امام جمعه کیش گفت: امروز یکی از مهمترین دغدغه های معلمان تامین معیشت، ضروریات اولیه زندگی و بالاخص مسکن است و باید برای حفظ جایگاه رفیع و شان معلمان در جزیره کیش این مشکلات با تدبیر حل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در دیدار با رئیس اداره آموزش و پرورش کیش به مناسبت گرامی داشت روز معلم و شهادت شهید مطهری اظهار کرد: در کشوری زندگی می کنیم که معلم در میان مردمان این سرزمین از مقام والایی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به تاثیرگذاری و نفود معنوی که معلمان بین دانش آموزاندارند انتظار می رود که علاوه بر تعلیم و آموزش علوم متداول نقش تربیت دینی هم داشته باشند.

امام جمعه کیش با تاکید براینکه شما باید از نفوذ معنوی خود برای تاثیرگذاری و آموزش فرزندان ایران اسلامی در دین باوری و دینداری به خوبی استفاده کنید افزوزد: هر معلم می تواند نقش مهمی در دین باوری و دینداری دانش آموزان ایفا کند.

وی با تقدیر از تلاش های رئیس اداره آموزش و پرورش کیش در راستای ارتقاء کمی و کیفی آموزش و پرورش در جزیره افزود: یکی از مهمترین مطالبات امروز جامعه معلمان توجه به مسائل معیشتی است که به صورت یک دغدغه و نگرانی مهم در میان اقشار درآمده است.

حجت الاسلام حسن زاده افزود: معلمان ما نباید دغدغه معیشت و ضروریات اولیه زندگی را داشته باشند و مسئولان باید برای حل این معضلات با تدبیر عمل کنند تا شأن و جایگاه رفیع معلمان حفظ شود.

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش نیز دراین مراسم با تبریک روز معلم با اشاره به جایگاه والای معلمان در کشور اظهار کرد: جامعه ای که معلم خوب و آموزش خوب نداشته باشد جامعه خوبی نیست هر چند به ظاهر پیشرفته به نظر برسد.

وی با اشاره به اینکه جزیره کیش نسبت به دیگر بخش های کشور دارای شرایط خاص و ویژه ای است که باید با همان نگاه به آن نظر شود تصریح کرد: اگر از معلم خود بهترین آموزش و تعلیم و تربیت را می خواهیم باید بهترین ها را برایش فراهم کنیم.

شیخ یعقوب شمس افزود: معلمان و دانش آموزان کیش باید از بهترین امکانات و شرایط آموزشی برخوردار باشند.

وی ادامه داد: همانگونه که کیش در همه چیز الگو است باید در این خصوص نیز به الگویی برای کشور تبدیل شود.

امام جمعه اهل سنت کیش تصریح کرد: مگر می شود معلم دلهره معیشت داشته باشد و بهترین آموزش ها را ارائه بدهد؛ معلمان ما نباید دغدغه مشکلات معیشتی و مسکن داشته باشند

وی افزود: اگر آموزش و پرورش خوب داشته باشیم بی تردید جذب سرمایه گذاران برای کیش که به خانواده و تحسیل فرزندان اهمیت می دهند بسیار تسهیل خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش نیز با اشاره به اینکه هم اکنون 160 معلم در جزیره کیش در حال تدریس هستند افزود: این معلمان در سال جاری ۱۷۹ هزار  ۳۲۱ ساعت کلاس آموزشی ارایه کردند که به صورت میانگین هر کدام سهم یک هزار و ۱۳۰ ساعت است.

وی با اشاره به اینکه هر معلم در طول سال باید  ۳۸۴  ساعت آموزش به دانش آموزان ارایه کند افزود: در سال تحصیلی جاری به علت همه گیری کرونا و جایگزینی آموزش مجازی به جای آموزش حضوری هر سه برابر بیش از برنامه تدریس داشته است.

هم اکنون ۱۶۰ معلم در حال ارایه خدمات آموزشی به بیش از هفت هزار دانش آموز در ۲۳ مدرسه جزیره کیش هستند.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 2429
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.