بازار پردیس 1 کیش که از قدیمی ترین بازارهای کیش است به دلیل اتصال یک دستگاه اسپیلت در آتش سوخت و یک نفر در این آتش سوزی جان باخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، بازار پردیس یک کیش صبح امروز به دلیل اتصال یک دستگاه اسپیلت روشن آتش گرفت و با توجه به اینکه در این ساعت از صبح غرفه های بازار هنوز باز نشده است تا متوجه شدن نیروهای نگهبان و رسیدن آتش نشانی و با توجه به اینکه بیشتر لوازم موجود در بازار از قابلیت اشتعال بالایی برخوردارند به سرعت شغله ور شد.

ابوالفضل طیبی مدیرعامل شرکت عمران ، آب و خدمات کیش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ساعت 7.55 دقیقه صبح خبری مبنی بر آتش سوزی در پردیس یک کیش اعلام شد افزود: بلافاصله از همان ساعت های اولیه همکاران در شرکت عمران و آتش نشانی و امداد و نجات در محل حضور یافته و مشغول اطفاء حریق و کمک رسانی شدند.

وی بیان اینکه دراین حادثه با وجود اینکه پیش از ساعت آغاز به کار بازار روی داده است متاسفانه یکی از کارکنان غرفه ها که در غرفه درحال استراحت بوده به دلیل دود گرفتگی و آتش جان خود را ازدست داده است گفت: با توجه به شدت آتش سوزی به منظور دسترسی به قسمت های درحال سوختن در داخل بازار مجبور به تخریب بخشی از دیوار بازار شدیم تا تیم های آتش نشانی به نقاط دیگر بازار دسترسی پیدا کنند.

طیبی با درخواست از غرفه داران برای پرهیز از ازدحام در مقابل بازار تاکید کرد: اگر چه آتش مهار شده و تحت کنترل است اما به دلیل قابلیت بالای اشتعال اجناس موجود در غرفه ها هر لحظه ممکن است دوباره شعله ور شود به همین دلیل از غرفه داران و مردم تقاضا می شود در مقابل بازار تجمع نکنند تا نیروهای خدمات رسانی بتوانند به خوبی امداد رسانی کنند.

وی در خصوص علت دقیق آتش سوزی و میزان خسارت های وارد شده تصریح کرد: در حال بررسی علت حادثه و میزان خسارت های وارد شده به بازار و غرفه داران هستیم و به محض دریافت خبرهای کاملتر، اخبار در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت عمران، آب وخدمات کیش افزود: خوشبختانه با تلاش های آتش نشانان خدوم جزیره و همکاری خوب تیم ایمنی زمینی فرودگاه حدود ساعت 12 ظهر وپس از 4 ساعت تلاش مستمر آتش کاملا اطفاء و مهار شد اما به منظورانجام تمهیدات ایمنی و لکه گیری ، آتش نشانان کیش با دو دستگاه خودروی اطفاییه و دیگر تجهیزات درمحل حضور دارند و اقدامات پشتیبانی جهت پاکسازی محل در حال انجام است .
طیبی درپایان با تقدیر از همکاری خوب مدیرعامل و تیم مدیریتی بنادر وفرودگاههای کیش که در تمامی مراحل اطفا حریق حضور جدی و موثر داشتند از تلاش های نیروی انتظامی، پلیس راهور، اورژانس و کادر درمانی بیمارستان کیش، هلال احمر جزیره و پلیس آگاهی تشکر کرد.  

رحمان سادات نجفی مدیرعامل جامعه بازاریان کیش نیز در این گفتگو با تاکید بر اینکه بازار پردیس یک کیش از قدیمی ترین بازارهای جزیره کیش و بازاری فرسوده است افزود: عامل آتش سوزی اتصال یکی از اسپیلت های موجود در یکی از غرفه های بازار است که در ساعت های اولیه صبح صورت گرفته است

وی با اظهار اینکه آتش سوزی در حال حاضر مهار شده است افزود: ماموران آتش نشانی و امداد در حال تلاش برای خارج کردن دود و خنک کردن بقایای اجناس سوخته شده برای جلوگیری از شعله ور شدن مجدد آتش هستند.

به گفته سادات نجفی حدود 200 غرفه تجاری در این بازار وجود دارند که بخش اعظمی از بازار دچار حادثه و آسیب دیدگی شده و خسارت های بسیاری به کسبه وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه غرفه های بازار بیمه آتش سوزی دارند و ااکثر جناس نیز توسط  تجار بیمه هستند افزود: بخش هایی که اجناس خود را بیمه نکرده اند باید مورد حمایت قرار بگیرند ضمن اینکه بیمه های مسئولیت غرفه داران بخشی از خسارت ها را جبران می کند.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با تاکید بر اینکه متاسفانه در بدترین شرایط اقتصادی بدترین اتفاق ممکن برای بازار پردیس یک روی داد افزود: با توجه به اینکه سازه این بازار قدیمی است و امکان دسترسی به همه نقاط توسط آتش نشانان وجود نداشت آتش گسترش یافت و به سختی مهار شد.

وی تاکید کرد: تجهیزات آتش نشانی در سازمان آتش نشانی و بازارهای کیش باید به روز شود تا در صورت بروز حادثه در کمترین زمان ممکن آتش مهار شود.

دراین حادثه که به گفته امین سرمدی رییس آتش نشانی کیش از غرفه های نزدیک به درب پشت بازار آغاز شد آتش ازسقف کاذب به دیگر قسمت ها سرایت کرد و ووزش باد نیز به انتشار بیشتر آتش کمک کرد.

وسعت وسرعت آتش به حدی بود که علاوه بر تیم های شیفت وکارکنان غیر شیفت آتش نشانی که درمحل حضور یافتند با فراخوان مدیربحران وپدافند غیرعامل شرکت عمران، آب وخدمات جزیره نیروهای بازنشسته آتش نشانی نیز برای اطفاء حریق به سرعت درمحل حادثه حاضر شدند.

همچنین علاوه بر تمامی آتش نشانان سه ایستگاه آتش نشانی کیش با 5 دستگاه خودروی اطفاییه ،2 لودر، یک دستگاه بیل مکانیکی و 4 تانکر آبرسان ، تیم آتش نشانی و ایمنی زمین فرودگاه جزیره نیز با سه فروند خودروی اطفاییه در محل حادثه حضور یافتند وبه یاری دیگر آتش نشانان آمدند.


انتهای پیام/

 

 

 

کد خبر : 2026
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.