سومین جشنواره شادی و نشاط آی مت با حضور بیش از 900 نوآموز و خانواده های آن ها در جزیره کیش در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، بیش از 900 کودک و خانواده هایشان از سراسر کشور در سومین جشنواره شادی و نشاط « آی مت» شرکت می کنند.

بنابر این گزارش، طرح آی مت (I-Maths) آموزش مقدمات مفاهیم پایه ای ریاضی به شیوه شعر، قصه گویی و بازی است و هدف اصلی این طرح آشنایی غیر مستقیم کودکان با مفاهیم اولیه است

آی مت علاوه بر غنی سازی محیط آموزشی و پویایی آن (به صورت تعاملی با نیازهای متفاوت هر کودک و نه آموزش استاتیک)، ضمن کاهش اضطراب ریاضی کودکان و افزایش مهارت های شناختی آنان، از روش پلکانی بهره می برد که طی آن آموزش ها علاوه بر چینش ساده به مشکل، آموزش های قبلی را نیز پوشش داده و کودک بدون هیچ گونه احساس فشار و یا دلزدگی، مطالب ساده و پیشرفته ریاضی را از طریق بازی، داستان، شعر و نمایش هایی که اکثرا خودش بازیگر آن است می آموزد.

بر پایه این گزارش، این جشنواره براساس متد «آی مت» بر پایه ریاضیات برای کودکان و به‌منظور تقویت و ارتقای مهارت‌های پایه است.

مهارت‌هایی همچون مشاهده، تفکر خلاق، قدرت استدلال و کشف خلاقیت بر پایه بازی و سرگرمی.

ایجاد محیطی برای شادی و نشاط  کودک یکی از مسائل اساسی در جامعه امروز است و با آمیخته شدن با اهدافی همچون تلاش برای آموزش مهارت‌های زندگی  به تکمیل ساختار مغز کودک می‌انجامد.

وقتی فردی مغز تکامل یافته ای داشته باشد انسانی موفق و توانمند در جامعه خواهد بود؛ از همین رو درصورتی که والدین آگاهی‌هایشان را فراموش کنند و با ناآگاهی‌های کودکانشان همراه شوند می‌توانیم فرزندانی خلاق و توانمند برای آینده آماده کنیم.

سیستم خلاقیت‌یابی و مهارت‌افزایی بر مبنای ریاضیات برای کودکان ۳تا۷سال مهارت های شناختی رشد کودک را افزایش می‌دهد و آنان را برای ورود به دوران رسمی آموزش، آماده می‌کند.

رقابت‌های «آی مت» در جزیره کیش امروز 26 دی ماه در رستوران بزرگ پدیده کیش با حضور بیش از 900 نوآموز به همراه خانواده های آنان در سه بخش با محوریت شادی و نشاط و آموزش های علمی برگزار می شود.

نشست خبری این رویداد 26 دی ماه ساعت 15 با حضور اصحاب رسانه در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود.

اختتامیه این فستیوال نیز روز جمعه27  با حضور نوآموزان به همراه خانواده، جمعی از مسئولان کشوری و محلی در تالار شهر جزیره کیش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

 

کد خبر : 1868
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.