رییس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش گفت: هم اکنون در این جزیره ۱۹۱ بانو در ۳۹ رشته صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار از ایرنا، عالمه خسروی با اشاره به اینکه این جزیره از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان شهر خلاق در زمینه صنایع دستی اظهار داشت: شیریکی پیچ (نوعی زیرانداز و گلیم سنتی)، کوزه های سفالی، سبد و حصیر، پارچه های گلابتون دوزی و صنایع دستی دریایی از  جمله رشته های صنایع دستی این جزیره است که بانوان بسیاری در ساخت این صنایع فعال هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون این سازمان در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی جزیره، در حال تدوین و چاپ کتاب معرفی صنایع دست‌ساز زنان منطقه است و در آن علاوه بر رشته ها برخی هنرمندان نیز به مخاطبان معرفی می‌شوند.

خسروی حمایت از هنرمندان صنایع دستی را از اهداف این سازمان در دوره های گذشته اعلام کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی تکمیلی برای طراحی مدل، بهبود کیفیت تولیدات، بسته‌بندی محصولات و برندسازی با حضور اساتید برجسته‌ی ملی، ارایه مشاوره کسب و کار و بازاریابی و فروش محصولات تولیدی از جمله این حمایت ها است.

وی یادآور شد: از دیگر حمایت های این سازمان تقویت شبکه‌ی زنان فعال در زمینه‌ی صنایع دستی در کسب و کارهای خانگی، بسترسازی برای معرفی محصولات تولیدی در منطقه در سطح ملی و کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس، فراهم نمودن شرایط لازم برای ارائه‌ی محصولات تولیدی در زمینه‌ی صنایع دستی در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی و تقویت مراکز کارآفرینی و توانمندسازی زنان در منطقه است.

رییس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص انتخاب این جزیره به به‌عنوان شهر خلاق در زمینه صنایع دستی گفت: شناسایی و معرفی بانوان توانمند و خلاق در رشته صنایع دستی و ارایه مشاوره در رشته ‌های گوناگون صنایع دستی به بانوان فعال برای بهبود کیفیت تولیدات و متناسب سازی محصولات تولیدی با نیاز و سلیقه بازار نیز از جمله اقدامات انجام یافته پیش از این اتفاق در جزیره است.

وی اظهار داشت: تلفیق رشته ها و ایجاد محصولات جدید با بکارگیری خلاقیت و نوآوری، برندسازی در این حوزه، ارائه آموزش‌ها و مشاوره لازم برای بسته‌بندی محصولات و افتتاح نمایشگاه دائمی عرضه صنایع دستی مهنورا و شبکه سازی از دیگر برنامه های شکل گرفته در این جزیره است.

 

انتهای پیام/

 

 

کد خبر : 2439
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.