ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در کیش با 30 عنوان ویژه برنامه و شعار « ما مقتدریم» به مناسبت گرامی داشت 8 سال دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان این دوران اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، در این نشست سرهنگ محمد میرزاده فرماننده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس یکی از مهمترین ویژگی های انقلاب اسلامی را شکل گیری آن بر پایه اسلام برشمرد و افزود: انقلاب اسلامی بر پایه اسلام و دفاع از حقوق مردم و مظلومین شکل گرفت و تبدیل به یک گنجینه بزرگ تاریخی شد.

وی با تاکید بر اینکه با رهبری امام راحل(ره)،  اخلاص و حضور فعال مردم در صحنه،  تهدیدها به یک فرصت بزرگ بدل شدند افزود: انقلاب متعلق به اقشار مختلف مردم بود و همه از کوچک و بزرگ، مرد و زن و پیرو جوان برای دفاع از انقلاب به صحنه آمدند.

میرزاده با اشاره به تغییر رویکرد جنگ پس از دفاع مقدس از جنگ سخت به جنگ های نرم ( جنگ اقتصادی، فضای مجازی و رسانه، بیولوژیک و جنگ فرهنگی) اظهار کرد: ملت بزرگ ایران توانست با رشادت ها و دلیر مردی انسان های پاکی که جان خود را برای عزت و افتخار میهن از دست دادند امروز تجربیات ارزشمندی برای برخورد با جنگ های ترکیبی دشمنان داشته باشد و از آن ها هم سربلند بیرون آمده و پیام دفاع مقدس را به نسل های بعدی انتقال دهد.

رضا اردلان مدیر امورو فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با اشاره به مصادف شدن ایام اربعین ودفاع مقدس و با اشاره اینکه برنامه های فرهنگی و متنوعی از سوی تمامی ادارات، سازمان ها و نهادهای کیش در کنار برنامه منسجم بسیج کشوردر راستای گرامی داشت یاد و خاطره 8 سال دفاع مقدس تدارک دیده شده است تاکید کرد: ویژه برنامه های یاد شده با عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدای گمنام جزیره کیش از ساعت 8 صبح روز پنج شنبه اول مهر ماه با شعار « ما مقتدریم » آغاز شده و تا 7 مهرماه ادامه خواهد داشت.

 سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده انتظامی ویژه کیش نیز در این نشست خبری با بیان اینکه دفاع مقدس موجب تثببیت نظام و انقلاب اسلامی شد افزود: دشمنان پس از پیروزی انقلاب در تلاش بودند تا با تحمیل جنگ از سوی رژیم عراق و حمایت استکبار جهانی انقلاب نوپای ایران را نابود کنند اما با رهبری امام راحل( ره) و حضور مردم در صحنه و دفاع مقدس نقشه های آنان  نقش بر آب شد.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی با تمام وجود و توان در کنار دیگر نیروهای مسلح در دفاع از کشور و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی حضور یافت و شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کرد که امروز مایه افتخار و مباهات نیروی انتظامی و کشور است.

جمالی دفاع مقدس را دانشگاهی برشمرد که فرهنگ رشادت، ایثار و فداکاری را به جوانان و نسل های بعد خواهد آموخت و افزود: فرزندان ما باید کسانی را که در این دفاع مقدس حضور داشتند بشناسند و بدانند که از کجا به کجا رسیده ایم و باید امروز قدر دان همه آنان باشیم.

فرمانده انتظامی ویژه کیش بخش اعظم اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه و جوانان از رویدادهای دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان، شهدا و ایثارگران را از وظایف بزرگ و مهم اصحاب رسانه برشمرد.

سرهنگ توسلی جانشین فرمانده پایگاه پدافند هوایی کیش نیز در این نشست به برگزاری ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس با توجه به روز شمار ارائه شده و برنامه های ویژه پرسنل و خانواده های مستقر در پدافند هوایی کیش اشاره کرد.

برپایی نگارخانه عکس دفاع مقدس در مبادی ورودی جزیره، پادکست و مارش های نظامی در بندر و فرودگاه کیش، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری برنامه های گفتگو محور در صدا و سیمای مرکز کیش، مسابقات کتابخوانی، دیدار با خانواده شهدا، مسابقه نامه ای به یک شهید، تبلیغات محیطی در سطح جزیره، افتتاح نمایشگاه عکس دفاع مقدس، اجرای نمایش خیابانی« جای پای فرهاد، اکران فیلم سینمایی نفوذی با حضور عوامل فیلم، اجرای تئاتر نامه هایی به دخترم سهراب، شب آواهای ماندگار دفاع مقدس، آیین خاطره گویی، شب عکاسان دفاع مقدس، ویژه برنامه گرامی داشت سالروز شکست حصر آبادان، از جمله برنامه هایی است که در هفته دفاع مقدس در جزیره کیش برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 2595
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.