معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ضرورت نگاه تخصصی به مقوله فرهنگ، گفت: ابزار اقناعی در شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر جایگزین ابزار اجباری باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا،‌ «یاسر معاصر» در مراسم قدردانی از «راهبران فرهنگی و گردشگری جزیره کیش» با تاکید بر بازنگری در شیوه‌های فرهنگ سازی، اظهار کرد:‌ محدود کردن امر به معروف در چند واژه، ظلم در حق آن است.

وی با تاکید بر اینکه نباید امر به معروف را صرفا در مقوله خاصی تعریف و محدود کرد، اضافه کرد: خوشبختانه فضای مطالبه‌گری در دولت سیزدهم تقویت شده و می‌توان از این فضای موجود برای امر به معروف جهت رفع ایرادات احتمالی خادمان ملت بهره برد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با قدردانی از خدمات ارائه شده از سوی «راهبران فرهنگی و گردشگری جزیره کیش»، گفت: سازمان منطقه آزاد کیش از هرگونه برنامه فرهنگی اثرگذار حمایت‌های لازم را انجام می دهد.

 وی افزود: : چنین تجربه ای در مسیر دانایی شکل گرفت و ما باید به این مهم توجه داشته باشیم که هیچ قدرتی به اندازه مشارکت مردم در امور زندگی و نظم جامعه موثر نخواهد بود که این امر با آگاهی بخشی درست به آنها و نقش آفرینی، محقق می شود.

وی، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در صورتیکه درست معنا و اجرا شود، می تواند محور تمدن و نظام اسلامی باشد، بنابراین در شیوه و روش ها استفاده از ابزار اقناعی می تواند جایگزین ابزار اجباری شود.

بهره‌مندی از ظرفیت بسیج در فرهنگ سازی

{image path="images/2023/05/cb90b737b2.jpg"}

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های مردمی بسیج، گفت:‌ بهره‌مندی از ظرفیت بسیج در فرهنگ سازی اثر بخشی قابل توجهی خواهد داشت و در همین راستا آمادگی کامل برای همکاری با بخش‌های مختلف را داریم.

«سرهنگ محمد میرزاده» با اشاره به برگزاری موفق طرح «راهبران فرهنگی و گردشگری جزیره کیش»، اظهار کرد:‌ این طرح به گونه‌ای موفقیت آمیز اجرا شد که به الگویی در سایر مناطق ساحلی کشور تبدیل شده است.

وی بر ادامه فعالیت شورای راهبردی که در یک هم اندیشی با حضور امام جمعه، اعضای شورای تامین و مسئولان کیش تشکیل شد تا در این ایام به اجرای طرح اقدام کنند تاکید کرد و افزود: در ایام تعطیلات نوروز اقدامات ارزشمند این راهبران فرهنگی و نتایج خوب آن مشهود بود و توانستیم میزبان شایسته ای برای گردشگران باشیم.

میرزاده تصریح کرد: امر به معروف نباید تنها محدود به حوزه حجاب وعفاف شود بلکه توجه به دیگر حوزه هایی که برای مردم نگرانی ایجاد کرده مانند مسکن، عدم ثبات مدیریت و مشکلات معیشتی از مسائلی است که باید اصلاح فرآیندها در کنار راهبری فرهنگی به عنوان مسائل اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

کد خبر : 3662
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.