امام جمعه اهل سنت کیش با گرامی داشت هفته دفاع مقدس آرامش، آسایش و آبادانی امروز ایران اسلامی را مرهون 8 سال دفاع مقدس برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار،، در آستانه ورود به گرامی داشت هفته دفاع مقدس، فرمانده سپاه کیش، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کیش و هیئت همراه با امام جمعه اهل سنت کیش دیدار و گفتگو کردند.

شیخ یعقوب شمس در این دیدار با بیان اینکه آزادی و آرامش و آبادانی امروز کشور مرهون از خودگذشتگی، تلاش و فداکاری های رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس است تاکید کرد: در طول تاریخ کشور ایران شاهد جنگ های بسیاری بوده اما تنها در دفاع مقدس است که حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان نیافتاد.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان حاضر در دفاع مقدس، شهید، جانباز و یا سال ها اسیردشمن شده اند افزود: ما امروز وارث شهدا و همه رشادت ها و دلیر مردی های آنان هستیم که باید یاد و خاطره آن ها و تلاش هایشان برای حفظ ایران اسلامی را به نسل های آینده منتقل کنیم.

امام جمعه اهل سنت کیش با یادآوری خاطره تشییع پیکرهای شهدای گمنام مسجد امام حسن (ع) گفت: به یاد دارم که سیل عظیمی از مردم کیش در مراسم حضور یافتند و همه حرفشان این بود که مگر می شود در مراسم کسانی که با همه وجود برای دفاع از کشور جان و مال خود را هدیه کردند حضور نداشت و به آنان افتخار نکرد.

وی با بیان اینکه خود را یک بسیجی می دانم تصریح کرد: من خود را از بسیج می دانم و هر زمان که فراخوانده شده ام لبیک گفته ام و همچنین هر جا نیاز به حمایت و پشتیبانی بسیج برای آبادانی کشور و جزیره و خدمات رسانی به مردم وجود داشت و از بسیج درخواست شد همواره جوانان بسیجی پای کار بودند.

شیخ یعقوب شمس، همدلی، همراهی و وحدت اهل تسنن و شیعیان جزیره کیش را مثال زدنی برشمرد و افزود: جزیره کیش اگر چه شهر کوچکی از ما از همه اقوام ایرانی در آن سکونت داشته و در کنار هم با همدلی و وحدت زندگی می کنند.

وی با اشاره به ارتباط و تعامل بی نظیر ائمه جمعه اهل سنت و تشیع کیش نیز بیان کرد: این ارتباط و تعامل به حدی خوب وقوی است که در مسائل مختلف با یکدیگر مشورت کرده و در مسائل مهم تعامل بالایی داریم.

امام جمعه اهل سنت کیش در برابر هجمه هایی که به کیش از سوی افراد مختلف صورت می گیرد مردم کیش را انسان های فرهیخته، نجیب، قانونمند و متدین برشمرد و خاطر نشان کرد: کیش روزانه شاهد ورود تعداد کثیری از گردشگران است که در میان آن ها تعداد انگشت شماری هستند که شاید به قوانین و مقررات و دستورات دینی پایبند نباشند اما مردم کیش را به خوبی می توانید در مراسم های مذهبی و ملی پای کار ببینید که شاید در دیگر شهرها این حضور به نسبت جمعیت کیش کمتر دیده شود.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 2594
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.