امام جمعه کیش گفت:  تقویت اعتماد مردم از مطالبات رهبر معظم انقلاب از دولت سیزدهم بوده که جمعه های خدمت، حرکت دولت گام مهمی در تقویت و تعمیق این اعتماد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار از ایرنا، حجت اسلام احمد حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره کیش اظهار داشت: تقویت اعتماد مردم به منزله این نیست که تاکنون در نظام اسلامی در این راستا گام نهاده نشده بلکه برعکس این از شعارهای انقلاب و نظام بوده و همواره شاهد تحقق عدالت بعد از انقلاب هستیم اما هنوز فاصله زیادی تا نقطه مطلوب مانده است.

وی با بیان اینکه اگر در راستای اهداف و شعارهای نظام و انقلاب اسلامی در راستای تقویت و تعمیق این مهم گام برداشته نشود، این کاستی تبدیل به گسست های فرهنگی و اجتماعی بین حاکمیت و مردم می شود افزود: جلوگیری از این عقب ماندگی تنها از مسیر رفع تبعیض عبور می کند.

امام جمعه کیش یادآور شد: اصلاح قوانین فساد زا، تقویت قوانین فساد زاد، انتصاب مدیران ضدفساد، حضور مستمر در بین مردم و پرداختن به فوریت های خدمتی از جمله مواردی است که دولت سیزدهم مردم و انقلابی می تواند با تکیه بر آنها موجبات تقویت اعتماد عمومی را فراهم کند.

وی اضافه کرد: دولت موظف است با بررسی های کارشناسی هر قانونی که روزنه فساد در کشور ایجاد می کند را اصلاح و در کنار قوانین ضد فساد را نیز برای برخورد بهتر و سریعتر با متخلفان را تقویت کند.

حجت الاسلام حسن زاده یادآور شد: همچنین از دولت انتظار می رود در گام بعدی خود از مدیران ضد فساد که دوری از مماشات و چشم پوشی را سرلوحه خود قرار داده اند به بهترین نحو استفاده کند.

وی گفت: همچنین حضور مستمر در بین مردم از دیگر راهکارهای افزایش اعتماد عمومی بوده که نمونه های آن را در روز های جمعه در سفرهای استانی رییس جمهور به نقاط مختلف کشور با عنوان  جمعه های خدمت دولت سیزدهم می بینیم.

وی با تاکید بر استمرار این سفرها از سوی رییس جمهوری و هیات دولت اظهار داشت: البته این سفرها در کنار استمرار، تعمیق و گسترش باید به نتایج راهگشا و مثمر ثمر منتج شود.

واردات سریع واکسن نمونه بازر پرداختن به فوریت های خدمتی است

امام جمعه کیش گفت: پرداختن به فوریت های خدمتی و به کارهایی که حال مردم را خوب می کند از دیگر راهکارهای افزایش اعتماد عمومی بوده که اقدام دولت برای واردات سریع واکسن کرونا از نمونه های بارز و ارزشمند دولت در این راستا است.

تکلیف مناطق آزاد مشخص شود

وی یادآور شد: از رییس جمهور و تیم اقتصادی وی درخواست می کنیم به سرعت تکلیف مناطق آزاد را با تعیین دبیر شورای مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی روشن کنند تا این مناطق به عنوان دروازه های اقتصادی به کشورهای بین المللی از سردرگمی بیرون بیاورد.

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه در تعیین این شخص نیز باید شاخص های مختلفی مد نظر قرار بگیرد افزود: با توجه به اینکه در گذشته جایگاه دبیر شورای مناطق آزاد تنزل یافته انتظار می رود رییس جمهوری با استفاده از اختیارات خود ابتدا جایگاه این مامور را افزایش دهد تا دبیر این مناطق بتواند با اختیار بیشتری در راستای رفع مشلاکت گام بردارد.

وی افزود: همچنین انتصاب فردی دارای اعتماد قوی، داشتن تفکر اسلامی، باورهای اسلامی، اجتماعی و فرهنگی، فساد ستیزی، باورمند به مدیریت علمی از لازمه های برون رفت مناطق آزاد تجاری از مشکلات است.

حال مردم کیش خوب نیست

امام جمعه کیش با بیان اینکه جمعه های خدمت نیز در جزیره برای رفع مشکلات راه اندازی شود افزود: هم اکنون در حوزه مسکن به ویژه بخش اجاره نشینی حال مردم کیش خوب نیست دولتمردان باید بتوانند در این حوزه با یک حرکت جهادی تحرک ایجاد کنند.

وی همچنین بازگشایی مدارس را دیگر محور خطبه های خود اعلام کرد و با تبریک این ایام به معلمان و دانش آموزان اظهار داشت: امسال نیز مجبور هستیم به علت شرایط کرونایی اموزش ها را به صورت فضای مجازی دنبال کنیم.

حسن زاده افزود: در کنار این چالش ها، بخش آموزش و پرورش کیش همواره با چالش های مختلفی از جمله کم بودن سرانه آموزشی دست و پنجه نرم می کند که لازم است این موارد بدور از بروکراسی اداری مرتفع شود.

دفاع مقدس مظهر تکلیف و حکمت است

امام جمعه کیش با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: اگر به این دفاع خوب نگاه کنیم در می یابیم که مظهر حماسه، معنویت، دینداری و ایثار و از خود گذشتگی و ایستادگی و مایه ایثار و وحدت و مظهر تکلیف و حکمت است.

وی افزود: دفاع مقدس متعلق یه برحه زمانی خاصی نیست که تمام شده باشد بلکه یک گنجینه ای مر از حماسه و معنویت و آرمان خواهی است که باید از دستبرد و تحریف آن جلوگیری کنیم به عنوان یک گنجینه آن را به آیندگان برسانیم.

اندیشه مهمترین ملاک تعیین کننده در آرامش زندگی بشری است

خطیب جمعه کیش در خطبه اول با اشاره به بحث خود در خطبه های هفته گذشته در خصوص اصول زندگی همراه با آرامش گفت: برای اینکه یک زندگی خوب مطلوب و پر آرامش داشته باشیم نیاز داریم که یک سری اصول از جمله گذشت، همکاری، توجه به دیگران و رضایت از زندگی را در زندگی خود رعایت کنیم.

وی افزود: اصل رضایت از زندگی در بین این اصول از مهمترین ها است و اگر این اصل مهم را در زندگی خودمان رعایت نکنیم هیچ وقت به آرامش مورد نظر در احکام اسلامی و بهداشت روانی مورد نظر دانشمندان علم روانشناسی دست نمی یابیم.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به اینکه اصل رضایت از زندگی به داشته های معنوی و مادی وابسته است یاد آور شد: داشته های معنوی از جمله اعتقاد به قیامت و معاد، اعتقاد به اصول و فروع دین برای رسیدن به این مهم از اهمیت بالاتری نسبت به داشته های مادی است.

وی اظهار داشت: انسان آنگونه که می اندیشد زندگی می کند و بنابراین برای داشتن یک زندگی با آرامش نیاز داریم که در تفکر خود به بهترین ها بیندیشیم و تمام داشته های خود را در کنار هم برای زندگی متعالی خود ببیند.

خطیب جمعه جزیره کیش اضافه کرد: با رجوع به زندگی از بزرگان جامعه در می یابیم که بسیاری از آنان از زندگی مادی مناسبی برخوردار نبودند اما آنان توانستند اندیشه و توجه خود به داشته های معنوی،  یک زندگی پر از آرامش را ایجاد کنند.

وی افزود: با توجه به‌ احادیث قدسی نیز تاکید شده که دنیا محل آسودگی کامل انسان نیست و همراه با مشکلات و غصه ها  سپری می شود و خداوند آسودگی خاطر در زندگی را در بهشت قرار داده است.

 

کد خبر : 2585
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.