رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: از ابتدای شیوع بیماری سعی کردیم با مردم صادقانه سخن بگوییم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، محمدرضا رضانیا در آیین تقدیر اصحاب رسانه از تلاشگران عرصه سلامت در مرکز توسعه سلامت کیش و دیگر بخش های بهداشت ودرمان جزیره کیش با اشاره به اهمیت حضور رسانه در کنار تلاشگران و مدافعان سلامت اظهار کرد: بی تردید رسانه ها نقش پررنگی در اطلاع رسانی دقیق، ارائه آمار صحیح و آموزش در کنترل بیماری در کنار کادر بهداشت و درمان و مسئولان داشتند و این نقش را نمی توان نادیده گرفت.

وی افزود: اگر رسانه در کنار این کادر درمان و شورای سلامت نبود قطعا انتقال مفاهیم درست و آموزش صحیح روش های مقابله با بیماری و کنترل، به سادگی امکان پذیر نبود.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به اینکه همواره در ابتدای یک اتفاق، اطلاع رسانی های نادرست، شایعات و مسائل مختلفی وجود دارد که حضور رسانه در میدان و اطلاع رسانی درست و شفاف و جلوگیری از بروز شایعات بی اساس، می تواند آرامش را به جامعه و مردم تزریق کند.

وی همدلی و انسجام میان مسئولان، در بخش دولتی و بخش های خصوصی، مردم و کادر بهداشت و درمان را یکی از مهمترین اصول اساسی موفقیت جزیره کیش در کنترل شیوع بیماری و غلبه بر پیک و موج های دوم و سومی که کشور را در بر گرفته است عنوان کرد و افزود: در جزیره کیش، ما قبل از اینکه بیماری در کشور به طور گسترده شایع شود اقدامات خود را آغاز کردیم و امروز با توجه به دستوالعمل و طرح هایی که برای مقابله با شیوع بیماری ابلاغ شده است می بینیم که ما خیلی جلوتر هستیم و پیش از این بیش از 90 درصد دستوالعمل های الابلاغی را انجام داده ایم.

رضانیا با تقدیر از همراهی و همگامی مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر ارگان ها ونهادهای مستقر در جزیره در راستای مقابله با کرونا افزود: همدلی و انسجام مسئولان و همراهی مدیریت ارشد و معاونت های سازمان منطقه آزاد کیش و هزینه هایی که برای مقابله با کرونا صورت گرفت به جرأت  می توان گفت در کمتر شهری صورت گرفته است.

وی با تقدیر از ساکنان جزیره مرجان کیش نیز افزود: مردم فهیم و قانونمند و با فرهنگ جزیره کیش نیز در این دوران نشان دادند که مردم بی نظیری هستند وکمتر دیده شده است که مردم در شهری به اصول و قوانینی که برای کنترل بیماری گذاشته شده است تا این اندازه با مسئولان همراه و همگام باشند.

سخنگوی شورای سلامت کیش ادامه داد: صبوری و تحمل مردم درموج اول برای بازگشت به کیش، حضور در قرنطینه و رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک در سطح شهر از مهمترین ارکانی است که موجب شده است کیش کمترین آسیب را در کرونا ببیند.

وی همچنین با تقدیر از همراهی و همکاری بسیج در کنار کادر درمان افزود: همراهی و همکاری تمامی نهادها به ویژه بسیج در کنترل بیماری قابل تقدیر است.

رضانیا افزود: نقاهتگاهی که در جزیره کیش برای قرنطینه بیماران پس از بهبود و افراد مشکوک در نظر گرفته شده است و 14 روز خدمات رایگان به آنان ارائه می شود در کشور کم نظیر است.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر با توجه به دوگانگی که در استان و کشور برای اعلام وضعیت کرونایی در کشور وجود داشته موجب شده است که برخی هجمه ها به مسئولان در ستاد کرونا دیده شود توضیح داد: با توجه به آنچه در استان اعلام شده بود کیش در وضعیت قرمز قرار داشت اما بنا به دستوالعمل وزارت بهداشت و سامانه ماسک جزیره در حالت زرد قرار دارد و ما در نهایت باید از دستوالعمل کشوری پیروی کنیم و اکنون نیز کیش در حالت مطلوبی قرار دارد که امیدواریم با رعایت اصول بهداشت شاهد شرایط بهتر باشیم.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش تاکید کرد: ما همواره سلامت مردم را به عنوان اولویت در نظر گرفته ایم اما با توجه به اینکه حیات جزیره کیش به فعالیت های اقتصادی وابسته است و در شرایط کنونی و با وجود تحریم ها اقتصاد کیش نیز اقتصاد شکننده ای شده است همواره به دنبال این هستیم که در تصمیم های شورای سلامت و ستاد کرونا، هم سلامت مردم و هم اقتصاد جزیره مد نظر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه به لطف الهی و مدد و همت همه مسئولان ومردم و همدلی که درجزیره کیش وجود دارد تا امروز جزیره کیش به مرز بحران هم نزدیک نشده است و امیدواریم که به زودی شاهد پایان کرونا در جزیره کیش، ایران اسلامی و تمام جهان باشیم.

خانه مطبوعات و رسانه کیش بر خود واجب می داند تا از کادر پرتلاش و نیکوسرشت درمان که با پشتوانه علمی، سودای تامین سلامت و دفاع از جان انسان‌ها را در سر دارند و در این راه شبانه‌روز در مرکز توسعه سلامت و بیمارستان کیش فعالیت می‌کنند، تقدیر کنند

اصحاب رسانه کیش در این راستا با اهداء گل و لوح تقدیر از تلاش های و زحمات شبانه روزی و خالصانه کادر بهداشت و درمان و مدافعان سلامت تقدیر کردند.

 انتهای پیام/

 

کد خبر : 2242
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.