با حضور دکتر محمد حسین نکوفر دبیر کنسرسیوم کشوری پنج دانشگاه برتر در جزیره کیش، طرح تاسیس کنسرسیوم های در این جزیره کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار در جلسه ای که با حضور روسای پردیس دانشگاههای برتر جزیره کیش و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، طرح تاسیس شاخه کیش کنسرسیوم کشوری پنج دانشگاه برتر ایران بررسی و طرح عملیاتی آن آغاز شد.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر  کنسرسیوم کشوری پنج دانشگاه برتر در این جلسه ضمن ارائه گزارش جامعی از اقداماتی که تاکنون در تهران و با حضور مسولین دانشگاههای مادر صورت گرفته است، اجرای طرح شاخه کیش این کنسرسیوم را با توجه به ظرفیت های ویژه این مناطق آزاد بسیار مغتنم دانست و تجربه ارزشمند و مصوبات اجرایی جلسات کنسرسیوم کشوری را فرصت خوبی برای تسریع عملیاتی شدن این طرح در جزیره کیش دانست.

نکوفر همچنین جذب دانشجویان خارجی و برگزاری دوره های مشترک کوتاه مدت را از اهداف این کنسرسیوم در کیش دانست و تاکید کرد برگزاری رشته های مشترک بین دو یا چند دانشگاه با اقبال فراوانی از سوی دانشگاه‌های خارجی و دانشجویان متقاضی از کشورهای مختلف روبروست که با توجه به ساز و کار وزارتخانه های علوم و بهداشت در ایران، ماموریت کنسرسیوم در شاخه بین الملل و دانشجوی خارجی مسیر هموار تری خواهد داشت.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از پیشنهاد طرح تاسیس کنسرسیوم در کیش، آمادگی کامل سازمان منطقه آزاد کیش را در حمایت از اجرای هرچه بهتر این طرح عنوان کرد و از دانشگاهها خواست هریک وظایف و منافع خود را در این کنسرسیوم مشخص نمایند و نقش شورای راهبردی بین المللی سازی منطقه آموزش کیش را در ادامه این مسیر بسیار مثمر ثمر دانست‌.

در ادامه این جلسه روسای پردیس های برتر دانشگاهی به برسی رشته های مشترک در مقاطع تحصیلی مختلف کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا پرداختند که این رشته ها پس از اخذ مجوزهای لازم به صورت مدارک مشترک دانشگاهی صادر شده از این دانشگاهها در جزیره کیش ارائه خواهد شد.

کنسرسیوم کشوری پنج دانشگاه برتر متشکل از دانشگاههای تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی ایران و علوم پزشکی تهران می باشد که از سال گذشته برنامه ریزی جهت تاسیس شاخه کیش آن صورت گرفته و در سال جاری عملیاتی خواهد شد.

کد خبر : 2465
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.