مرکز فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی با حضور رئیس جهاد دانشگاهی در کیش افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، در این مراسم که با حضور رئیس جهاد دانشگاهی، سرپرست پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد دکیش، امام جمعه اهل سنت کیش و جمعی از معاونت ها و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش حضور داشتند حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به صنایع فرهنگی در دنیا رو به توسعه هستند و در اقتصاد بزرگی را شکل می دهند اظهار کرد: صنایع فرهنگی بوم کشور ماست و در تاریخ و فرهنگ ما ریشه دارد و نیاز به هیچ وابستگی خارجی در توسعه آن نداریم.

وی با اشاره به تولیدات فناورانه جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف از توان صادراتی فناورای های تولید شده در کشور سخن گفت و افزود: کیش می تواند می تواند به عنوان منطقه آزاد سکوی ارائه فناوری های نوین به خارج از کشور باشد.

طیبی با بیان اینکه برای فناوران دسترسی آسان به خرید بهترین قطعات و مواد اولیه برای تولید بهترین فناوری مهم است تاکید کرد:اگر می خواهید در اقتصاد دنیا سهمی برای خودتان کسب کنید باید بهترین فناوری با بهترین قیمت و کیفیت را تولید کنید.

وی با اشاره به زیرساخت ها و توان و ظرفیت های موجود در منطقه آزاد کیش افزود: امیدواریم کیش با زیرساخت هایی که دارد بتواند بهترین نقطه برای صادرات فناوری های نوین باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان مولد انقلاب اسلامی از سال 59 بحث توسعه فرهنگی و علمی فناورانه را به عنوان عنصر اصلی توسعه و زیرساخت در کشور و فعالیت های آموزش و اشتغال فارغ التحصلان را در دستور کار خود قرار داده است افزود: امروز این مرکز توانسته است به الگوسازی های خوب و بزرگی در عرصه پژوهش و فناوری دست یافته و کارهای ارزنده ای برای کشور انجام دهد.

وی با بیان اینکه دنیا سال هاست که به اقتصاد فرهنگ پرداخته است از دست یابی جهاد دانشگاهی به علوم فناورانه در عرصه های مختلف فرهنگی، آموزشی، کشاورزی و غیره خبرداد و افزود: در صورت برداشته شدن تحریم ها فرصت خوبی برای صادرات فناوری های ایجاد خواهد شد و نه تنها این سازمان می تواند نیازهای داخلی یرا تامین کند بلکه می تواند به بازارهای همسایه نفوذ کند و کیش می تواند سکوی پرتاب این اتفاق برای جهاد دانشگاهی باشد.

طیبی با اشاره به ساخته شدن اولین واکسن کووید در جهاد دانشگاهی به ورود موسسه رویان در بحث سلول درمانی و درمان سلول های آسیب دیده ریه اشاره کرد و افزود: به پیشرفت های خوبی در این حوزه دست پیدا کردهه ایم اما باید توسعه پیدا کند.

کیش می تواند هسته مرکزی گردشگری فرهنگی شود

محمد حسین ایمانی خوشخو سرپرست پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی نیز در این مراسم اظهار کرد: کیش در طول 40 سال گذشته از پیشرفت های خوبی برخوردار بوده و از مراکزی است که توانسته است ظرفیت های خوبی ایجاد کرد و یکی از حلقه ای اتصال بین المللی اقتصادی کشور باشد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در کیش وجود دارد توسعه یک جانبه است و پیشرفت در بخشی از جزیره اتفاق افتاده و در بخش دیگر اتفاق نیافتاده است.

وی با اشاره به زندگی سنتی بومیان با توجه به زیست بوم ویژه ای که وجود دارد تاکید کرد: وقتی ما بستر فرهنگی را فراهم می کنیم یعنی توانسته ایم این ارتباط زندگی سنتی با دیگر بسسترهای فرهنگی را برقرا رکنیم

خوشخوجهاد دانشگاه را مجموعه ای برخوردار از تجربه و ریسک پذیری بالا برشمرد که با ایجاد پارک علم و فناوری توانسته است پروسه تولید، تجربه و محصول را به خوبی اجرا کرده و مشتریان داخلی و خارجی برای محصولات خود بیابد.

وی با باین اینکهرهبری مسیر ار به خوبی ترسیم کرده اند و جهاد دانشگشاهی وارد این عرصه شد تاکید کرد: بالاخره دستاوردهای فرهنگی باید نشان داده شود و کیش می تواند نمایشگاهی برای عرضه این محصولات باشدو

سرپرست پارک علوم و فناوری های نرم جهاد دانشگاهی با اشاره به برخی زمینه های فعالیت این پارک تاکید کرد: در حوزه گردشگری نیز کیش صرفا متعلق به گردشگری نیست بلکه گردشگری یکی از فعالیت های کیش است و ما می توانیم هسته مرکزی گردشگری فرهنگی  در این منطقه باشیم.

وی خاطر نشان کرد: ما با تمامی توان و حمایت مدیریت کیش آمده ایم که فضای منطقه آزازد کیش را بر بستر فرهنگ بنا کنیم .

 

درمناطق آزاد باید به پیوست های فرهنگی اجتماعی توجه شود

جعفر آهنگران سرپرست منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با بیان اینکه در کیش نباید کاری انجام شود که امکان انجام آن در بخش دیگری از کشور وجود دارد تاکید کری کیش باید محل انجام کارهای نو باشد و این فعالیت ها به کشور تسری پیدا کند.

وی با اشاره به متن انتصاب خود از سوی ریاست جمهوری گفت: باید توجه مناطق آزاد به پیوست های فرهنگی و اجتماعی بوده و باید کارهایی که در کیش انجام می شود منحصر بفرد، نمونه و قابل الگو گیری در کشور باشد و این نمونه را در جهاددانشگاهی می بینم که تا امروز هر کاری کرده کاری نمونه بوده است

وی تاکید کرد:مسئله دیگر این که این موسسه به فکر آینده مشاغل و مشاغل آینده است و مسئولیتی دارد که در این دو حوزه بررسی کند

آهنگران خاطر نشان کرد: جزیره کیش اگر بخواهد کار فرهنگی کند باید سراغ جهاد دانشگاهی برود که می خواهند وجه فرهنگی کیش را رقم بزنند.

گفتنی است مرکز فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی در زمینی به مساحت 12500 متر مربع و زیرببنای 5250 متر مربع با هزینه تمام شده 26 میلیارد تومان احداث شده است.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 2384
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.