جزیره کیش در سطح "ملی و بین المللی" به منطقه ای برای انتقال فناوری های پیشرفته و انتقال آخرین دستاوردها، توسعه کسب و کارهای نو و استقرار استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان، تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار از سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، شرایط و وضعیت این جزیره در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی را الگویی برای مناطق دیگر عنوان کرد و گفت: نیروهای انتظامی، اداره اطلاعات، پایگاه های بسیج، پدافند هوایی و رودکی در کیش فعال هستند و همه مساعی خود را برای ایجاد امنیت در جزیره زیبای کیش به کار می گیرند.

وی افزود: بر اساس ابلاغ سیاست های جمعیتی در چارچوب توسعه پایدار، مناطق آزاد به ویژه کیش مکان مناسبی برای زیست و سکونت مردم است.

وی فعالیت های معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش را با هدف تبدیل کیش به مقصد گردشگری و توانمند سازی فرهنگی و اجتماعی جامعه محلی عنوان کرد و اظهار داشت: درقالب 29 طرح و 132پروژه؛ بودجه جاری و عمرانی سال 99 نزدیک به 600 میلیارد تومان به حوزه های فرهنگی و اجتماعی، گردشگری، سلامت و محیط زیست اختصاص یافته است.

وی با اشاره به مساحت 91.5 کیلومتری جزیره با طول و عرض 15 و 7 کیلومتر با مدیریت یکپارچه گفت: ابتدای انقلاب، جمعیت این منطقه حدود 5 هزار نفر بود و اکنون به میزان 44 هزار نفر افزایش یافته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به ترکیب جمعیت بومی و غیر بومی این منطقه اشاره داشت و افزود: بومی ها 15 درصد جمعیت کیش را شامل می شوند و در حال حاضر، نرخ اشتغال در جزیره کیش بیش از 96 درصد است و از این نظر در حوزه اشتغال زایی در سطح کشور پیشگام است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، نرخ با سوادی در جزیره کیش را ۹۶/۶ درصد با جمعیتی جوان عنوان کرد و گفت: مهاجرت به کیش در دو قالب "جویای فرصت های شغلی و زندگی بهتر" که عمدتا از استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، و همچنین استان هرمزگان و بخش هایی از استان فارس و کلان شهرهایی مانند تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز است، برشمرد.

وی وضعیت آموزش در سه بخش "مهارتی، عمومی و عالی" را تحت پوشش و حمایت صد در صدی سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد و افزود: 41 مدرسه در جزیره کیش فعال هستند و تمام مدارس با بودجه ای که سازمان اختصاص داده است ساخته شده اند. تمام مدارس نیز در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شده است. همچنین با استقرار 7 دانشگاه در جزیره کیش؛ نزدیک به 80درصد آنان در ساختمان هایی که سازمان منطقه آزاد کیش در نظر گرفته است مستقر هستند.

به گفته پورعلی، وضعیت بهداشت و درمان این منطقه از نظر "مرکز توسعه سلامت و بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش" برای جمعیتی به مراتب بالاتر پیش بینی شده است.

شایان ذکر است شوراهای: تامین، سلامت، اداری، مبارزه با مواد مخدر، آموزش و پرورش، ترافیک، هماهنگی دانشگاه ها، فضاهای مجازی و اداری، پدافند، اجتماعی، صدا و سیما، شیلات، بهزیستی، دفتر وزارت خارجه آموزش و پرورش، سازمان بنادر، مرکز توسعه سلامت، ثبت احوال و دستگاه های اجرایی، 6 فرهنگسرا، 10رسانه شامل سه روزنامه، استقرار 5 نمایندگی خبرگزاری های اصلی، یک هفته نامه و 4 پایگاه اطلاع رسانی، در جزیره کیش فعالیت می کنند.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 2159
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.