رئیس پلیس راهور کیش گفت: طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت های رسوبی و توقیفی همانند سراسر کشور در کیش اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، 

سرهنگ بهرام ایمانی نسب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: بنابر دستوررالعمل پلیس راهور ناجا مبنی بر تعیین تکلیف موتور سیکلت های رسوبی در پارکینگ های سراسر کشور، مالکان موتورسیکلت های یاد شده می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی و اسناد وسائط نقلیه خود به پلیس راهور مراجعه و نسبت به ترخیص موتورهای خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح به مدت دو ماه اجرایی می شود افزود: بنابر سیاست های تشویقی راهور و افزایش خدمات رسانی به مردم، پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در نظر دارد به مدت دوماه اقدام به تسهیل در شرایط ترخیص موتورهای رسوبی و توقیفی در پارکینگ ها اقدام کند به همین منظور شهروندانی که موتورهای آن ها اعم از شارژی یا بنزینی در پارکینگ ها توقیف است می توانند با مراجعه به مرکز پلیس راهور کیش موتورهای خود را ترخیص کنند.

سرهنگ ایمانی نسب با اشاره به اینکه موتورسیکلت های توقیفی و رسوبی از سال 90 تا 98 که در پارکینگ ها هستند با رفع موانع مشمول این طرح می شوند.

وی در خصوص معیار دریافت هزینه نگهداری موتورسیکلت های توقیفی در پارکینگ ها تاکید کرد: براساس دستورالعمل های ابلاغی معیار هزینه نگهداشت موتورسیکلت ها در پارکینگ بنابر هزینه های سال 94 و بنابر شرایط توقفگاه محاسبه خواهد شد.

رئیس پلیس راهور کیش با بیان اینکه جریمه ها دو برابر نشده و به حالت اولیه باز می گردد تصریح کرد: در این راستا مالکان موتورها می توانند از طرح تقسسیط جرائم نیز استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود 1550 دستگاه موتورسیکلت اعم از شارژی و بنزینی در دو پارکینگ کیش متوقف هستند تاکید کرد: در صورتی که مالکان موتورهای توقیفی فاقد گواهینامه یا بیمه نامه باشند می توانند با ارائه تعهد مبنی بر انجام امور مربوطه به ترخیص وسایط نقلیه خود اقدام کنند.

به گفته رئیس پلیس راهور کیش، موتورسیکلت های بنزینی پس از ترخیص بلافاصله با نظارت پلیس راهور از جزیره کیش خارج می شوند.

وی با تاکید بر نظارت پلیس راهور مبنی بر خروج این وسایط نقلیه از جزیره کیش افزود: تردد موتورهای بنزینی در جزیره کیش ممنوع بوده و تنها موتورهای شارژی در کیش مجوز و امکان تردد دارند.

ایمانی نسب همچنین در توصیه به شهروندان جزیره کیش مبنی بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: فرهنگ ترافیکی جزیره کیش به عنوان یک نشان برجسته در کشور شناخته می شود و هر یک از ما موظف هستیم تا از این فرهنگ زیبا و شاخص به خوبی صیانت کنیم.

وی با اشاره به کاهش 9 درصدی تصادفات در سال 99 به نسبت مدت زمان مشابه در سال 98 تاکید کرد: استفاده از کمربند ایمنی، استفاده نکردن از بوق و ایجاد آلودگی های صوتی، حرکت بین خطوط، رعایت حق تقدم در میادین و حق تقدم عابران، استفاده از راهنما، توجه ویژه نسبت به تمیزی و وضعیت ظاهری  خودروها و نبود چراغ قرمز از شاخصه های بسیار جذاب و زیبایی است که فرهنگ ترافیکی جزیره کیش را در کشور مشهور و زبانزد کرده است و برماست که از این شاخصه ها همچنان حراست و حفاظت کنیم.

 

 

انتهای پیام/i

کد خبر : 2190
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.