فرمانده انتظامی ویژه کیش از انهدام باند 5 نفره سارقان منازل و دستگیری 6 مالخر در این رابطه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، سرهنگ « علی اصغر جمالی» صبح امروز در جمع خبرنگاران ازموفقیت پلیس در انهدام باند 5 نفره سارقان سریالی منازل و دستگیری 6 مالخر که اقدام به خرید لوازم مسروقه از سارقان می کردند خبرداد.

بنابراین گزارش، وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح برخورد با سارقان و افراد متجاهر به منظور پیشگیری از سرقت های خرد، ماموران کلانتری 12 فجر با بهره مندی از ظرفیت های مردمی و تخصصی پلیس آگاهی موفق به انهدام این باند شدند اظهار کرد: عمده لوازم سرقت شده لوازمی است که در مشاعات ساختمان ها به راحتی در دسترس سارقان قرار دارد یا در ساختمان های در حال ساخت بدون نگهبان است که سارقان امکان سرقت آن را دارند

وی افزود: عمده کشفیات شامل 22 دستگاه کولرر و کندانسور، 11 دستگاه پمپ آب و برخی از لوازم جانبی در مشاعات ساختمان ها مانند ابزار آلات، دریل، سگ فرز، موتور جوش، موتور برق و تجهیزات نجاری است.

فرمانده انتظامی ویزه کیش با تقدیر از حمایت دستگاه قضایی در برخورد با مجرمان و همکاری مردم دراطلاع رسانی افزود: با حمایت خوب دستگاه قضایی کلیه متهمان روانه زندان شدند.

وی با اشاره به کاهش 48 درصدی جرائم و 12 درصدی سرقت در کیش در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تاکید کرد: روند نزولی جرائم و کاهش سرقت با اجرای بهینه طرح های برخورد با افراد هنجار شکن و مشارکت مردم در تماس های مطلوب و به موقع با فوریت های پلیس 110 حاصل شده است.

جمالی با بیان اینکه در سال جدید شاهد افزایش 100 درصدی دستگیری سارقان حرفه ای سرقت های خرد هستیم اظهار کرد: علت اصلی سرقت ها عدم رعایت اصول ایمنی در نگهداری از اموال به ویژه در مشاعات ساختمان ها است که دسترسی آسان به لوازم ایجاد انگیزه برای سرقت را افزایش می دهد.

رعایت توصیه و هشدارهای پلیس

وی با توصیه به شهروندان جریزه کیش بر رعایت اصول ایمنی و تقویت حفاظت محل نگهداری اقلام سرمایه ای افزود: شهروندان ضمن رعایت اصول ایمنی و تقویت حفاظت محل نگهداری اقلام سرمایه ای خود در مشاعات چون کنداسور کولرها، پمپ های آب، دوچرخه، موتور شارژی و ... با نصب دوربین های مداربسته و اختصاص نگهبان به پروژه ها، نصب قفل مناسب بر روی درب ها نسبت به کاهش انگیزه سرقت برای سارقین و همچنین تماس با 110 در صورت مشاهده موارد مشکوک در اجرای بهینه طرح های پلیس به واحدهای گشت ما کمک کنند.

فرمانده انتظامی ویژه کیش تاکید کرد: طرح های برخورد با ناهنجاران اجتماعی و سارقین با هدف تأمین امنیت پایدار برای مردم عزیزمان تشدید و ادامه خواهد داشت و همه سارقین بدانند جایی برای ایجاد دناامنی در کیش برای آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: مالباختگان می توانند با مراجعه به سایت پلیس در صورتی که در خصوص اموال مسروقه شکایت کرده اند اموال خود را شناسایی کرده و با مراجعه به پلیس آگاهی پرونده اموال مسروقه خود را پیگیری کنند.

ضرورت ایجاد سیستم های پایش تصویری

وی همچنین در خصوص ایجاد سیستم های پایش تصویری در جزیره کیش که مدت های طولانی است به عنوان یکی از دغدغه های پلیس و مردم در جزیره کیش مطرح است بیان کرد: متاسفانه تاکنون زیرساخت های لازم فراهم نشده اگر چه مطالبی عنوان و طرح هایی مطرح شده است اما به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن نرسیده است.

وی در خصوص اهمیت وجود سیستم های پایش تصویری در سطح شهر با توجه به شعار هوشمند سازی پلیس خاطر نشان کرد: با افزایش و تنوع جرائم در سال های اخیر ایجاد سیستم های پایش تصویری می تواند کمک شایانی به پیشگیری و کشف جرائم به ویژه در حوزه پلیس راهور داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر : 1921
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.