عضو کمیسیون «برنامه و بودجه و محاسبات» مجلس از تهیه طرحی دو فوریتی درباره «ارائه اینترنت رایگان به دانش‌آموزان، معلمان و مدارس» در مجلس خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فیدار به نقل از میزان؛ جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به رفع مشکلات آموزشی دانش آموزان در راستای استفاده از اینترنت جهت بهره گیری از «سامانه آموزشی شاد» گفت: در راستا این موضوع ما اخیرا طرح دو فوریتی ارائه اینترنت رایگان به دانش‌آموزان ، معلمان و مدارس را کلید زدیم و امضاهای زیادی برای این طرح جمع آوری شده است که به هیئت رییسه مجلس ارائه خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۳۰ قانون اساسی هزینه تحصیل برای دانش‌آموزان رایگان است، افزود: همچنین به اسناد برخی از مواد برنامه ششم توسعه و همچنین قانون بودجه سالیانه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف به هوشمند‌سازی مدارس است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: پیرو طرح مذکور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است تا در طول سال تحصیلی جدید اینترنت استفاده از شبکه آموزشی شاد را به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان و معلمان و مدارس قرار دهد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: پیرو تبصره این طرح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف  است با توجه به بودجه سال ۹۹ یک میلیون دستگاه تبلت را به صورت رایگان به دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و دانش آموزان در حاشیه شهر‌ها ارائه دهد.

وی تصریح کرد: پیرو این طرح تأکید شده، وزارت ارتباطات  و فناوری اطلاعات موظف است تا پایان مهر ماه تکالیف محوله را عملیاتی کند.

انتهای پیام/
کد خبر : 2063
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.