فرمانده انتظامی ویژه کیش از کشف 91 درصدی جرائم سایبری در کیش در سال  99 خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، سرهنگ علی اصغر جمالی در نشست خبری با گزارش عملکرد یک ساله فرماندهی انتظامی ویژه کیش که با حضور روسای پلیس های تخصصی در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد از کشف 91 درصدی جرائم سایبری در جزیره کیش و افزایش 16 درصدی در این حوزه خبرداد.

وی با تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از همراهی و همکاری رسانه ها و مطبوعات جزیره کیش در اطلاع رسانی و انعکاس عملکرد پلیس اظهار کرد: سال 99 با شیوع بیماری کرونا شرایط سختی در جامعه به وجود آمد که در این مسیر پلیس نیز با فراز و نشیب های بسیاری روبرو شد.

فرمانده انتظامی ویژه کیش افزود: با تمام شرایط سختی که در جامعه به وجود آمد پلیس توانست با برنامه ریزی مناسب، امنیت و آرامش را در جزیره کیش برقرار سازد که رضایت گردشگران و کیشوندان را در پی داشت.

وی با اشاره به اینکه پلیس همواره فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب العین خود در انجام ماموریت های قرار داده و خواهد داد تاکید کرد: در حوزه عملیاتی و ماموریتی بالغ بر 1400 طرح اجرا شد که خروجی این طرح ها کاهش 33 درصدی جرائم را به همراه داشت.

کاهش 43 درصدی سرقت های مهم ( سرقت از منازل، مغازه هاو..) و افزایش 15 درصدی وقوع سرقت پیش از انجام منجر به کاهش 2 درصدی در کل جرائم سرقت را به گفته سرهنگ جمالی در جزیره کیش در پی داشته است.

وی با تاکید بر اهمیت حفاظت و حراست از اموال به ویژه در مشاعات ساختمان ها تصریح کرد: حفاظت از اموال به خصوص در مشاعات و پرهیز از قرار دادن اشیاء و اموال در دسترس سارقان می تواند در کاهش سرقت ها به ویژه سرقت های خرد بسیار موثر واقع شود.

سرهنگ جمالی با اشاره به کاهش 54 درصدی وقوع جرائم در حوزه رمز دوم و پویا با اقدامات مناسبی که در این بخش صورت گرفته است افزود: با توجه به افزایش 91 درصدی کشفیات جرائم سایبری در کیش که نسبت به نرم کشور بیشتر است شاهد افزایش 16 درصدی کشف جرائم سایبری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته بودیم.

وی افزود: با توجه به افزایش روز افزون جرائم سایبری در سطح جامعه نیاز است تا خانواده ها سواد رسانه ای و سایبری خود را افزایش داده و در حوزه نظارت بر فعالیت های سایبری فرزندان در این حوزه نیز دقت بیشتری مبذول دارند تا آسیب های اجتماعی در این حوزه به حداقل کاهش یابد.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با تاکید بر ضرورت توجه به هشدارها و توصیه های پلیس فتا و فعالیت های جوانان ونوجوانان در فضای مجازی اظهار امیدواری کرد تا با توجه بیشتر خانواده ها به حضور فرزندان در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی شاهد کاهش آسیب ها و بزه های اجتماعی در جامعه باشیم.

کاهش 33 درصدی شرارت و کاهش 59 درصدی نزاع و درگیری در سال 99 نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته از دیگر مواردی است که سرهنگ جمالی به آن اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر، کنترل مبادی ورودی و پایش نقاط آلوده شاهد افزایش 19 درصدی کشفیات انواع مواد مخدر در جزیره کیش بودیم.

افزایش 29 درصدی کشفیات سوخت قاچاق که به گفته سرهنگ جمالی مبدا و مقصد هیچ یک از موارد کشف شده در جزیره کیش نبوده است از دیگر اقدامات پلیس دریابانی کیش در سال 99 است. وی با بیان این مطلب تاکید کرد: در این حوزه کیش تنها کریدور عبوری بوده و تمامی سوخت های قاچاق مربوط به سواحل اطراف کیش است.

سرهنگ جمالی با اشاره به کاهش 40 درصدی جانباختگان تصادفات نسبت به سال گذشته در سال 99 از افزایش تصادفات جرحی و خسارتی نسبت به سال گذشته خبرداد و افزود: با توجه به اهمیت وجود سیستم های پایش تصویری اعم از دوربین های کنترل سرعت و اتاق مانیتورینگ، سرعت در تامین و تعمیر دوربین های کنتررل صورت علاوه بر کاهش جرائم می تواند حضور فیزیکی ماموران پلیس در سطح شهر را کاهش دهد.

21 درصد کاهش جرائم اقتصادی و مالی در سال 99 و امید بر رعایت عدالت و انصاف در معاملات از دیگر مواردی است که جمالی به آن اشاره کرد.

وی افزود: طرح های ارتقاء امنیت اخلاقی در تفرجگاه ها و سواحل به صورت محسوس و نامحسوس که منجر به ایجاد امنیت و آسایش برای کیشوندان و گردشگران شد با کمترین تنش در سال 99 اجرایی شد.

فرمانده انتظامی ویژه کیش همچنین از 51 هزار تماس با فوریت های پلیس 110 در سال 99 خبرداد که 35 درصد آن منجر به اقدام عملیاتی و 61 درصد راهنمایی و مشاوره توسط بخش های مختلف پلیس های تخصصی شده است تاکید کرد: تماس های صورت گرفته با مرکز 110 پلیس و انجام عملیات و ارائه خدمات در این حوزه رضایت 90 درصدی از ماموران و اپراتورها را در پی داشته است.

وی از 43 هزار مراجعه به کلانتری ها در سال جاری خبرداد که به طور متوسط 120 نفر در هر روز به کلانترهای کیش مراجعه کرده و درخواست خدمات داشته اند.

به گفته جمالی از این موارد 2256 مورد مشاوره 50 درصد به مراجعه قضایی ارجاع شده و 50 درصد حل و فصل شده است.

وی با بیان این مطلب افوزد: 5660 مورد پرونده تشکیل شده و 953 اجرای احکام صورت گرفته همچنین 4268 مورد اوراق قضایی ابلاغ شده و 1012 خدمت قضایی به مردم ارائه شده است.

75 هزار خدمت در حوزه راهور، اماکن و گذرنامه از دیگر مواردی است که فرمانده انتظامی ویژه کیش به آن اشاره کرد و افزود: 972 تماس در سال 99 با سامانه 197 صورت گرفته که افزایش 10 درصدی تقدیر از خدمات پلیس و کاهش انتقادات و شکایات در سال جاری صورت گرفته است.

وی افزود: در سال 99 شاهد ورود یک میلیون و 231 هزار و 731 نفر و خروج یک میلیون و 189 هزار و 471 نفر از مسیرهای دریایی وهوایی در جزیره کیش بودیم.

فرمانده انتظامی و دریابانی کیش از کاهش صدمات ناشی از برنامه های چهارشنبه آخر سال در کیش خبردادو افزود:تنها سه مورد که در یک مورد منجر به قطع انگشت و دو اسیب سوختگی در دو جوان 30 و 32 اتفاق افتاد جزیره کیش در امنیت و آرامش خوبی قرار داشت که این اتفاق مثبت از همراهی و همدلی مسئولان و نیروهای پلیس در کنار همکاری خوب مردم رقم خورد.

وی به شعار« امنیت، سلامت و نشاط بهاری » در سال 1400 اشاره کرد و افزود: با شادی مردم مخالف نیستیم و تنها امیدواریم که مردم با رعایت قوانین و مقررات امنیت و سلامت را برای خود و اطرافیان به ارمغان آورند تا سال 1400 سالی خوب و خوش برای همه شهروندان وهموطنان باشد.

جمالی با اشاره به طرح برقراری ایستگاه های پلیس در مکانهای پرتردد مانند اسکله تفریحی، اسکله مرجان و کشتی یونانی افزود: در صورت کاهش حضور جمعیت گشت های محسوس و نامحسوس در سطح شهر جایگزین ایستگاه ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی از 25 اسفند ماه آغاز شده است و تا 20 فروردین ادامه دارد. تاکید کرد: درصورت نیاز به خدمات پلیس در حوزه های انتظامی شهروندان با شماره 110 و در حوزه راهور با شماره 120 و در صورت داشتن انتقاد، پیشنهاد و شکایات با شماره 197 تماس بگیرند تا در اسرع وقت به موارد ارائه شده رسیدگی شود.

فرمانده انتظامی ویژه کیش تسریع در تامین و تعمیر و نصب دوربین های کنترل سرعت، نصب ایکس ری خودروهای سنگین، ایجاد اتاق مانیتورینگ و نصب دوربین های تشخیص چهره را که می تواند به افزایش خدمات رسانی به مردم و تامین امنیت، آرامش و آسایش در جزیره کیش تاثیر بسزایی داشته باشد را از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش درخواست کرد.

وی در پایان این نشست به سوالات خبرنگاران در خصوص خانه های شبانه، جمع آوری افراد ولگرد و طرح سامانه اشتغال، همچنین پلیس افتخاری پاسخ داد.

 

 انتهای پیام/

 

کد خبر : 2394
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.