تاریخ شکوهمند 8 سال دفاع مقدس ازدریچه کوچک دوربین عکاس دوران دفاع مقدس و جبهه های مقاومت عراق و سوریه روایت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار؛ در سومین شب از شب های گرامی داشت هفته دفاع مقدس، جزیره کیش شامگاه سه شنبه 2 مهرماه 98 میزبان مهرزاد ارشدی عکاس دوران شکوهمند دفاع مقدس و سیده راحیل موسوی بانوی عکاس جوانی شد که صحنه های پرفراز و نشیب جبهه های مقاومت را به تصویر کشیده است.

بنابراین گزارش، حضور دو نسل از عکاسان در کنار یکدیگر و نمایش عکس هایی از دو جبهه رزم و مقاومت با فاصله ای سی ساله نشان از آن دارد که حق در هر زمان و هرمکان حق است و ظالمان همواره در تلاشی مذبوحانه به دنبال نابودی مظلومان و حق جویان هستند.

در این نشست ابتدا آثاری ثبت شده از مهرزاد ارشدی از زندگی عادی مردم در آبادان در هنگام جنگ و عملیات های مختلف جبهه های نبرد حق علیه باطل در ایران اسلامی به نمایش گذشته شد.

ارشدی در تشریح عکس های به نمایش درآمده اظهار داشت: در روزهای جنگ بسیاری از مردم در آبادان باقی ماندند و همه خانواده در دفاع مشارکت کردند.

وی افزود: مردان وظیفه نبرد و زنان و دختران وظیفه امدادرسانی و تامین نان و غذای رزمندگان را برعهده می گرفتند و حتی در صورت لزوم اقدام به دفاع مسلحانه می کردند.

ارشدی با بیان خاطراتی از شهدایی که عکس آنان قبل از شهادت ثبت وضبط شده بود افزود: عکس هایی که از عملیات ها و جنگ گرفته بودم در 4 صفحه از مجله تایمز به چاپ رسید.

سیده راحیل موسوی معروف به حوت الاسود در جبهه های مقاومت، که با حضور در حلب و دمشق اقدام به ثبت لحظه های سخت و تلخ زندگی مردم و دفاع مبارزان در جبهه های مقاومت کرده است در این مراسم و در نمایش آثار خود با بیان اینکه به نظرم اولین خبرنگار تاریخ بشریت حضرت زینب(س) است افزود: قبل از سفر به حلب و دمشق و دیدن شرایط زندگی مردم و شهرهای تخریب شده همواره با خود فکر می کردم اگر جنگ شود مگر چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اما پس از دیدن حلب و خرابی های جنگ و وضعیت زندگی مردم قدر آرامش و امنیت موجود در ایران و خرمشهر را درک کردم.

وی با اشاره به اینکه متولد خرمشهر هستم اما قلبم برای آبادان می تپد افزود: روزهای سختی که مردم سوریه با آن مواجه بودند تداعی گر سختی هایی است که مردم آبادان در حصر با آن روبرو شده اند و من این سختی را به وضوح در مدت زمانی که در جبهه های مقاومت بودم احساس کردم.

این بانوی جوان و شجاع ایرانی که با جسارت کامل در حلب و اردوگاه پناهجویان دمشق حضور یافت و لحظه های تلخ و رنج مردم و مبارزان مقاومت در سوریه را به تصویر کشید به مناسبت گرامی داشته هفته دفاع مقدس آثار خود را در جزیره کیش در معرض دید علاقمندان قرار داد.

  • مهرزاد ارشدی عکاس دفاع مقدس و متولد سال ۱۳۴۲ در شهر آبادان است و در تمام سال‌های جنگ آبادان را ترک نکرد و تمامی روزهای سخت آبادان را بنا به علاقه و انگیزه شخصی به تصویر کشید. او بیش از چهارده عملیات جنگی بزرگ را عکاسی کرد. عکس‌های او بیش از آنکه از وظیفه حرفه‌ای یک عکاس خبرنگار حکایت کند بیانگر انگیزه و شوری شخصی است؛ به همین علت عکس‌های او ضمن ثبت صحنه‌های پرهیجان نظامی، بیانگر دقایق سرشار از عطوفت و زیبایی‌های انسانی است.

برخی از عکس های این عکاس دفاع مقدس از صحنه های جنگ در کربلای 5 در مجله تایمز که یک مجله معتبر جهانی است به چاپ رسید.

  • سیده راحیل موسوی متولد 4 مهر 1371 در خرمشهر و عکاس جوان جبهه مقاومت سوریه در سال 2015 با حضور در میان رزمندگان مقاومت به ثبت لحظه هایی از دفاع حرم اقدام کرد.

وی در سوریه به واسطه شجاعت کم نظیر در ثبت لحظه های سخت جنگ به "حوت الاسود"( نهنگ سیاه) معروف شده است.

شب عکس کیش با حضور امام جمعه کیش، فرمانده سپاه کیش، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از مدیران، مسئولان و هنرمندان جزیره مرجانی کیش در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

علاقمندان به حضور در ویژه برنامه های فرهنگی هفته دفاع مقدس می توانند ازاجرای دو نمایش خیابانی "پلاک 175 "و  "خاک با طعم استخوان" و نمایشگاه هفته دفاع مقدس که در خروجی و سالن ورودی مرکز همایش های بین المللی کیش که با بیش از 20 غرفه راوی بخشی از وقایع دفاع مقدس است بازدید کنند

انتهای پیام/

 

 

 

کد خبر : 1742
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.