شب گرم سینمایی ها در کیش به شب تلخ و سرد خبرنگاران محلی تبدیل شد.

برگزاری سینماتورز برای نخستین بار در جزیره کیش توسط بخش خصوصی و حضور هنرمندان مطرح و سرشناس سینما و تلویزیون از مواردی است که در صورت برنامه ریزی منسجم و دقیق می توانست از برنامه های موفق در جذب گردشگر برای این خاکپاره مرجانی باشد اما صد افسوس که نه تنها این برنامه با وجود هزینه های بالایی که شنیده می شود برای برگزاری آن از سوی شرکت تاپ تورز صورت گرفته ثمری در رونق روزها و شب های سرد گردشگری کیش نداشت بلکه با بی احترامی که به خبرنگاران محلی شد در دید اهل رسانه کیش خاطره ای تاریک و نازیبا از خود به جای گذاشت.

داستان بی توجهی به اهالی رسانه کیش از عدم اطلاع رسانی به موقع در برگزاری فرش قرمز در هتل ویدا آغاز شد به طوری که تنها کمتر از یک ساعت به برنامه باقی مانده خبرنگاران از برگزاری چنین برنامه ای اطلاع یافتند.

ماجرا در روز بعد و برگزاری برنامه اصلی با تعداد بیشتر هنرمندان ادامه یافت و در حالیکه خبرنگاران کیش روز قبل ID کارت های صادر شده از سوی برگزار کننده را همراه داشتند از ورود آن ها جلوگیری شد( جای بسی شگفتی است که صادر کنندگان، کارت های خود را هم قبول نداشتند)؛ پس از هماهنگی های مجدد و اجازه برای ورود، هنگام استقرار در جایگاه و داخل سالن، از ورود خبرنگاران محلی به بخش پایین سالن که محل گرفتن عکس و تهیه خبر بود جلوگیری شد در حالیکه خبرنگاران پایتخت نشین و عکاسان و خبرنگاران سازمان منطقه آزاد کیش و صدا و سیمای کیش در حال گرفتن عکس و تهیه خبر بودند( گویی با عده ای افراد خاطی برخورد می کنند یا شاید هم فکر کردند خبرنگاران محلی می توانند خطرناک باشند).

اما جالبتر اینکه برای هماهنگی به هر مسئولی از شرکت تاپ تورز تا مسئولان سازمان بابت برخورد ماموران حفاظتی اطلاع رسانی شد همه به نوعی از زیر بار پاسخگویی شانه خالی کرده و گفتند که ما مسئولیتی نداریم. در حالیکه انتظار می رفت قبل از هر چیز جایگاهی برای خبرنگاران تعریف شده باشد( همانگونه که درهنگام حضور مسئولان ارشد و تراز اول کشوری خبرنگاران کیش به راحتی می توانند برای تهیه خبر اقدام کنند)

بی تکلفی، صبوری، بزرگ منشی و مسئولیت پذیری خبرنگاران محلی کیش از مواردی است که موجب می شود بدون هیچ چشم داشتی همواره در گرما و شرجی بالای هوا در برنامه ها حضور داشته و پوشش مناسبی از خبرها در رسانه های محلی و سراسر داشته باشند و شاید این سادگی و خاکی بودن، احساس مسئولیت ورسالت خبرنگاری است که تاکنون آنان را برآن داشته تا بدون اعتراض به نوع برخوردهای نامناسب در برنامه ها مختلف و نامهربانی میهمانان و گاه مسئولان محلی همچنان سرپا ایستاده و چون گذشته به فعالیت خود ادامه دهند اما آیا وقت آن نرسیده است که در برابر این نامهربانی ها اندکی از خود و حقوق حقه خود که کمترین آن احترام به اهالی رسانه و انتظار حمایت از سوی مسئولان محلی است فکر کنیم؟

آقای رشید پور گرامی، بی تردید حضور 15 خبرنگار از پایتخت حتما برای شما هزینه داشته که نوش جانشان، اما خبرنگاران محلی به جز کسانی که از پیش با شما ارتباط تبلیغاتی گرفته بودند (که نوش جانشان )کدامیک از شما و تیم رسانه ای شما انتظاری جز احترام داشتند؟

دوستان عزیز و سرمایه گذار جزیره کیش که در کنار هم به فکر ساختن جزیره هستیم شما که شاید میلیاردی هزینه این برنامه را پرداخته اید؛ آیا از خبرنگاران جزیره درخواستی شنیدید؟

چرا برخی از دوستان و مسئولان انتظار دارند که این همه بی احترامی را برتابیم و سکوت کنیم؟ آیا انتظار احترام درخواست هزینه برداری است؟

همانگونه که مسئولان انتظار حمایت از سوی خبرنگاران دارند و انتظار دارند که در فراسوی مشکلات موجود با همدلی برای رونق و توسعه جزیره کیش قلم بزنیم، ما نیز انتظار داریم از خبرنگاران در چنین مواقعی حتی به لفظ هم شده حمایت می کردید؟

این تجربه تلخ و تجربه های مشابه اگر چه خبرنگاران جزیره کیش را رنجیده خاطر کرد اما مطمئن باشید که همچون گذشته پای کار هستیم و برای رونق کیش تلاش می کنیم؛ همچون گذشته احترام میهمانان را خواهیم داشت و همچون گذشته همراه و همدل مسئولان خواهیم بود اما دیگر در برابر هیچ نامهربانی کوتاه نخواهیم آمد و از حقوق خبرنگاران جزیره مرجانی دفاع می کنیم.

  انتهای پیام/

کد خبر : 1672
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.