جانشین فرمانده انتظامی ویژه کیش با حضور در خانه مطبوعات کیش تعامل هر چه بیشتر رسانه و پلیس را زمینه ساز ایجاد بسترهای سلامت و امنیت بیشتر در جامعه برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، در این دیدار که با حضور سرهنگ فرج نظری جانشین فرمانده انتظامی ویژه کیش، سرگرد محمد زنگانه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و سرگرد داود سعدی رئیس پلیس آگاهی کیش برگزار شد، سرهنگ فرج نظری در نشست صمیمانه با جمعی از اعضاء هیئت مدیره خانه مطبوعات کیش به مناسبت هفته روابط عمومی و ارتباطات بر تعامل هر چه بیشتر پلیس و رسانه تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه ارتباطات و روابط عمومی ابزاری قوی برای مدیریت افکار عمومی و هدایت افکار در مسیر صحیح است افزود: امروزه با گسترش رسانه ها به ویژه فضای مجازی و سرعت بالای انتشار اخبار و اطلاعات، جهان به یک دهکده کوچک تبدیل شده است.

سرهنگ نظری افزود: امروز رسانه با ابزاری قوی که در اختیار دارد می تواند جامعه را به مسیر درست هدایت و با مطالبه گری صحیح به حل مشکلات و کاهش تنش های اجتماعی کمک کند.

وی با اشاره به اهمیت و شدت تاثیر گذاری رسانه و تاثیر پذیری جامعه از رسانه ها تصریح کرد: امروز یک تیتر و یک عکس در رسانه تاثیر بیشتر و بالاتری از ساعت ها سخنرانی در محافل و مجالس دارد.

جانشین فرمانده انتظامی ویژه کیش افزود: کارکنان نیروی انتظامی نیز برخاسته از میان مردم هستند و خانواده های ما نیز در بین همین مردم زندگی می کنند و ما خدمت در نیروی انتظامی را یک موهفت الهی می دانیم اگر چه بسیاری از مردم از خدمات نیروی انتظامی و تلاش ها و زحمات آن اطلاع کمی دارند اما ما به خدمت در لباس نیروی انتظامی و تامین نظم و امنیت جامعه افتخار می کنیم.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در مسیر تامین نظم و امنیت نیاز به همراهی و همکاری همه آحاد جامعه دارد همکاری رسانه ها در این مسیر را یک ضرورت انکارناپذیر برشمرد و تاکید کرد: پلیس برای تقویت عملکرد خود و برقراری نظم و امنیت هر چه بیشتر نیازمند حمایت تمامی نهادها و مردم به ویژه رسانه هاست.

سرهنگ نظری، مطالبه گری از مسئولان را حق مردم و رسانه دانست و افزود: مطالبه گری در راستای احقاق حقوق مردم و رفع مشکلات حق رسانه است اما باید این مطالبه گری در سایه عدالت، انصاف و حرفه ای باشد.

وی تاکید کرد: پلیس در بسیاری از موارد آخرین حلقه در زنجیره نهادهای عملکردی است اما متاسفانه به دلیل ضعف عملکرد در بخش های مختلف در صف اول قرار گرفته است.

جانشین فرمانده انتظامی ویژه کیش ادامه داد: در مواردی مانند برخورد با ناهنجاری های امنیت اخلاقی در جامعه 26 ارگان و نهاد با هدف فرهنگ سازی در جامعه و برخورد با ناهنجاری وظیفه دارند و پلیس آخرین حلقه این زنجیره است اما بسیاری از این نهادها به وظیفه خود به خوبی عمل نمی کنند.

وی افزود: امروز وظیفه رسانه هاست که با ورود به این حوزه از مسئولان و رده های مختلف مطالبه گری کنند تا هر یک در خصوص انجام وظیفه خود پاسخگو باشند.

پایش تصویری به عنوان یک مطالبه عمومی از سوی مردم از دیگر مواردی است که سرهنگ نظری به آن اشاره کرد و تصریح کرد: امروز وجود پایش تصویری علاوه بر اینکه می تواند در عملکرد بالای نیروی انتظامی موثر واقع شود در برقراری هر چه بیشتر نظم و امنیت در جزیره کیش به عنوان یک شهر گردشگری تاثیر فراوانی دارد و یک مطالبه عمومی است.

وی تاکید کرد: رسانه ها می توانند در فرهنگ سازی در جامعه و تلنگر به مسئولان در ایفای وظایف اصلی خود نقش بی بدیلی ایفا کنند.

جانشین فرماندده انتظامی ویژه کیش با اشاره به اینکه مردم باید پلیس خود باشند از رضایت بالای مردم از عملکرد پلیس کیش خبرداد و افزود: اگر چه جزیره کیش از گذشته دارای امنیت بالایی بوده است اما با تغییر شرایط جامعه و بروز مشکلات اقتصادی نیاز به رعایت اصول ایمنی و حفظ اموال از سوی مردم بیش از گذشته وجود دارد؛ مردم باید در با استفاده از دوربین های مدار بسته و ایجاد حفاظ، عدم قرار دادن لوازم خود در مشاعات و دسترس افراد غیر، در نگهداری اموال خود دقت بیشتری داشته باشند

وی با اشاره به رضایت 98 درصدی مردم از خدمات پلیس کیش براساس رهگیری سامانه 197 و تماس های مردمی، از خدمات پلیس های تخصصی در حوزه های راهور،آ گاهی، فتا، مبارزه با موادمخدر، پیشگری و امنیت اخلاقی تقدیر کرد.

سرگرد محمد زنگانه، معاون اجتماعی نیروی انتظامی ویژه کیش نیز در این نشست با اشاره به همکاری و تعامل مثبت رسانه های کیش با نیروی انتظامی در اطلاع رسانی، انتشار اخبار و هشدارهای پلیس در بخش های مختلف اعم از پلیس راهور، آگاهی و پلیس فتا، بر تعامل هر چه بیشتر تاکید کرد.

بهرام عربوند رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات کیش با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی ویژه کیش در برقراری امنیت، حمایت و پشتیبانی دو سویه رسانه و نیروی انتظامی در برقراری عدالت اجتماعی، برخورد با ناهنجاری، اطلاع رسانی دقیق و شفاف یک ضرورت انکار ناپذیر برشمرد و از نیروی انتظامی درخواست کرد تا در صورت انتقاد سازنده و صحیح و به دور از حاشیه سازی رسانه در فضای مجازی حامی رسانه باشد.

وی افزود: انتقاد حق رسانه است اما گاه برخی انتقاد را بر نمی تابند و به بهانه های مختلف سعی در تخریب رسانه ها دارند که انتظار می رود در این زمان پلیس و مقام قضا حامی رسانه ها و عدالت باشند.

زیبا حسین زاده مدیرعامل خانه مطبوعات کیش نیز در این نشست بر اشاره به رویکرد رسانه های کیش در همراهی و تعامل سازنده با نهادهای نظامی و انتظامی ودیگر ارگان ها و سازمان های کیش در برقراری نظم و امنیت و عدالت اجتماعی در جامعه، روشنگری و اطلاع رسانی و مطالبه گری را یکی از وظایف مهم رسانه برشمرد.

محمدرضا بازگیرعضو خانه مطبوعات کیش نیز در این نشست برتعامل هر چه بیشتر رسانه و پلیس تاکید کرد و افزود: امنیت در جزیره کیش که امروز به عنوان یک شهر امن در کشور زبانزد است مرهون تلاش های نیروی انتظامی است و آمارها به خوبی شاخص امنیت بالا در کیش را نشان می دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا در اقتصاد کل کشور تاثیر گذاشته است؛ شاهد افزایش برخی سرقت های خرد در جزیره کیش هستیم که با برخورد سریع و به موقع نیروی انتظامی کیش توانسته است در این حوزه نیز شاهد موفقیت و تلاش پلیس و ارتقاء امنیت باشد.

بازگیر با تاکید بر اینکه حضور پلیس در جامعه ضامن امنیت اجتماعی است خاطر نشان کرد: وجود گشت های کلانتری در بخش های مختلف شهر می تواند امنیت روانی جامعه را افزایش دهد.

جمع آوری افراد لامکان که برای یافتن کار به جزیره مراجعه کرده اما به هر دلیل موفق نشده و در مکان های نامناسب اقامت می کنند از دیگر مواردی است که این فعال رسانه ای به آن اشاره کرد.

 بر برخورد با افراد کارتن خواب که برای کار به جزیره مراجعه می کنند اما به دلیل شرایط بد اقتصادی موفق به یافتن کار نشده و در مکان های نامناسب اقامت می کنند تصریح کرد.

 

 انتهای پیام/

 

 

 

کد خبر : 2445
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.