مشاوره کلانتری ها به کیشوندان وگردشگران ادامه داد: در يک سال اخير تعداد 422 مورد از انواع طرح هاي مقابله اي ، پيشگيرانه و بازدارنده صورت گرفته است که نتايج بسيار مثبتي از قبیل کاهش %6 سرقت در سال 98، افزايش دستگيري سارقين، کاهش محسوس معتادين و افراد ولگرد در جزيره را به دنبال داشته است.

حوزه برخورد و مقابله با سرقت

جمالی با اشاره به اینکه در حوزه برخورد با سارقین و اقدامات پیشگیرانه از سرقت در 12ماهه سال جاری تعداد 373 نفر سارق دستگیر که نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 درصد  افزایش داشته است افزود: در حوزه کشف سرقت ها در 12 ماهه سال جاری 67 درصد از سرقتها کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: با تلاش مداوم و مستمر و اجرای طرح های پیشگیرانه وقوع سرقت در چهارماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه ساال قبل از کاهش 4 درصدی خبر می دهد.

پایگاه دریابانی

فرمانده دریابانی کیش با اشاره به فعالیت های دریابانی کیش در سال 98 نیز افزود:  در 12 ماهه گذشته  755/50 کیلو گرم مواد مخدر و حدود 356000 هزار لیتر سوخت قاچاق و 61 هزار و 792 متر انواع تورهای ماهیگیری غیرمجاز کشف و در این رابطه از ابتدای سال گذشته 164 فروند انواع شناور توقیف و 726 خدمه این شناورها دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.

به گفته وی ارزش ریالی و تقریبی کلیه موارد کشف شده 1256 هزار میلیارد ریال برآورده شده است.

 

برخورد با ناهنجاری های اجتماعی ، خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر

فرمانده انتظامی ویژه کیش در رابطه با برخورد با معتادین، خرده فروشان و قاچاقیان مواد مخدر به اجرای طرح های متنوع( پاکسازی جنگل ها، سواحل، اطراف مراکز آموزشی، پاکسازی و برخورد با خرده فروشان در پارک ها ، خانه ها، تفرجگاه ها و پاتوق های توزیع مواد مخدر و برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر) در سال جاری اشاره کرد و افزود: تعداد 670 معتاد در این بازه زمانی شناسایی و به مراکز درمانی هدایت شدند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت بالغ بر 400 نفر از افراد لامکان و ولگرد شناسایی و جهت بررسی وضعیت به کلانترهای تحویل داده شند.

 

95 درصد تخلفات حوزه راهور در سال 98 متعلق به کیشوندان است

 

رئیس پلیس کیش تاکید کرد: تعداد 336 نفر از خرده فروشان و 50 نفر از قاچاقچیان انواع مواد مخدر با رصد دقیق ماموران شناسایی، دستگیر و پس از تشکیل پرونده درکلانترهای تحویل مقامات قضایی شدند که در این حوزه بالغ بر 202 کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز کشف و ضبط شد.

به گفته جمالی درحوزه پلیس راهور نیز در 12 ماه سال 98 تعداد 316 مورد تصادف به ثبت رسیده است (4 مورد فوتی، 91 مورد جرحی و 221 مورد خسارتی ) که نشان از کاهش 5 درصدی تصادفات نسبت به مدت مشابه در سال قبل دارد.

توقیف 2 هزار و 113 خودرو و 935 موتور سیکلت در سال 98، برگزاری 185 برنامه آموززش همگانی برای مردم، صدور بیش از یک هزار و 400 گواهینامه برای کیشوندان و ثبت 145 هزار و 566 مورد تخلف از طریق دوربین ها وافسران راهور که 95 درصد آن متعلق به کیشوندان بوده است از دیگر مواردی است که فرمانده انتظامی ویژه کیش در حوزه پلیس راهور به آن اشاره کرد.

 

فعالیت های حوزه پاوا در سال 98

 دایره مهاجرت و گذرنامه/ اداره اماکن

براساس آمار ارائه شده در سال 98 فرمانده انتظامی ویژه کیش از صدور 5 هزار 284 فقره گذرنامه و کنترل تعداد 56 هزار و 882 تردد مسافران از مرزهای هوایی و دریایی در مسیرهای خارجی( امارات، عمان و سلیمانیه عراق) خبرداد و افزود:  در 12 ماهه سال 1398 پاسخگویی به  یک هزار و 708 نفر انجام و  بیش از 18 هزار بازدید نیز از اماکن و مراکز اقامتی و تفریحی صورت گرفته است که در این رابطه به 2 هزار و 700 واحد صنفی و مراکز اقامتی اخطار و 152 مرکز نیز پلمپ شده است.

به گفته جمالی در این بازه زمانی424 مورد مجوز هنری و صنفی از سوی اداره اماکن کیش صادر شده است.

حوزه پلیس امنیت اقتصادی کیش

 تشکیل 533 پرونده به ارزش ریالی 000/000/000/000/34  در  حوزه پلیس امنیت اقتصادی ف.ا.ويژه كيش از دیگر مواردی است که وی به آن اشاره کرد.

پلیس فتا ف.ا.و کیش:

فرمانده انتظامی ویژه کیش در حوزه تلاش ها و فعالیت های پلیس فتا در سال گذشته نیز تاکید کرد: در سال جاری تعداد 76 مورد طرح سالم سازی فضای مجازی در جزیره کیش اجرا شد.

وی افزود: این طرح ها به منظور برخورد با تبلیغ  وانتشار کلیپ های غیر متعارف اخلاقی، تبلیغ مصرف مواد مخدر، اباحه گری به بهانه ورزش، تبلیغ عکاسی  نامتعارف ومدلینگ، میتینگ وگردهمایی غیر مجاز، شناسایی انتشار دهندگان کلیپ های غیر مجاز  و....بوده است که در راستای این طرح ها تعداد 11 مورد منجر به تشکیل پرونده وقضایی شدند، تعداد 28 مورد به صورت حضوری منجر به دریافت تعهد و تعداد 48 مورد هم به صورت شفاهی یا تلفنی تذکر داده شد.

به گفته جمالی وقوع جرایم در این حوزه نسبت به سال گذشته 67 درصد افزایش داشته که از کل پرونده ها 98 درصد کشف شده است.

وی همچنین با اشاره به طرح مشترک پلیس فتا  ومرکز توسعه سلامت توضیح داد: این طرح به منظور مقابله با تبلیغات غیر مجاز بهداشتی  ودرمانی در صفحات مجازی اجرا شد که در راستای این طرح تعداد 2 واحد متخلف وغیر مجاز با دستور قضایی و مشارکت پلیس پاوا پلمپ  وتعداد 44 مورد نیز تذکر وتعهد اخذ شد.

تلاش های حوزه معاونت اجتماعی با 1200 مرحله اخبار

در حوزه معاونت اجتماعی نیز بنابر گفته های فرمانده انتظامی ویژه کیش؛ توسعه برنامه های آموزش همگانی با اجرای بیش از 160 برنامه حضوری و 130 برنامه غیر حضوری، پوشش رسانه ای بیش از 330 خبر در قالب انتشار 1200 مرحله اخبار پلیسی، برگزاری 12 جلسه شورای جنگ نرم و تقویت ستاد امربه معروف ونهی ازمنکر، برگزاری بیش از 18 نشست تخصصی با هدف گسترش تعاملات و بهره مندی از ظرفیت دستگاه های همکار عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی بیشترین راهکار مقابله با بیماری کرونا ماندن در خانه و پرهیز از هرگونه تجمع است تصریح کرد: با عواملی که به هر دلیل موجب بروز ناهنجاری های اجتماعی و آسیب به سلامت جامعه به ویژه در حوزه های اجتماعی و روانی شوند به شدت برخورد می شود.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه در راستای تامین هر چه بییشتر امنیت و سلامت جامعه پلیس شعار« سلامت خانواده، امنیت جامعه» را برای سال 99 انتخاب کرده است تاکید کرد: خانواده سالم می تواند جامعه ایمن ایجاد کرده و سلامت اجتماعی را تضمین کند.

وی تصریح کرد: با توجه به مصوبه شورای سلامت مبنی بر عدم ایجاد تجمع و با توجه به اینکه تنها راه مقابله و مبارزه با ویروس منحوس کرونا، قطع زنجیره انتقال این ویروس است نیاز است تا هموطنان با همراهی و همکاری بیشتر با سربازان خط مقدم سلامت هشدارها را جدی گرفته و در خانه بمانند در غیر اینصورت و تخطی از دستورالعمل های شورای سلامت با متخلفات به شدت و قاطعیت برخورد خواهد شد.

پل های ارتباطی پلیس با مردم

 جمالی با اشاره به شماره های 110 فوریتهای پلیس، 197 مرکز خدمات مشاوره، راهنمایی، انتقادات و پیشنهادات و 120 پلیس راهور به عنوان پل های ارتباطی پلیس با مردم از هموطنان به ویژه کیشوندان و گردشگران جزیره مرجانی درخواست کرد تا با همراهی و همگامی با نیروهای خدمات رسان پلیس در تمامی حوزه ها، سالی خوش و روزهایی پر امید برای خود و دیگران رقم بزنند.

انتهای پیام/

 

 

کد خبر : 1899
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.