طی مراسمی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان سید جواد قوامی نژاد به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش کیش معرفی و از خدمات عربعلی زینالی تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، صبح امروز طی مراسمی که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از مسئولان محلی جزیره در سالن اجتماعات سازمان منطقه ازاد کیش برگزار شد سیدجواد قوامی نژاد به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش کیش منصوب شد.

در این مراسم موسی دادی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به اجرای سند راهبردی تحول بنیادین اظهار کرد: شاه بیت سند تحول آموزش و پرورش مدرسه محوری است که در آن مدرسه محور تمامی فعالیت های آموزش و پرورش باشد.

وی با بیان اینکه شایسته سالاری و شایسته گزینی از موضوعات مهم در برنامه مدرسه محوری است افزود: در این طرح مدیران مدارس پس از گذراندن دوره های خاص در آزمون شرکت کرده و پس از گزینش های لازم به فعالیت ادامه می دهند.

تایید برنامه مدون ارائه شده از سوی مدیران در راستای ارتقاء توانمندی دانش آموزان و ظرفیت علمی مدارس با تایید شورای راهبردی مدارس متشکل از نماینده دبیران، اولیاء و مدیر مدرسه از دیگر مواردی است که دادی زاده به آن اشاره کرد و افزود: علاوه بر موارد یاد شده استان هرمزگان در گام های بلندی برای دست یافتن به میانگین های کشوری برداشته است که می توان از آن جمله به 2 رتبه تک رقمی کنکور در سال گذشته در استان هرمزگگان و ارتقاء سطح کشوری از 23 به 16 اشاره کرد.

 کسب طلا و برنز مسابقات نانو کشوری توسط دانش آموزان هرمزگان و پذیرفته شدن 3 دانش آموز در المپیاد رشته های مختلف در کشور از دیگر مواردی است که مدیرکل استان هرمزگان در این نشست به آن اشاره کرد و افزود:

وی همچنین به موفقیت های دانش آموزان استان هرمزگان دررقابت های علمی، فرهنگی و المپیاد رشته های مختلف اشاره کرد و گفت: در آزمون سراسری سال97در رشته ریاضی 2 رتبه تک رقمی از استان هرمزگان بوده و در مجموع رتبه استان در سطح کشور از 23 به رتبه16 ارتقاءیافته است.

دادی زاده با بیان اینکه برای نخستین بار جزیره کیش در بین 750 منطقه آموزشی کشور موفق به کسب رتبه  98 شد افزود: درصد قبولی کتبی نهایی کیش از 87 به 99 درصد ارتقاء یافته و این در حالی است که کیش از میانگین کشوری نیز پیشی گرفته است.

وی تاکید کرد: در حالیکه میانگین کشور با افت مواجه بوده است کیش شاهد رشد 9 صدم درصد بود.

به گفته دادی زاده افزایش درصد قبولی و کسب یک تا سه رتبه در کنکور، ارتقاء حداقل یک نمره در امتحانات کتبی نهایی، حضور حداقل یک دانش آموز در المپیادها، حضور حداقل 10 نفر از معلمان در مسابقات و جشنواره معلمان و کسب 2 رتبه در رقابت های کشوری از برنامه هایی است که قوامی نژاد برای آموزش و پرورش جزیره مرجانی کیش ارائه کرده است.

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش نیز در این مراسم با اشاره به برخی مشکلات آموزش و پرورش در جزیره کیش افزود: سال هاست که سوال مردم جزیره از مسئولان این است که متولی آموزش و پرورش کیش کیست؟ سوالی که همچنان پاسخ روشنی به آن داده نشده است.

وی تامین نیروی انسانی و تجهیزات را از مهمترین مواردی برشمرد که همواره از مشکلات آموزش و پرورش درجزیره بوده است و افزود: باید همانگونه که در حوزه های دیگر مانند گردشگری و تجارت به کیش نگاه می شود در حوزه آموزش و پرورش نیز نگاه ویژه ای به کیش داشت.

امام جمعه اهل سنت کیش تصریح کرد: کیش باید در آموزش و پرورش الگو و پایلوت قرار گیرد.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش از ارکان مهم توسعه است و باید به صورت جدی تری مورد توجه قرار گیرد افزود: امروز با تلاش های معلمان و مدیران شاهد حرکت رو به جلوی آموزش و پرورش هستیم و امیدواریم این حرکت با شتاب و سرعت بیشتری همراه باشد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه کیش در تقسیمات کشوری یک بخش محسوب می شود اما تمامی دانشگاه های برند کشور اصلی ترین پردیس خود را در کیش بنا کرده اند و همه مراکز آموزشی تراز اول کشور تمایل به حضور در کیش دارند.

مظفری افزود: وکیش با ساختارهای مناسبی که دارد می تواند الگوی طرح های نوین کشوری بوده و پایگاه ملی برای اجرای طرح های پژوهشی باشد که در این رابطه مذاکراتی با معاون فناوری ریاست جمهوری در رابطه با ایجاد برج نوآوری انجام شده است .

وی به ایجاد شورای راهبردی در جزیره کیش اشاره کرد و افزود: توقع این است که نه تنها به میانگین کشور نزدیک شویم بلکه به الگوی اموزش و پرورش و مهارت در کشور تبدیل شویم و برای دست یابی به این منظور برنامه ای می خواهیم که 10 سال آینده آموزش و پرورش کیش را تضمین کند.

وی با اشاره به اجرای طرح های نوین در جهت ارتقاء فعالیت های علمی و آموزشی در کیش ازآغازبکار برج نوآوری کیش درهفته های آینده خبر داد و تصریح کرد: فعالیت شعب دانشگاه های بین المللی، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و شهر دانشی در قالب برج نوآوری کیش برنامه ریزی و مدیریت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: یکی از زیر ساخت های لازم برای تحقق این اهداف کلان، ارتقاء سیستم آموزشی و بهره مندی از یک آموزش و پرورش با انگیزه و توانمند درکیش است.

وی تصریح کرد: در این مسیر باید از امکانات ملی، استانی و تمام توان خود استفاده کنیم تا فضاهای فیزیکی را تقویت کنیم.

سید جواد قوامی نژاد رییس جدید اداره آموزش و پرورش کیش نیز با بیان اینکه سیستم آموزشی در جزیره کیش مربعی 4 ضلعی است افزود: آموزش و پرورش کیش، استان، سازمان و اداره کل آموزش و پرورش اضلاع این مربع را تشکیل می دهند که باید از تمام توانمندی و ظرفیت های موجود برای رسیدن به اهداف بلند مورد نظر از آن استفاده کنیم.

وی سه اصل نوآوری و خلاقیت، ریسک پذیری و نظم را از ویژگی های موفقیت عنوان کرد و افزود: تلاش می کنم تا این موارد را در کنار سند تحول بنیادین را نصب العین خود قرار دهم.

عربعلی زینالی رئیس سابق آموزش و پرورش کیش نیز با ارائه گگزارش کاری کوتاه از سفعالیت های موثر و رشد و ارتقاء کیفیت و کمیت آموزشی در جزیره کیش در طول خدمت 25 ماهه خود در جزیره کیش این ارتقاء را حاصل تلاش و تعامل مناسب مدیران، معلمان، اولیاء، انجمن و شورای مرکزی آموزش و پرورش، سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر نهادها و ارگان های فعال در جزیره برشمرد و افزود: کمبود فضای فیزیکی و نیروی انسانی از دغدغه های آموزش و پرورش در جزیره کیش است که امیدواریم با مشارکت اداره کل، استان و سازمان منطقه آزاد کیش برطرف شود.

وی با تاکید بر تجهیز هنرستان های دخترانه و پسرانه جزیره کیش از سال گذشته با هدف ارتقاء کمی و کیفی مهارت های دانش آموزان در هنرستان ها خاطر نشان کرد: راه اندازی دو مرکز جدید اختلالات یادگیری از دیگر اقداماتی است که در راستای خدمات رسانی مطلوب به دانش آموزان در این دوره مدیریت اتفاق افتاده است.

جزیره کیش با بیش از 91 کیلومتر مربع مساحت در میان آب های نیلگون خلیج فارس دارای بیش از 9 هزار دانش آموز در پایه های مختلف تحصیلی است.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 1670
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.