رئیس اداره تعزیرات کیش از برخورد شدید و قاطع با قاچاقچیان کالا و ارز در جزیره کیش خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حسین طالبی رئیس اداره و رِئیس شعبه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز کیش  در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: تعزیرات حکومتی کیش از ابتدای مهرماه سال 99 در جزیره کیش علیرغم عدم تمایل سازمان منطقه آزاد کیش در جزیره کیش شروع بکار کرد .

وی افزود: این اداره دارای سه شعبه رسیدگی به کالا و خدمات، هیات رسیدگی به تخلفات صنفی و شعبه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز است که به دلیل عدم همکاری سازمان منطقه آزاد کیش شعبه کالا و خدمات نیمه فعال بوده  و شعبه هیات صنفی نیز غیر فعال است و بر همین اساس فعالیتی درخصوص ورود به موضوع  گرانفروشی بصورت موثر در سطح جزیره ازسوی این اداره  انجام نمی گیرد و همکاری درمراجعات حضوری از سوی کیشوندان محترم را در خصوص اعلام شکایت کتبی موارد گرانفروشی و سایر تخلفات  صنفی می طلبد.

رئیس اداره تعزیرات کیش تاکید کرد: البته مذاکرات لازم جهت حل این موضوع با سازمان منطقه آزاد کیش در حال انجام بوده و انتظار همکاری بیشتر در این خصوص  از جمله معرفی نمایندگان سازمان منطقه آزاد  و اتحادیه های مربوطه جهت حضور در هیات صنفی این اداره  و معرفی نمایندگان سازمان مذکور جهت اجرای گشت های مستمر هفتگی وجود دارد که درصورت تحقق این همکاریها اطلاع رسانی آمار عملکرد همکاریها همه ماه از سوی این اداره به اطلاع کیشوندان محترم رسیده و آثار برخورد با متخلفین  گرانفروشی در سطح جزیره برای عموم ساکنین جزیره ملموس خواهد بود.

 وی افزود: علیرغم موارد مذکور تعزیرات حکومتی کیش در حوزه بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز به وظایف سازمانی خود عمل نموده و درطول یکسال گذشته به  پرونده قاچاق سوخت 15 شناورسبک ونیمه سنگین  با سوخت بالغ بر 150000 لیترگازوئیل  رسیدگی انجام گرفته وبا صدور حکم قضایی علاوه بر برگشت سوخت های قاچاق مذکور به شبکه توزیع؛ مجرمین به پرداخت  36/139/175/520 ریال جزای نقدی ( جریمه ) محکوم گردیده و جریمه ها وصول شده اند .

طالبی در ادامه بیان کرد: در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز به 14 فقره پرونده رسیدگی شده است که در این خصوص قاچاقچیان به پرداخت  9/285/069/368ریال محکوم گردیده و نسبت به پرداخت جریمه های مذکور به خزانه کل اقدامات لازم انجام گرفته است .

رئیس شعبه قاچاق کالا و ارز کیش در پاسخ به سوالی در خصوص دستگیری قاچاقچیان احشام در کیش  نیز توضیح داد: اشخاصی بطور هماهنگ شده  در دریا بصورت  عمده اقدام به قاچاق احشام ازجمله گوسفند به کشورهای عربی سواحل خلیج فارس می نمایند که با هوشیاری نیروهای جان برکف دریابانی اخیرا این محموله بالغ بر حدود  2000 راس گوسفند با ارزش تقریبی هشتاد میلیارد ریال با یک شناور سنگین ( لند ینگ کرافت)  در آبهای ساحلی کشورمان توقیف گردید؛ که با دستور قضایی این شعبه متهمین در این خصوص به تعداد 8 نفر دستگیر و همچنین با دستور قضایی احشام عینا جهت تشریفات قانونی به سازمان اموال تملیکی جهت کشتارو توزیع در نهادهای حمایتی ازجمله مابین مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)  و بهزیستی استان ارسال و  تحویل شده و موضوع تخلفات و جرایم متهمین نیز دراین خصوص درحال رسیدگی می باشد.

 در خاتمه لازم به ذکر است که سامانه  www.t135.ir  سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص تخلفات مربوط به تعزیرات حکومتی در حوزه جزیره کیش آماده دریافت شکایت های مردمی از سراسر کشور بوده و کیشوندان محترم می توانند بصورت حضوری نیز شکایت خود را به تعزیرات حکومتی کیش اعلام نمایند .

کد خبر : 2588
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.