رئیس اداره پست کیش با اشاره به اینکه شاخص توسعه یافتگی هر اداره پست به شاخص ترافیک مرسولات پستی باز می گردد از ورود148 هزار مرسوله پستی از ابتدای سال تاکنون به کیش خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، جمال حسن زاده در نشست خبری به مناسبت گرامی داشت هفته پست با تبریک روز پست با ارائه گزارشی از عملکرد اداره پست کیش از ابتدای سال تاکنون از افزایش ترافیک مرسولات وارده به جزیره به میزان 40 درصد خبرداد و اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور و افزایش دریافت خدمات اینترنتی، تقاضای خدمات پستی نیز افزایش چشمگیری داشت.

وی افزود: با وجود اینکه بسیاری از ادارات و مراکز در ایام کرونا تعطیل بود همکاران ما به منظور رفاه حال مردم در ادارات پست سراسر کشور بیش از گذشته خدمات ارائه کردند ودر این راه بسیاری از همکاران به کرونا مبتلا شده و تعدادی نیز جان باختند و پست از این آزمون سربلند بیرون آمد.

حسن زاده میزان ترافیک مرسولات پستی را درهر مرکز شاخص توسعه یافتگی آن برشمرد و افزود: در کشوری مانند سوئیس به ازاء هر نفر 700 مرسوله پستی جابجا می شود که نشان از توسعه یافتگی خدمات پست در این کشور دارد.

وی ادامه داد: براساس آمارهای موجود میانگین جهانی خدمات پستی به ازاء هر نفر 50 مرسوله و در ایران به ازاء هر نفر 8 مرسوله پستی است که در کیش این میزان در سال گذشته کمتر از 2 مرسوله  صادره  به ازاء هر نفر بوده که این میزان برای کیش که به عنوان شهری تجاری و گردشگری از آن نام برده می شود زیبنده نیست.

رئیس اداره پست افزود: لازمه ارسال مرسولات صادراتی از کیش ایجاد زمینه های آن است تا فاصله معنا دار بین سرانه پست در کیش و میانگین کشوری جبران شود.

وی زمان بر بودن رسیدن مرسولات پستی به کیش از دیگر شهرهای کشور را یکی از مشکلات پست کیش در سال گذشته عنوان کرد و افزود: یک مرسوله برای رسیدن به کیش باید مسیرهای متعددی به صورت زمینی طی می کرد و این موضوع علاوه بر زمان بر بودن موجب اسیب دیدن ومخدوش شدن لفافه های مرسولات می شد که با برگزاری نشست های متعدد، از تیرماه سال جاری مرسولات پستی از تهران از مسیر هوایی ارسال می شود.

حسن زاده تاکید کرد: با تغییر رویه ارسال، مرسولات پستی کیش درکمترین زمان ( حداقل 48 و حداکثر72 ساعت) و بهترین شرایط به دست کیشوندان می رسد که موجبات رضایتمندی بیشتر آنان را فراهم ساخته است.

وی به افزایش 40 درصدی استقبال مردم از خدمات پستی از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته افزود: از ابتدای سال تاکنون 148 هزار فقره مرسولات پستی وارده به کیش و 36 هزار فقره مرسولات صادره از کیش صورت گرفته است.

رئیس اداره پست کیش ارسال مرسولات پستی از کیش را یکی از مشکلاتی برشمرد که کیشوندان با آن دست به گریبان هستند و افزود: جلسات متعددی با مسئولان برگزار شد و حتی حاضر شدیم این رویکرد را به بخش خصوصی بسپاریم و ارزیاب گمرک نیز در محل پست مستقر شود اما به دلیل عدم وجود برخی زیرساخت ها و نیروی انسانی لازم تا به امروز این امر مهم محقق نشده است.

وی ایجاد بخش ارسال مرجوعی را یکی از اتفاقات مثبت خواند و افزود: با رایزنی های صورت گرفته باجه پست کیش در بندرگاه مستقر شده است تا بخشی از مشکلات مردم در ارسال مرسولات پستی به خارج از کیش با کمترین هزینه و سرعت بالا انجام شود که باید از همکاری مدیرکل گمرک و معاونین این مجموعه تقدیر کرد.

به گفته حسن زاده در راستای کاهش فاصله زمانی مبادلات استانی پست هوایی بندرعباس به کیش نیز در روزهای شنبه و دوشنبه هر هفته انجام می شود.

راه اندازی پست ویژه از دیگر اقدامات مثبت پست درجزیره کیش است که رئیس اداره پست کیش به آن اشاره کرد و افزود: با ارائه این خدمت، کیشوندان برای ارسال پاکت های پستی نیاز به مراجعه به اداره پست ندارند و با تماس تلفنی همکاران ما به منزل آنان مراجعه و پاکت پستی آن ها را تحویل گرفته و ارسال می کنند.

کافه تمبر از دیگر خدمات اداره پست کیش است که در هفته پست راه اندازی خواهد شد تا تمبر به عنوان یک میراث فرهنگی کشور بار دیگر احیاء شود.

افزایش تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در مرکز پست به منظور افزایش ساختارهای خدمات رسانی به مردم از دیگر اقدامات رئیس اداره پست کیش طی مدت زمان تصدی این مسئولیت است که حسن زاده به آن اشاره کرد و افزود: افزایش جایگاه تجزیه مبادلات به عنوان یک بخش مهم در خدمات پستی از نیازهای ضروری پست کیش بود که با تغییرات مناسب در ساختارهای موجود این مشکل تا میزان بسیاری مرتفع شد.

وی افزود: با ایجاد فضای لازم برای تجزیه و مبادلات مرسولات پستی عملیات تفکیک، بسته بندی و توزیع در شرایط مطلوبتری قرار گرفت و مشکلات در این حوزه به حداقل رسید.

رئیس اداره پست کیش خاطر نشان کرد: با توجه به تغییرات ساختاری بسیاری که امروزه در نحوه دریافت خدمات از سوی مردم صورت گرفته به ویژه افزایش گرایش مردم به خرید و فروش اینترنتی، میزان فعالیت ها و تلاش های همکاران در ادارات پست نیز افزایش یافته و برای دریافت هر چه بیشتر و بهتر خدمات نیاز به همیاری و همکاری همه مردم وجود دارد تا مشکلات جزیره کیش به حداقل کاهش یابد.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که شبکه سراسری پست به عنوان یک زیرساخت ارزشمند ارتباطی در ایران، الزامی برای تسهیل جریان ارتباطات بین دستگاه‌های مختلف و مردم است و نبود آن در بستر نظام اجتماعی بسیاری از فعالیت‌های مهم اقتصادی، تجاری، فرهنگی، ارتباطی، سیاسی، صنفی و اطلاع‌رسانی را با اختلالات جدی روبرو خواهد کرد.

همچنین نظام عرضه و تقاضای کالا و خدمات آنلاین در بستر فضای وب در سال‌های اخیر توسعه قابل توجهی پیدا کرده و استقبال کم‌نظیر مردم از شبکه‌های عرضه و تقاضا به رغم تمام مشکلات امنیتی احتمالی که به صورت روزانه کاربران را تهدید می‌کند، باعث شده تا وجهه اقتصادی پست به عنوان یک تسهیلگر نظام عرضه و تقاضای آنلاین برجسته‌تر شود.

در جزیره کیش به عنوان یک شهر گردشگری و تجاری نیاز است تا مسئولان کشور شرایط بهتری برای خدمات رسانی و امکان ارسال مرسولات پستی فراهم سازند تا کسب و کارهای جزیره کیش نیز در این بستر رونق یابد.

 

کد خبر : 2643
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.