رئیس اداره آموزش و پرورش کیش با اشاره به بخشنامه آزمون دبیرستان های نمونه دولتی مقطع دوم متوسطه گفت: دانش آموزانی که در خرداد ماه با معدل بالای 17 قبول شوند می توانند در این دوره از آزمون ها شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، سید جواد قوامی نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما از برگزاری آزمون نمونه دولتی دوره دوم دبیرستان به صورت حضوری در مدارس کیش خبرداد و اظهار کرد: دانش آموزانی که با معدل بالای 17 در آزمون خرداد ماه سال جاری قبول شوند می توانند به صورت حضوری در این آزمون شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در جزیره کیش دو دبیرستان آیت الله خامنه ای برای پسران و دبیرستان نمونه دولتی فاطمیه برای دختران در سال آینده دانش آموز می پذیرند تاکید کرد: پذیرش در این دو مدرسه صرفا براساس آزمون ورودی خواهد بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش زمان ثبت نام برای شرکت در آزمون نمونه دولتی دوره دوم دبیرستان( پایه نهم به دهم) را از 17 تا 27 خرداد اعلام کرد و افزود: مواد آزمون، دروس پایه نهم سال جاری است که بیشترین ضریب و تعداد سوالات مربوط به دروس ریاضی و  علوم هر کدام با 25 سوال است.

وی افزود: آزمون یاد شده ساعت 9 صبح روز جمعه 20 تیرماه 99 به طور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

قوامی نژاد با بیان اینکه هزینه ثبت نام 25 هزار تومان است اضافه کرد: سامانه ثبت نام به طور استانی خواهد بود که هفته آینده معرفی می شود.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش کیش معدل کتبی نوبت دوم یعنی خرداد ماه سال جاری تا 59 درصد امتیازات ورودی دبیرستان های نمونه دولتی را شکل می دهد که فقط در صورت قبولی با معدل 17 و بالاتر در خرداد ماه قابل محاسبه است.

وی افزود: مدت زمان آزمون 120 دقیقه و سوالات به صورت چهارگزینه ای با نمره منفی خواهد بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش در خصوص دانش آموزان خارج است کشور که قصد ورود به دبیرستان های نمونه دولتی را دارند افزود: این دانش آموزان باید همزمان با دانش آموزان داخل کشور در آزمون ثبت نام کنند و رقابت دانش آموزان به صورت منطقه ای خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: دانش آموزان برای شرکت در آزمون باید یکی از سه رشته علوم تجربی، علوم ریاضی و یا علوم انسانی را به عنوان اولویت خود انتخاب کنند.

گفتنی است؛ اطلاعات بیشتر در این زمینه طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

کد خبر : 1932
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.