مدیرعامل موسسه عطرک بااشاره به حضور بیش از 900 نوآموز در آزمون رقابت های جهانی آی مت در کیش گفـت: بیش از 3 هزار اشتغال پایدار توسط این موسسه ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، مسعود زاده باقری در این نشست خبری که با حضور مدیران استان و شهرستانی موسسه عطرک و اصحاب رسانه جزیره در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد با تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلامی سپهبد سردار سلیمانی اظهار کرد: سیستم آموزشی آی مت در سراسر کشور نمایندگی فعال دارد و توانسته است با ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از 3 هزار نفر از هموطنان مسیر صحیحی را طی کند.

اشتغالزایی پایدار برای 3 هزار جوان ایرانی

وی با اشاره به گستردگی فضای فعالیت این موسسه با روش آموزش مفاهیم پایه برای کودکان 3 تا 7 ساله در سراسر کشور تا محرومترین نقاط  افزود: به گفته مسئولان کشور برای ایجاد یک شغل پایدار در کشور نیاز است تا هزینه ای بالغ بر 350 میلیون تومان در نظر گرفته شود و امروز ما توانسته ایم در این موسسه به تعداد 3 هزار نیروی جوان امنیت شغلی داده و فضای کسب و کار فعال و پایدار ایجاد کنیم که از این نظر به خود می بالیم و افتخار می کنیم که در این راه قدم برداشته ایم.

وی با اشاره به اینکه موسسه عطرک حامی شیرخوارگاه های کشور را تحت پوشش داشته و آموزش ها را به صورت رایگان به کودکان این موسسات ارائه می کند افزود: ما تمامی شیرخوارگاه های کشور را تحت پوشش آموزش رایگان قرار داده ایم مگر موسساتی که خود راغب به دریافت خدمات از ما نبوده اند.

غنی سازی محیط آموزش و آماده سازی کودکان

زاده باقری با اشاره به اینکه هدف از آموزش به روش آی مث غنی سازی محیط آموزش و آماده سازی کودکان برای ورود به دنیای فرداست افزود: از دیگر اهداف این موسسه می توان به تعمیق پژوهش و آموزش همراه با کیفیت بخشی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: بسیاری از دانشجویان دکتری و فوق لیسانس پایان نامه های خود را با تحقیق و پژوهش در این سیستم ارائه کرده و موفق نیز بوده اند در همین راستا اگر دانشجویان دیگری در رشته های علوم تربیتی، مدیریت آموزشی و روانشناسی تمایل به ارائه پایان نامه در موضوعات مرتبط با موسسه باشند این مرکز از نظر مادی و معنوی آماده حمایت از آن هاست.

ارتقاء کیفیت سرمایه گذاری برای آینده

مدیرعامل موسسه عطرک رمز موفقیت این موسسه را سرمایه گذاری در کیفیت آموزش برشمرد و افزود: آنچه برای ارتقاء بخشی به کیفیت صرف می شود هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری و ساخت پلی به سوی موفقیت است.

وی با اشاره به آموزش مداوم کادر آموزشی موسسه ادامه داد: تلاش می کنیم این مقوله را به بهترین شکل انجامداده و به صورت مداوم دوره های دانش افزایی برگزار می کنیم تا شاهد موج توانمندی مدرسان و موفقیت آنان باشیم.

زاده باقری التزام به مبانی اخلاقی را از مهمترین موارد در این موسسه عنوان کرد و افزود: موسسه با ایجاد معاونت فرهنگی اجتماعی در این حوزه به ویژه مبحث حجاب وعفاف به دانش افزایی در بخش آموزش از نگاه دین و دیدگاه اسلام تاکید داشته و دارد و در این مسیر گام های اساسی برداشته است.

وی در خصوص برگزاری سومین جشنواره جهانی شادی و نشاط آی مت در جزیره کیش نیز اظهار کرد: دو دوره گذشته در کشور مالزی برگزار شد که با توجه به ظرفیت های جزیره کیش که مورد تایید کشورهای شرکت کننده در رویداد بودند کیش به عنوان محل برگزاری سومین دوره برگزیده شد و بیش از 20 کشور آمادگی خود را برای حضور در این رقابت ها اعلام کردند که متاسفانه با اتفاقاتی که درکشور به وجود آمد و ناامنی هایی که آمریکا ایجاد کرد کشورهای مورد نظر انصراف خود را اعلام کردند.

مدیرعامل موسسه عطرک افزود: اما با توجه به علاقمندی حضور برخی کشورها در این رقابت ها، این حضور به صورت آنلاین اتفاق افتاد و برخی کشورها از این طریق درآزمون شرکت کردند.

وی اهداف برگزاری جشنواره به صورت بین المللی را ایجاد شادی و نشاط برای کودکان، ارتباط بیشتر کودکان ایرانی با کودکان کشورهای دیگر جهان و افزایش تفکر خلاق برشمرد و از همکاری سازمان منطقه آزاد کیش در برگزاری این رویداد جهانی که موجب شد بیش از 2500 نفر از هموطنانمان میهمان جزیره کیش در این بازه زمانی باشند تقدیر کرد.

رویدادی جهانی به صورت آنلاین در کیش

محمد مجتبی کامل منش، رئیس کمیته علمی آی مت نیز در این نشست با اشاره به حضور حدود یکصد نوآموز خارجی به صورت آنلاین در این رقابت ها اشاره کرد و افزود: شرکت آنلاین این تعداد از کودکان دراین رقابت ها بزرگترین رویدادی بود که به این شکل انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق می تواند تجربه جدید و جالبی باشد افزود: گاه به اینکه تجربیاتی با استفاده از رویدادها و برنامه های خارجی شکل می گیرد گله هایی می شود اما نیاز است که بدانیم در دنیا چه رویدادهایی صورت گرفته و با بومی سازی آن ها بتوانیم در مسیر رشد و تعالی کشور قدم برداریم.

رئیس کمیته علمی آی مت تاکید کرد: این برنامه بومی سازی و با ارزش ها و ملاحظات داخلی متناسب شده و امروز بیش از 50 هزار نفر از کودکان ایرانی با استفاده از این روش مفاهیم پایه ریاضی را آموزش می بینند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه اخبار کیش در رابطه با کاربردی بودن این سیستم آموزشی نیز افزود: آی مت یک دوره رسمی آموزشی نیست بلکه در خدمت آموزش رسمی است و به یادگیری کودکان کمک می کند.

کامل منش با بیان اینکه دوران یپش از دبستان دوران طلایی یادگیری است که می توان از آن به خوبی استفاده کرد تاکید کرد: با وجود مشکلاتی که درسیستم آموزشی پیش دبستانی وجود دارد این روش توانسته است خلاء های موجود را پر کرده و مفاهیم پایه درس ریاضی را که در دوران دبستان کودکان با یادگیری مشکل دارند از بین برده و ترس از ریاضی کودکان را برطرف کند.

وی با بیان اینکه بررسی های علمی در خصوص دوره های پس از گذراندن آی مت و عبور از این دوره های به صورت رسمی صورت نگرفته است اما بازخوردی که دریافت شده و معلمان ابتدایی از کار کودکان آی مت نسبت به دیگر دانش آموزان اظهار رضایت کرده اند نشان می دهد که این روش توانسته است موفقیت های لازم در امر آموزش را به خوبی طی کند.

رئیس کمیته علمی موسسه عطرک با اشاره به تدوین دوره هایی برای سال های دبستان مدرک گرایی را از مواردی برشمرد که به آموزش های اساسی و درک مفاهیم ختم نمی شود و اضافه کرد: مهم آموزش ودرک مفاهیم است که متاسفانه به آن کمتر توجه شده و همه به دنبال مدرک هستند در حالیکه در بسیاری موارد از درک مسائل دچار مشکل هستند.

وی خاطرنشان کرد: با گذراندن هر دوره یک گواهی و در نهایت پس از پایان دوره ها گواهی نامه بین المللی به دانش آموزان مرکز ارائه می شود.

آی مت چیست؟

طرح آی مت (I-Maths) سیستم آموزش مقدمات مفاهیم پایه ای ریاضی به شیوه شعر، قصه گویی و بازی است و هدف اصلی این طرح آشنایی غیر مستقیم کودکان با مفاهیم اولیه است

آی مت علاوه بر غنی سازی محیط آموزشی و پویایی آن (به صورت تعاملی با نیازهای متفاوت هر کودک و نه آموزش استاتیک)، ضمن کاهش اضطراب ریاضی کودکان و افزایش مهارت های شناختی آنان، از روش پلکانی بهره می برد که طی آن آموزش ها علاوه بر چینش ساده به مشکل، آموزش های قبلی را نیز پوشش داده و کودک بدون هیچ گونه احساس فشار و یا دلزدگی، مطالب ساده و پیشرفته ریاضی را از طریق بازی، داستان، شعر و نمایش هایی که اکثرا خودش بازیگر آن است می آموزد.

بر پایه این گزارش، این جشنواره براساس متد «آی مت» بر پایه ریاضیات برای کودکان و به‌منظور تقویت و ارتقای مهارت‌های پایه است.

مهارت‌هایی همچون مشاهده، تفکر خلاق، قدرت استدلال و کشف خلاقیت بر پایه بازی و سرگرمی.

ایجاد محیطی برای شادی و نشاط  کودک یکی از مسائل اساسی در جامعه امروز است و با آمیخته شدن با اهدافی همچون تلاش برای آموزش مهارت‌های زندگی  به تکمیل ساختار مغز کودک می‌انجامد.

وقتی فردی مغز تکامل یافته ای داشته باشد انسانی موفق و توانمند در جامعه خواهد بود؛ از همین رو درصورتی که والدین آگاهی‌هایشان را فراموش کنند و با ناآگاهی‌های کودکانشان همراه شوند می‌توانیم فرزندانی خلاق و توانمند برای آینده آماده کنیم.

سیستم خلاقیت‌یابی و مهارت‌افزایی بر مبنای ریاضیات برای کودکان ۳تا۷سال مهارت های شناختی رشد کودک را افزایش می‌دهد و آنان را برای ورود به دوران رسمی آموزش، آماده می‌کند.

رقابت‌های «آی مت» در جزیره کیش روز 26 دی ماه در رستوران بزرگ پدیده کیش با حضور بیش از 900 نوآموز به همراه خانواده های آنان در سه بخش با محوریت شادی و نشاط و آموزش های علمی برگزار شد.

گفتنی است مراسم اختتامیه این رویداد بزرگ روز جمعه 27 دی ماه 98 در محل تالار شهر کیش با حضور غلامرضا پناه معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، جمعی از مسئولان بهزیستی استان فارس و مسئولان محلی برگزار شد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 1871
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.