فیلم سینمایی « تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی از فیلم های پربازدید دفاع مقدس ادر مرکز همایش های کیش با حضور مهدی قربانی و علی سلیمانی در کیش اکران شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، ستاد خبری بزرگداشت هفته دفاع مقدس کیش، فیلم سینمایی "تنگه ابوقریب" که بر اساس واقعیت است، روایتی است از دفاع گردان عمار یاسر لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در برابر لشکرکشی رژیم بعث برای عبور از تنگهٔ استراتژیک ابوقُرَیب دهلران و حمله به فَکّه و شرهانی. در روزهای پایانیِ جنگ. عراقی‌ها باید از سد یک پایگاه که شکل تنگه است عبور کنند که با مقاومت شدید نیروهای ایرانی روبه‌رو می‌شوند.

در این فیلم که یکی از موفق ترین فیلم های ساخته شده درنمایش جلوه های ویژه جنگ و همخوانی با نمایش صحنه های تلخ و دردناکی است که مردم با آن به ویژه در حمله شیمیایی مواجه می شوند جواد عزتی، امیرجدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی و مهدی قربانی ایفای نقش کرده اند.

در بخش های از این فیلم که با محوریت حضور نوجوانی در جنگ است تصور واقعی از جنگ ندارد و به گفته خود برای عکاسی، حمل مجروح و کارهایی از این دست به جبهه آمده روبرو شدن با شرایط واقعی جنگ شاید کمی سخت و غیرقابل باور بوده است.

 

در پایان نمایش فیلم علی سلیمانی بازیگر و هنرمند سینمای کشورمان با اشاره به اینکه هر یک از ما شاید نقدی بر شرایط و مشکلات موجود داشته باشیم اما دفاع از کشور، آرمان های دینی و باورهای مذهبی و اعتقادی یک ارزش محسوب می شود گفت: نمایش آثار دفاع مقدس ارتباطی زنده میان نسل دیروز و امروز است.

 

  • ابوقریب روستایی است از توابع شهرستان دهلران واقع در استان ایلام. ظاهراً عبور از تنگه ابوقریب می‌توانسته تاثیر مهمی در وضعیت جنگ و حتی نوع پایان یافتن آن داشته باشد و دفاع از آن بسیار حیاتی بوده است. به این ترتیب نیروهای گردان عمار برای دفاع از تنگه به منطقه اعزام می‌شوند. رزمندگان این گردان به تازگی از عملیاتی دیگر بازگشته بودند و قرار بوده به مرخصی بروند. با لغو مرخصی و اعزام به ابوقریب، ایران در عمل آخرین عملیاتش را پیش از پذیرش قطعنامه به ثمر می‌رساند و رزمندگان ایرانی موفق می‌شوند از تنگه دفاع کنند.

 

  • فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان و محصول سازمان هنری رسانه ای اوج در سال 1396 است.

این فیلم با دریافت شش سیمرغ بلورین بیشترین سیمرغ را از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است.

فیلم سینمایی تنگه ابوقریب شب گذشته با معاون فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد کیش، حضور علی سلیمانی و مهدی قربانی از بازیگران این فیلم و جمعی از کیشوندان در مرکز همایش های بین المللی کیش پخش شد.

انتهای پیام/

 

 

 

کد خبر : 1747
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.