در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان محلی در هنرستان خوارزمی کیش برگزار شد به دلیل شیوع بیماری کرونا دانش آموزان برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش دانش آموزان حضور نداشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، زنگ مهر و مقاومت در جزیره کیش با حضور جمعی از مسئولان محلی و سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش و فرماندهان نظامی و انتظامی کیش بدون حضور دانش آموزان برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش به صدا درآمد.

در این مراسم سرهنگ شهداد کناری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش با اشاره به اینکه همواره مهر ماه آغازگر شور و شوق دانش آموزی در مدارس کشور است این روز را به تمامی تلاشگران عرصه علم و دانش اعم از معلمان، کادر آموزشی و دانش آموزان تبریک گفت.

وی افزود: با توجه به شرایط حاکم برکشور به دلیل شیوع بیماری کرونا عرصه علم آموزی در سال جدید دو هفته زودتر آغاز شده است.

فرمانده سپاه کیش با یادآوری 8 سال دفاع مقدس به عنوان بزرگترین رویداد تاریخ انقلاب اسلامی تاکید کرد: هفته دفاع مقدس یادآور خاطره شهدا و رزمندگانی است که در 8 سال جنگ تحمیلی با ایثار، خلوص و شجاعت بی نظیر از کیان انقلاب اسلامی و میهن دفاع کردند.

وی افزود: دفاع مقدس مظهر ظهور و بروز قدرت ملت ایران در برار جهان کفر و استکبار جهانی به بازیگری حزب بعث عراق است که  در 31 شهریور 59 به مرزهای ما حمله ور شدند و در چنین روزهایی که دانش آموزان باید در کلاس درس بوده و به کسب علم و معرفت بپردازند؛ در شهرهای مرزی ایران دانش اموزان زیر موشک و خمپاره دشمنان به شهادت رسیده یا از خانه و کاشانه خود آواره دیگر شهرها شدند.

کناری با بیان اینکه صدام ادعای حمایت از اعراب را به دوش می کشید در چنین روزهایی موجب به شهادت رسیدن بسیاری از هموطنان عرب زبان ما شد افزود: با وجود اینکه ایران در شرایط مناسبی از نظر آمادگی دفاعی و تجهیزات قرار نداشت اما ملت ایران به ویژه در مرزهای کشور آنچنان با شایستگی و شجاعانه ایستادگی و مبارزه کردند که نه تنها شهرهای خود را بازپس گرفتند بلکه دشمن را عقب رانده و حتی بخشی از خاک عراق نیز به دست نیروهای ایرانی افتاد.

وی تصریح کرد: یکی از اقشار تاثیر گذار دردوران دفاع مقدس وزارت آموزش و پرورش، معملمان و دانش آموزان بودند و وجود بیش از 36 هزار دانش آموز شهید و 5 هزار معلم و کارد آموزشی شهید در دفاع مقدس مبین این نقش است.

فرمانده سپاه کیش با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا بهنام محمدی و محمدحسین فهمیده دو تن از شهدای دانش آموزکه با وجود سن کم توانستند به مدارج عالی معنویت دست یافته و چون نگینی در تاریخ دفاع مقدس بدرخشند خاطر نشان کرد: این هفته فرصتی است برای عهد و پیمان دوباره با این شهدا تا راه آنان را در سنگر عمل ودانش و همه سنگرها ادامه دهیم تا ایران اسلامی به اوج افتخار و عزت در جهان برسد اگر چه به بسیار از این دستاوردها رسیده ایم اما باید آوازه علم و دانش ایران قله های تمامی جهان را فتح کند.

امروز وظیفه ما مقابله با دشمنانی است که اعتقاد ما را نشانه گرفته اند

پرویزحیدری راد سرپرست آموزش و پرورش کیش در این مراسم با بیان خاطره ای از عملیات والفجر 8 افزود: در زمانی که بسیاری از زبده ترین کشورها در عرصه های جنگ به عنوان مشاور در کنار رژیم بعث عراق قرار داشته و برترین مشاوره ها را به آن ها می دادند جوانان و نوجوانان ایرانی توانستند معادلات آن ها را به هم بریزند و این نمی تواند علتی به جز تقوا، پرهیزگاری، اعتقاد و باور به اسلام، انقلاب و پاسداری از میهن داشته باشد.

وی تاکید کرد: در فضا و هوای مملو از ایثار و اعتقاد به خداوند و وطن پرستی جوانان دشمنان به این نتیجه رسیدند که مغلوب میدان های مبارزه خواهند بود به همین دلیل قلب اعتقادات جوانان و خانواده های ما را نشانه رفتند به همین دلیل پس  از شکست و ناکامی در دفاع مقدس به این حوزه روی آوردند وامروز وظیفه ماست که همچون روزهای دفاع مقدس و با همان نگاه، تقوا، ایثار و از خودگذشتگی وارد این میدان شده و با دشمنان مبارزه کنیم.

در این آیین زنگ مهر و مقاومت با حضور مسئولان به صدا درآمد.

وقتی دشمنان فهمیدند که این گوشت و خون را نمی توانند نشاشنه بگیرند به این نتیجه رسیدند که باید به اعتقادات ما همه کنند که در روزهای پس از جنگ به اینحوزه روی آورند و امروز وظیفه همه ماست که با همان ورع و ایثارگری در این جبهه نیز مقاله کنیم و پیروز میدان باشیم

 

 انتهای پیام/

 

کد خبر : 2107
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.