بنابراعلام معاونت امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جزیره کیش به‌عنوان شهر خلاق در زمینه صنایع دستی انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، عالمه خسروی رئیس اداره امور زنان کیش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در رابطه با انتخاب کیش به عنوان شهر خلاق در زمینه صنایع دستی اظهار کرد: با توجه به حمایت سازمان منطقه آزاد کیش از حوزه صنایع دستی و فعالیت های بانوان در جزیره کیش و به همت اداره امور زنان سازمان از جمله شناسایی و معرفی بانوان توانمند و خلاق در رشته صنایع دستی، شبکه سازی مناسب در این زمینه، ارائه مشاوره در رشته ‌های گوناگون صنایع دستی به بانوان فعال برای بهبود کیفیت تولیدات و متناسب سازی محصولات تولیدی با نیاز و سلیقه بازار، تلفیق رشته ها و ایجاد محصولات جدید با بکارگیری خلاقیت و نوآوری، برندسازی در این حوزه، ارائه آموزش‌ها و مشاوره لازم برای بسته‌بندی محصولات و افتتاح نمایشگاه دائمی عرضه صنایع دستی مهنورا، شکل گرفته؛ به وقوع پیوست.

رئیس اداره امور زنان کیش با اشاره به اهمیت توجه به معرفی صنایع دستی زنان در جزیره کیش از تدوین و چاپ کاتالوگ هایی برای توزیع گسترده به ویژه در کشورهای حاشیه خلیج فارس خبرداد و افزود: مراحل طراحی، تدوین، چاپ و بسته بندی این مجموعه برای معرفی و بازاریابی تولیدات صنایع دستی زنان کیش در حال انجام است و به زودی آماده توزیع خواهد شد.

وی افزود: این مجموعه با معرفی 32 عنوان از فعالیت های هنری و صنایع دستی بانوان کیش به سه زبان فارس، انگلیس و عربی در حال آماده سازی است.

خسروی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 191 بانوی فعال در حوزه صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.

با عضویت جزیره کیش به این شبکه، هم اینک این جزیره از استان هرمزگان به همراه شهرهایی از استان‌های یزد، کرمان، سمنان، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، گلستان و همدان در گروه صنایع دستی این شبکه کشوری قرار گرفته‌اند.

شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آنها است.

معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان، این شهرها را در 9 گروه شامل موسیقی، ادبیات، سینما، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، مد و لباس، چاپ و بسته‌بندی و رسانه و مطبوعات دسته‌بندی کرده است.

نمایشگاه دائمی صنایع دستی بانوان کیش با عنوان "مهنورا" كه در اسفند سال گذشته با حضور تعداد قابل توجهی از زنان هنرمند در زمینه ی هنرهای دستی افتتاح گرديد؛ یکی از طرح‌های موفق اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش برای ایجاد زمینه و بستر مناسب جهت توانمند سازی زنان و احیاء صنایع فرهنگی به ویژه صنایع دستی خاص کشور در جزیره کیش، تقویت بازار فروش صنایع دستی زنان منطقه و ایجاد اشتغال می باشد.

بانوان هنرمند كيش در 36 رشته مختلف چون حصیربافی، محصولات تزئینی کار با رزین، جواهر دوزی، محصولات چرمی، فیروزه کوبی، نقاشی روی شیشه و عروسک‌بافی و ... فعالیت می کنند و محصولات خود را در این مرکز برای فروش عرضه می نمايند.

بخشى از اين محصولات در مراکز کارآفرینی و توانمند سازی زنان تولید و در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

کد خبر : 2424
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.