وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین رونمایی از سه سامانه کاربردی در جزیره کیش تبدیل کیش به مرکز صرافی های بین المللی ارز دیجیتال را پیشنهاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، آذری جهرمی در آیین رونمایی از سه سامانه هوشمند سازی در کیش با اشاره به ابعاد ارتقاء حوزه زیرساختی جزیره کیش اظهار کرد: مدل توسعه ای کیش مدل خوبی است و این خط مشی درستی است که در سازمان مورده استفاده قرار گرفته تا براین اساس  از دانش اقتصاد اشتراکی برای توسعه زیرساخت ها استفاده شود و این مدل می تواند در کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به سفر سال گذشته به کیش تاکید کرد: در گذشته دو مشکل عمده در کیش وجود داشت که یکی از آن ها قطعی فیبرنوری بود که با سرمایه گذاری شرکت زیرساخت مسیر دوم دریایی کیش دایر شد تا ارتباطات پایداری داشته باشد.

وزیر ارتباطات دومین مشکل در حوزه ارتباطات کیش را بروز نویز( صداهای مزاحم) هنگام ارتباط توسط مشترکان اپراتورهای مختلف عنوان کرد و افزود: پیگیری و نامه نگاری های لازم برای برطرف کردن این نویزها که از کشورهای همسایه بروز می کند انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه VDSL و 3G و 4G در کیش به خوبی قابل استفاده است بر بهره گیری از اینترنت نسل پنجم در کیش تاکید کرد و افزود: ایرانسل نسل پنجم خدمات اینترنت خود را در جزیره کیش فعال کرده است و اپراتورهای دیگر کیش با استفاده از مدلی خاص بر بستر تله کیش می توانند این خدمات را ارائه کنند.

جهرمی شهرهوشمند را شهری برشمرد که نیازمند مدیریت هوشمند است و با رونمایی از سه سامانه کاربردی جدید در کیش این رویداد مثبت رقم خورده  و خدماتی چون ترافیک، صدور مجوزها، گردشگری و مانند آن از مسیر پنجره واحد صورت می گیرد و افزود: متوسط سرعت تجربه شده مشترکان در کیش، 14 مگابیت برثانیه است که اپراتورایرانسل این خدمات را ارائه کرده است.

وی پهباد پستی را که 6 خرداد در کیش رونمایی خواهد شد یکی از مصادیق شهر هوشمند عنوان کرد و افزود: امیدواریم به زودی شاهد بهره گیری از خودروهای خودران در جزیره کیش باشیم.

وزیر ارتباطات عدم استقرار و استقبال شرکت های دانش بنیان در جزیره کیش را ایراد در چارچوب ارائه خدمات و تسهیلات برشمرد و افزود: خصلت کیش آزادی است و ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان در مناطق آزاد باید با تسهیلاتی همراه باشد که در حال حاضر به دلیل تحریم های ظالمانه و برخی تصمیم هایی که به خود تحریمی منجر شده است تمایل آن ها را برای حضور در کیش کم رنگ کرده است.

وی همچنین از وجود زیرساخت های مورد نیاز برای تبدیل شدن کیش به مرکز صرافی های بین المللی ارز دیجیتال در کشور نام برد و افزود: می توان با بانک مرکزی مذاکراتی انجام داد و زمینه فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال در منطقه را در کیش فراهم آورد و باید از فرصت های موجود به بهترین شکل استفاده کرد.

جهرمی با بیان اینکه ارزهای دیجیتال را باید دارایی های دیجیتال برشمرد تاکید کرد: در کشور افراد مستعد بسیاری در این حوزه وجود دارد که با تهدیدهایی روبرو هستند اما با ضوابط سهل می توان این زیرساخت ها را برای آن ها در کیش فراهم آورد.

وی افزود: کیش این ظرفیت را دارد و این رویکرد می تواند یکی از محورهای رشد کیش باشد.

کد خبر : 2447
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.