مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ضرورت بهره گیری از حوزه فناوری در رشد و توسعه بر حرکت به سوی نسل چهارم مناطق آزاد تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، جعفر آهنگران در جلسه شورای فن آوری اطلاعات و ارتباطات که با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات در مرکز همایش های کیش برگزار شد اظهار کرد: 25 سال پیش برای اولین بار واژه شهر هوشمند در رابطه با کیش در کشور مطرح شد که از آن زمان تاکنون انتظارات در این حوزه برآورده نشده است و انتظار می رود با توجه به علاقه وزیر ارتباطات به کیش و مسئولیت مستقیم در حوزه هوشمند سازی برای تحقق این رویکرد در جزیره کیش کمک کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین زیرساخت های مورد نیاز کیش حرکت به سوی شهر هوشمند است افزود: کیش برای این اتفاق از تمامی مزایای لازم برخوردار است.

آهنگران مشارکت نهادهای مدنی مختلف در جزیره کیش در راستای دستیابی به رونق اقتصادی و ارتقاء کیفیت خدمات را از ویژگی های کیش عنوان کرد و افزود: کیش می تواند در حوزه شهر هوشمند به یک پایلوت برای کشور تبدیل شود.

وی افزود: نهادهای مدنی است که کیش را به یک جامعه مدنی تبدیل کرده است و می توانیم یک حکم روایی را در کیش شاهد باشیم.

میانگین سنی 29 سال برای جمعیت کیش، طبقه متوسط توانمند و پرقدرت، وجود 10 هزار دانش آموز و 7 هزار دانشجو، نرخ با سوادی 98 درصدی با ظرفیت بالای باسوادی بانوان، نرخ بسیار پایین بیکاری در کیش، نقش پررنگ فعالیت ها در حرکت به سوی دانش بنیان شدن ، حرکت به سمت نسل چهارم مناطق آزاد را از شاخص ها و ویژگی های جزیره کیش است که آهنگران به آن ها اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه جزیره کیش دارای محیط زیست شکننده است تاکید کرد: در مسیر حرکت به سوی تامین زیرساخت های هوشمند در کیش اینترنت پرسرعت یک نیاز ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد به مراکز مالی، بانکی و خدماتی تبدیل شده است، دریافت خدمات پستی نوین، ترغیب شتابدهنده ها برای حضور در کیش، حمایت از تفکیک ارتباطات زیرساخت و مخابرات در راستای دریافت خدمات مطلوب از اپراتورهای مختلف، تمدید پروانه mno و بهره گیری از خدمات نسل پنجم اپراتورهای همراه  5G را از درخواست های منطقه آزاد کیش از وزیر ارتباطات و فناوری برشمرد.

قویدل مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات هرمزگان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه تاکنون 2 هزار و 881 کیلومتر فیبر نوری در استان به اجرا درآمده است گفت: 182 کیلومتر از این فیبر نوری در کیش اجرایی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 2448
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.